5.12.13

Oλυμπία Οδός: Δεσμεύσεις αλλά όχι εγγυήσεις...

του ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΟΖΙΚΑ
  ΜΗΝ διατηρούμε αυταπάτες φίλοι αναγνώστες Φαίνεται τελικά ότι ο υπουργός Υποδομών ως παλιός πολιτικάντης προσπαθεί να εξασφαλίσει τη θετική ψήφο των Ηλείων και των υπολοίπων, με λόγια του αέρα, Πελοποννήσιων βουλευτών.
Άλλωστε δεν είχαν βάση οι υποσχέσεις του στο παρελθόν όταν διαβεβαίωνε  για την παράλληλη έναρξη και εκτέλεση του τμήματος Πατρών – Πύργου – Τσακώνας, παραλληλίζοντας τα κομμάτια που θα επανεκκινηθούν συντόμως στο πλαίσιο της κατασκευής της Ολυμπίας οδού.
Βέβαια, ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει εξαιρετική ικανότητα στη μεθοδολογία της πειστικότητας και τούτο έχει αποδειχθεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Τουλάχιστον επικοινωνιακό τομέα τα καταφέρνει καλά....
Για τον αυτοκινητόδρομο η αλήθεια καταγράφεται σε μια αποστροφή του λόγου του κ. Λαμπρόπουλου.Τόνισε ότι η Βουλή θα δεσμευτεί για το χρηματοδοτικό πακέτο που πρέπει να βρεθεί τον Απρίλιο του 2014. Δηλαδή ένα μήνα πριν τις εκλογές. Άρα είναι σύμπτωση;
Η εξασφάλιση υλοποίησης ενός τέτοιου έργου μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ προκαλεί θυμηδία, αρκεί και μόνο να αναλογιστούμε την πορεία του, τα ποσοστά απορρόφησής του και τα υπόλοιπα προβλήματά του, που αρκετές φορές το κάνουν να κινείται με ρυθμούς χελώνας.
Πέραν αυτών, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το νέο Κοινοτικό Πλαίσιο  στη βάση του οποίου ο κ. Χρυσοχοΐδης, ευελπιστεί να… «διασώσει» το υπόλοιπο της Ολυμπίας οδού, δεν ξεκίνησε καν σημειώνοντας ήδη σχετική  καθυστέρηση.
Πώς άραγε λοιπόν , είναι τόσο σίγουρος ο υπουργός, και για τη δημοπράτηση του  δικού μας τμήματος και για την τήρηση ενός «σφικτού» και ταυτόχρονου με το άλλο έργο χρονοδιαγράμματος;
Τούτο σκέφθηκαν και οι φορείς της Ηλείας και ζήτησαν περαιτέρω εξηγήσεις, εγγυήσεις, αλλά και αποδείξεις ότι τα ανωτέρω δεσμευόμενα από πλευράς Υπουργού, θα τηρηθούν στο ακέραιο, για να μην «τρέχουν» την τελευταία στιγμή και πάλι, με το ίδιο έργο…
Η oουσία επομένως είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει χρηματοδοτικό κονδύλι για τα 2 δημόσια έργα, ΔΕΝ υπάρχει χρονοδιάγραμμα, αλλά θα υπάρχει ψήφος...
Το Ελληνικό Δημόσιο  θα καταβάλλει από την αναθεώρηση του κοινοτικού Προγράμματος και από το δάνειο της Ευρωπαϊκής  Τράπεζας επενδύσεων πόρους ύψους 1,7 δισ. ευρώ. Το κόστος  πραγματοποίησης είναι πολύ μεγάλο ενώ βαθιά μπαίνει το χέρι και για τις αποζημιώσεις των εργολάβων. Ενεργοποιείται πάντως εδώ η αναπροσαρμογή των τιμών στα διόδια τα οποία πληρώνουν οι πολίτες.
Τώρα οι συμβάσεις φτάνουν στη Βουλή και οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του τόπου, οφείλουν να διαπιστώσουν πριν από τη συζήτησή τους, αν ικανοποιούνται εκείνα που εκτιμούν ότι διασφαλίζουν την υλοποίηση του άξονα  Πατρών – Πύργου –Τσακώνας.