Λίγες μόλις μέρες μετά τη δημόσια τοποθέτηση κατά της απεργίας που είχαν κηρύξει ΥΠΑ και ΟΣΥΠΑ, αλλά και μερικούς μήνες μετά τα σχόλια για τους Έλληνες με αφορμή το δημοψήφισμα, στέλεχος της αεροπορικής εταιρείας αποκαλεί υπουργό της ελληνικής κυβέρνησης… Μαρία Αντουανέτα, κι ας μην τρώει, ως πρώην μοντέλο, παντεσπάνι! Η low cost εταιρία πτήσεων αποφάσισε να σταματήσει δυο μήνες νωρίτερα το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων στην Ελλάδα. Στην ουσία «εξαναγκάστηκε» όπως αναφέρει ο εμπορικός της διευθυντής Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν σε κυριακάτικη εφημερίδα, από την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στον τουρισμό, για τα… μάτια της αξιολόγησης.
Αυτό συνέβη αφού η κυβέρνηση αγνόησε τις προτάσεις της εταιρείας, από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης. «Έχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας». Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά απάντησε στην εταιρία πως οι προτάσεις της για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε βάθος τριετίας «δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της».
Ο κύβος για την εταιρεία ερρίφθη μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν μάλιστα ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω. Ουσιαστική απάντηση επί των «επιχειρηματικών», όπως τις χαρακτηρίζει, προτάσεων δεν υπήρξε. «Τακτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα. Ίσως επειδή η υπουργός ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι», λέει. Δεν είναι η μοναδική επίθεση στην κ. Κουντουρά.
Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η Ryanair περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Εφόσον τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018. «Είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες», λέει ο Ο’ Μπράιεν.
Και συνεχίζει χαρακτηρίζοντας την υπουργό Τουρισμού «Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος». «Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων» είπε.
Κι αφού εκτίμησε ότι εκτός από τη Ryanair, πολλές αεροπορικές εταιρείες θα υπερσυγκεντρώσουν πτήσεις στο πικ της σεζόν, Ιούλιο και Αύγουστο, καθώς καμία δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει για δημιουργία ζήτησης εκεί όπου δεν υπάρχει, χωρίς πολύ χαμηλούς ναύλους, έδωσε… συμβουλές στην ελληνική κυβέρνηση: «Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, αντί να πουλάει για 1,23 δισ. ευρώ τα αεροδρόμια, ποσό που δεν σημαίνει κάτι στην οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα, είναι να αρπάξει τη συνδεσιμότητα και τους επιβάτες από επιχειρήσεις όπως η Ryanair».
Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair σχολιάζει ότι «είναι το λιγότερο ενοχλητικό να μην μπαίνουν στον κόπο οι αρμόδιοι να στείλουν μια απάντηση επί των προτάσεών μας, όταν για φέτος η εταιρεία μας αντιπροσωπεύει ποσοστό 41% της αύξησης της επιβατικής κίνησης της Ελλάδας για το πρώτο εξάμηνο».
Παράλληλα, ξεκαθάρισε την «παρανόηση» σχετικά με την καμπάνια της εταιρείας κατά των απεργιών. «Δεν αφορά την απαγόρευση οποιασδήποτε διεκδίκησης εκ μέρους των εργαζομένων», είπε, προσθέτοντας ότι θέση της εταιρείας είναι ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να προωθούν τα αιτήματά τους μέσω διαμεσολάβησης ή δεσμευτικής διαιτησίας που δεν συνεπάγονται «κλειστούς ουρανούς» στην Ευρώπη.