4.12.13

Στην Ελλάδα 240 ευρώ, στην Αγγλία 131 και στην Ισπανία 64...

Για άλλη μια φορά, καλούμαστε να πληρώσουμε. Και για άλλη μια φορά, στην Ελλάδα το πληρώνουμε σε διπλάσιες και τριπλάσιες τιμές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ένας ακόμη πονοκέφαλος προστίθεται στα νοικοκυριά, καθώς εν μέσω φοροκαταιγίδας, καλούνται να καλύψουν και τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 και μάλιστα με τις υψηλότερες χρεώσεις, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Γεγονός είναι ότι η διαφορετικότητα των κριτηρίων (κυβικά, εκπομπές ρύπων, είδος καυσίμου, παλαιότητα, βάρος) που χρησιμοποιεί το κάθε κράτος για να υπολογίσει τα τέλη κυκλοφορίας, καθιστά αδύνατη την συνολική σύγκρισή τους ανά εθνική οικονομία, παρά μόνο ενδεικτικά.
Τα παραδείγματα που επικαλείται καθηγητής του Πολυτεχνείου της Βαρκελώνης, αποτυπώνουν σαφέστατα την... ελληνική ακρίβεια, ενώ παράλληλα αναδεικνύουν μεταξύ των φθηνότερων χωρών τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Αγγλία και τη Γερμανία.
H σύγκριση του φόρου -για τα αυτοκίνητα των παραδειγμάτων, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει ως εξής:
  • Για το μικρό Fiat των 875 κυβικών, ο Γερμανός πληρώνει 17 ευρώ, ο Ούγγρος 30 ευρώ, ο Ρουμάνος 29 ευρώ, ενώ στην Σουηδία και την Βρετανία ο φόρος είναι μηδενικός.
  • Για το Audi A1, των 240 ευρώ στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας στην Αγγλία είναι 131 ευρώ, στην Ισπανία 64, και στην Λιθουανία μηδενικός.
  • Για το Ford Fiesta, ο φόρος στην Τσεχία είναι μηδενικός, στην Ουγγαρία 30 ευρώ και στη Ρουμανία 34 ευρώ.
  • Για το Audi A6, η ετήσια επιβάρυνση για την κυκλοφορία είναι στην Γαλλία 160 ευρώ, στην Ιταλία 503 ευρώ, στην Ρουμανία 55 και στην Βρετανία μηδενικός.
  •  yahoo.news