20.8.13

Δύο χρόνια έχει να αγοραστεί Ferrari στην Ελλάδα

Με την πιο "μοναχική" πωλήτρια στην Ελλάδα, την εισαγωγέα Ferrari, Αγγελική Καρίτσα, μιλά ο Guardian. Όπως αναφέρει, οι εποχές που οι Porsche κυριαρχούσαν στους αθηναϊκούς και επαρχιακούς δρόμους πέρασαν ανεπιστρεπτί. Η ίδια δεν έχει πουλήσει Ferrari εδώ και δύο χρόνια...
Το άρθρο παραθέτει την (αμφισβητούμενη) αναφορά του καθηγητή Ηρακλή Πολεμαρχάκη (πρώην πρωθυπουργικού συμβούλου) ότι κάποτε στην Ελλάδα ο αριθμός των Porsche Cayenne ήταν μεγαλύτερος από τον αριθμό όσων δήλωναν εισόδημα πάνω από 50.000 στην εφορία.

Έστω και αν αυτό δεν είναι ακριβές, η ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα ήταν μεγάλη, ενώ στα τέλη του 2009 ρεπορτάζ ανέφεραν πως στη Λάρισα των 250.000 κατοίκων ο αριθμός των συγκεκριμένων οχημάτων ήταν μεγαλύτερος (συγκριτικά με τον αριθμό κατοίκων) από αυτόν σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ευρώπης.

Τα κρατικά έσοδα από τις εισαγωγές αμαξιών προ κρίσης, ανέρχονταν στο 12% του ΑΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο. Το 2008 εγγράφηκαν πάνω από 187.000 επιβατικά αυτοκίνητα και από αυτά πάνω από 300 ήταν οι Porsche και 12 ήταν οι Ferrari. Φέτος έχουν εγγραφεί 37.000 αυτοκίνητα, ούτε μία Ferrari και περίπου έξι Porsche.

Αυτός είναι και ο λόγος που η κ. Καρίτσα έκλεισε την αντιπροσωπεία για το καλοκαίρι και θα ανοίξει από τον Σεπτέμβριο. Τελευταία πώλησή της ήταν στις αρχές του 2012, όταν πούλησε μία Ferrari Spider 458. Σήμερα θεωρείται η πιο μοναχική πωλήτρια, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.

Το άρθρο σημειώνει πως τη δεκαετία του 80 το αυτοκίνητο έγινε το απόλυτο status symbol για την ελληνική μεσαία τάξη και ότι με τη βοήθεια του τραπεζικού δανεισμού, αρκετές οικογένειες έφτασαν να έχουν τουλάχιστον από δύο αμάξια.

Αυτές οι εποχές έχουν παρέλθει. Τώρα οι Έλληνες οδηγούν όσο το δυνατόν λιγότερο για να αποφύγουν τα έξοδα, ενώ η συντήρηση τόσο ακριβών οχημάτων είναι αδύνατη για τους εκπροσώπους της "πρώην" μεσαίας τάξης, που τώρα βιώνουν την ανέχεια.

"Αυτοί που νόμιζαν πως ήταν πλούσιοι και αγόραζαν Porsche Cayennes για 60.000 ευρώ, τώρα τις πουλάνε για 16.000 σε μεσάζοντες που τις προωθούν στην ανατολική Ευρώπη" αναφέρει ο εμπειρογνώμονας και - προσφάτως- οδηγός ταξί, Χρήστος Σαββίδης. "Τώρα ανακάλυψαν πως αυτά τα αυτοκίνητα χρειάζονται πολλά χρήματα. Ούτε οι τράπεζες δεν θέλουν να τα κατασχέσουν γιατί είναι δυσβάσταχτο το κόστος για το πάρκινγκ", σημειώνει.

Με πληροφορίες από τον Guardian