Αν σκέπτεται κανείς να κόψει το τσιγάρο, τότε η Δευτέρα είναι η
πιθανότερη ημέρα να συμβεί κάτι τέτοιο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική
επιστημονική έρευνα, η οποία για πρώτη φορά αποκάλυψε ότι σε όλο τον
κόσμο οι άνθρωποι έχουν μια αυξημένη τάση να σταματήσουν το κάπνισμα
στην αρχή της εβδομάδας και ιδίως την κάθε Δευτέρα.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Τζον Χόπκινς (Σχολή Δημόσιας Υγείας) και Καλιφόρνια του Σαν Ντιέγκο (Σχολή Δημόσιας Υγείας), καθώς και του Ινστιτούτου της Σάντα Φε, με επικεφαλής τον Τζον 'Αϊερς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου "JAMA Internal Medicine", ανέλυσαν ένα τεράστιο όγκο δεδομένων σχετικά με τις αναζητήσεις που γίνονται μέσω της Google σε διάφορες γλώσσες και αφορούν το κόψιμο του τσιγάρου (π.χ.
ερωτήματα στη μηχανή αναζήτησης του τύπου «θέλω βοήθεια για να κόψω το τσιγάρο»).
Η αναλογία τέτοιων φράσεων στο σύνολο των αναζητήσεων ανά ημέρα έδειξε ότι υπάρχει μια παρόμοια τάση στις αγγλόφωνες χώρες, τις γαλλόφωνες, τις ισπανόφωνες, τις κινεζόφωνες, τις ρωσόφωνες κ.α., καθώς οι καπνιστές διεθνώς για κάποιο λόγο έχουν αυξημένη προθυμία να ξεκινήσουν το κόψιμο του καπνίσματος κάθε Δευτέρα.
Για παράδειγμα, στις αγγλόφωνες χώρες οι σχετικές αναζητήσεις συμβουλών μέσω της Google είναι κατά μέσο όρο τις Δευτέρες 11% περισσότερες από τις Τετάρτες, 67% περισσότερες από ό,τι τις Παρασκευές και 145% περισσότερες σε σχέση με τα Σάββατα. Συνολικά, σε έξι γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, κινεζικά και ρωσικά) οι σχετικές αναζητήσεις πληροφοριών, συμβουλών και ψυχολογικής υποστήριξης για τη διακοπή του καπνίσματος είναι κατά 25% περισσότερες από τον μέσο όρο των υπόλοιπων έξι ημερών της εβδομάδας (Τρίτη έως Κυριακή).
Όπως είπε ο Τζον 'Αϊερς, «η έρευνα καταρρίπτει τη διαδεδομένη ευρέως αντίληψη πως η απόφαση για το κόψιμο του καπνίσματος είναι απρόβλεπτη ή ακόμα και χαοτική. Στην πραγματικότητα, δεν είναι καθόλου χαοτική, αντίθετα υπάρχει παγκοσμίως ένα πρότυπο συλλογικής συμπεριφοράς που εξαρτάται από την ημέρα της εβδομάδας».
Όπως ανέφερε η ερευνήτρια Τζοάνα Κοέν, «με δεδομένο ότι οι καπνιστές χρειάζονται αρκετές προσπάθειες έως ότου πετύχουν να το κόψουν, η ενθάρρυνσή τους να επαναλάβουν τις απόπειρές τους κυρίως από τη Δευτέρα, μπορεί να αποτελεί μια αποτελεσματική και εύκολη μορφή καμπάνιας».
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Τζον Χόπκινς (Σχολή Δημόσιας Υγείας) και Καλιφόρνια του Σαν Ντιέγκο (Σχολή Δημόσιας Υγείας), καθώς και του Ινστιτούτου της Σάντα Φε, με επικεφαλής τον Τζον 'Αϊερς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου "JAMA Internal Medicine", ανέλυσαν ένα τεράστιο όγκο δεδομένων σχετικά με τις αναζητήσεις που γίνονται μέσω της Google σε διάφορες γλώσσες και αφορούν το κόψιμο του τσιγάρου (π.χ.
ερωτήματα στη μηχανή αναζήτησης του τύπου «θέλω βοήθεια για να κόψω το τσιγάρο»).
Η αναλογία τέτοιων φράσεων στο σύνολο των αναζητήσεων ανά ημέρα έδειξε ότι υπάρχει μια παρόμοια τάση στις αγγλόφωνες χώρες, τις γαλλόφωνες, τις ισπανόφωνες, τις κινεζόφωνες, τις ρωσόφωνες κ.α., καθώς οι καπνιστές διεθνώς για κάποιο λόγο έχουν αυξημένη προθυμία να ξεκινήσουν το κόψιμο του καπνίσματος κάθε Δευτέρα.
Για παράδειγμα, στις αγγλόφωνες χώρες οι σχετικές αναζητήσεις συμβουλών μέσω της Google είναι κατά μέσο όρο τις Δευτέρες 11% περισσότερες από τις Τετάρτες, 67% περισσότερες από ό,τι τις Παρασκευές και 145% περισσότερες σε σχέση με τα Σάββατα. Συνολικά, σε έξι γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, κινεζικά και ρωσικά) οι σχετικές αναζητήσεις πληροφοριών, συμβουλών και ψυχολογικής υποστήριξης για τη διακοπή του καπνίσματος είναι κατά 25% περισσότερες από τον μέσο όρο των υπόλοιπων έξι ημερών της εβδομάδας (Τρίτη έως Κυριακή).
Όπως είπε ο Τζον 'Αϊερς, «η έρευνα καταρρίπτει τη διαδεδομένη ευρέως αντίληψη πως η απόφαση για το κόψιμο του καπνίσματος είναι απρόβλεπτη ή ακόμα και χαοτική. Στην πραγματικότητα, δεν είναι καθόλου χαοτική, αντίθετα υπάρχει παγκοσμίως ένα πρότυπο συλλογικής συμπεριφοράς που εξαρτάται από την ημέρα της εβδομάδας».
Όπως ανέφερε η ερευνήτρια Τζοάνα Κοέν, «με δεδομένο ότι οι καπνιστές χρειάζονται αρκετές προσπάθειες έως ότου πετύχουν να το κόψουν, η ενθάρρυνσή τους να επαναλάβουν τις απόπειρές τους κυρίως από τη Δευτέρα, μπορεί να αποτελεί μια αποτελεσματική και εύκολη μορφή καμπάνιας».