3.7.13

Ερώτηση στην Βουλή για την Ολυμπία Οδό και το Πάτρα - Τσακώνα

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσαν οι βουλευτές κ.κ. Ν. Τσούκαλης, Γ.Κοντογιάννης και Γ. Κουτσούκος σχετικά με την πορεία υλοποίησης των έργων στους οδικούς άξονες της Δυτ. Ελλάδας. 
Οι βουλευτές τονίζοντας την κρισιμότητα των έργων για την οικονομική και κοινωνική σύγκλιση της Δυτ. Ελλάδας ζητούν να πληροφορηθούν το στάδιο υλοποίησης, τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και τις πηγές χρηματοδότησης.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Ερώτηση προς τον κ. Οικονομικών
Θέμα: Πορεία υλοποίησης της Ολυμπίας Οδού και ιδιαίτερα του τμήματος Πάτρας- Τσακώνας

H ολοκληρωμένη κατασκευή της Ολυμπίας Οδού συνιστά κρίσιμο παράγοντα οικονομικής, αναπτυξιακής και κοινωνικής σύγκλισης των περιοχών ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με τις διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης της Ολυμπίας Οδού, στα τέλη Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα εργοτάξια στα τέσσερα οδικά έργα που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Προς το παρόν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες σε δύο από τα τέσσερα έργα και συγκεκριμένα σε Μαλιακός - Κλειδί και Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα) στα οποία έχουν ξεκινήσει κάποιες εργασίες. Εκκρεμεί όμως αφενός η ψήφιση των νέων συμβάσεων παραχώρησης από τη Βουλή και αφετέρου οι αντίστοιχες συμφωνίες στα άλλα δύο έργα: Ιόνια Οδός και Άξονας Κεντρικής Ελλάδος.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης του έργου μέχρι το Δεκέμβριο του 2015 είναι εξαιρετικά περιορισμένα καθώς κινδυνεύουν να απολεσθούν πόροι από το ΕΣΠΑ, ενώ η ημιτελής κατασκευή αποτρέπει τον ενιαίο σχεδιασμό αλλά και την αναπτυξιακή διαδικασία του ευρύτερου δυτικού άξονα της χώρας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεται να πραγματοποιήσει συνάντηση με τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας;
2. Πότε αναμένεται να έρθουν προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή οι συμβάσεις παραχώρησης;
3. Υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης όλου του συμβατικού αντικείμενου της Ολυμπίας Οδού, συμπεριλαμβανομένου του σημαντικού τμήματος από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα;
4. Έχουν προσδιοριστεί οι πηγές χρηματοδότησης για την ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου;
5. Έχουν αναζητηθεί άλλες, συμπληρωματικές, πηγές χρηματοδότησης για το έργο μετά την Πάτρα, όπως επί παραδείγματι από κονδύλια έργων που απεντάσονται στο ΕΣΠΑ στις τρεις Περιφέρειες που εξυπηρετούνται από το έργο (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων);