2.6.16

Eurobank: Το 2016 θα είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό


Eurobank: Το 2016 θα είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό

Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό, τον κλάδο που συνεισφέρει άμεσα ή έμμεσα το 18,5% του ΑΕΠ και αντίστοιχο ποσοστό θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, βρέθηκαν στο επίκεντρο του 1ου συνεδρίου Ελληνικού Τουρισμού, που διοργάνωσε η Τράπεζα Eurobank σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με μεγάλη συμμετοχή επιχειρηματιών από όλους τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, καθώς εκπροσώπους φορέων, ακαδημαϊκών κ.α. Στην παρέμβαση του, ο επικεφαλής οικονομολόγος της Eurobank Πλάτων Μονοκρούσος, παρουσίασε μελέτη που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης και Έρευνας Διεθνών Κεφαλαιαγορών της Eurobank για τις ευκαιρίες, τις προκλήσεις και τις προοπτικές του ελληνικού τουριστικού κλάδου. Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2016 αναμένεται να είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, ωστόσο και παρά τις προσπάθειες που έχουν ήδη γίνει, είναι απαραίτητο όλοι να συμβάλλουν στην διασφάλιση των συνθηκών και των προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν όχι μόνο τη διάθεση, αλλά και την διατήρηση ενός ανταγωνιστικού προϊόντος.
Παραμένοντας στα ευρήματα της έρευνας, τονίστηκε ότι η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 18,5% του ΑΕΠ, σύμφωνα με το World Travel & Tourism Council, ενώ σύμφωνα με το ΣΕΤΕ εκτιμάται στο 20 - 25% του ΑΕΠ. Παράλληλα, σύμφωνα με το World Travel & Tourism Council, η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην απασχόληση ανήλθε σε 23,1% το 2015 και εκτιμάται ότι θα φτάσει το 28% το 2026.
Την ίδια στιγμή υπογραμμίστηκε ότι το παραδοσιακό τουριστικό προϊόν που βασίζεται στο τρίπτυχο «ήλιος, άμμος και θάλασσα» είναι απαραίτητο να διαφυλαχθεί και να αναβαθμιστεί. Αποτελεί άλλωστε, τον κύριο λόγο προσέλκυσης επισκεπτών στην Ελλάδα. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί κυρίως μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης των προσφερομένων υπηρεσιών. Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση νέων επισκεπτών προς την Ελλάδα, τονίζεται ότι η Ελλάδα θα πρέπει να στοχεύσει σε ταξιδιώτες, από ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές πχ. Ινδία και Κίνα, καθώς και γενικότερα, ταξιδιωτών με υψηλό εισόδημα και ροπή προς κατανάλωση.

Στρατηγικοί εταίροι
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Με τους επιχειρηματίες του ελληνικού τουρισμού δεν είμαστε απλώς συνεργάτες. Είμαστε στρατηγικοί εταίροι. Η συγκυρία είναι κατάλληλη και στο τραπεζικό σύστημα, αφήνουμε πίσω τη διαχείριση συνεχών κρίσεων και μπορούμε πλέον να στραφούμε στο κύριο αντικείμενό μας, στην χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας. Για την προοπτική της κοινής πορείας του τραπεζικού και του τουριστικού τομέα, επισημαίνω ως στρατηγικά ζητήματα την χρηματοδότηση υγιών επιχειρηματικών σχεδίων με γερό business plan και την διαχείριση των κόκκινων δανείων, που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις τράπεζες αλλά όχι μόνον γι' αυτές. Χρειάζεται αναδιάρθρωση επιχειρήσεων και κλάδων με αιχμή τη συνένωση δυνάμεων και την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων. Στο πεδίο αυτό, οι τράπεζες μπορούν να είναι ο καταλύτης. Για την Eurobank, ο ελληνικός τουρισμός, οι μεγαλύτεροι συντελεστές του και οι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βάζουν τη δική τους ψηφίδα στο μεγάλο μωσαϊκό της τουριστικής Ελλάδας βρίσκονται συνεχώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της».

Να αναδειχθεί ένα δυνατό branding για την χώρα
Στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Eurobank Νίκος Καραμούζης, αναφέρθηκε στο ρόλο που έχει επιλέξει η Eurobank, αυτόν του «διαχρονικού, στρατηγικού, οικονομικού εταίρου του ελληνικού τουρισμού που στήριξε με συνέπεια και κατανόηση τις τουριστικές επιχειρήσεις παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια. Η επιτυχής αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για την ελληνική οικονομία. Σε αυτό το νέο τοπίο, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε: Να αναδείξουμε ένα δυνατό branding της χώρας, να βελτιώσουμε σημαντικά τις υποδομές, να διαμορφώσουμε ισχυρές επιχειρήσεις στον τουριστικό κλάδο, να βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, να επιταχύνουμε με σχέδιο την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου με αιχμή το Ελληνικό και την Ανάβυσσο, να λύσουμε τα θέματα της έντονης εποχικότητας, να αναπτύξουμε δυναμικά το θεματικό τουρισμό, την κρουαζιέρα, την τουριστική κατοικία. Όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα ευνοϊκό πλαίσιο για απόκτηση φορολογικής και μόνιμης κατοικίας από μη κατοίκους στην Ελλάδα αλλά και ριζοσπαστικές παρεμβάσεις για την εξυγίανση των επιχειρήσεων και τη διαμόρφωση ίσων όρων ανταγωνισμού».

Ο τουρισμός μπορεί να δώσει άμεσα απτά αποτελέσματα
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης, κεντρικός ομιλητής του Συνεδρίου επεσήμανε: «Με το διαφαινόμενο κλείσιμο της αξιολόγησης, ευελπιστούμε ότι θα κλείσει και ο κύκλος της υπέρμετρης φορολόγησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο την τουριστική περίοδο και να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες με θέσεις απασχόλησης και την οικονομία με έσοδα. Είναι απολύτως αναγκαίο, η κυβέρνηση να επαναφέρει τα επίπεδα της φορολογίας σε φυσιολογικά και ανταγωνιστικά επίπεδα και να προχωρήσει σε δέσμη αντισταθμιστικών μέτρων, που θα περιλαμβάνουν την πάταξη της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής και εισφοροδιαφυγής, την ταχεία διόρθωση και εφαρμογή του αναπτυξιακού νόμου, την άρση κάθε μορφής γραφειοκρατικών εμποδίων για επενδύσεις μικρής ή μεγάλης κλίμακας, την πλήρη επίλυση των προβλημάτων χορήγησης βίζας και την διασφάλιση των συνθηκών σταθερότητας, ώστε να επανεκκινήσει η ομαλή χρηματοδότηση, από το τραπεζικό σύστημα. Ο ελληνικός τουρισμός παραμένει ο εν ενεργεία τομέας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, που μπορεί άμεσα να δώσει απτά αποτελέσματα για την ανάταση της ελληνικής οικονομίας, υποστηρίζοντας τους στόχους ανάπτυξης της χώρας».

Έχει πληγεί η ανταγωνιστικότητα
Στην παρέμβαση του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Ρέτσος, ανέδειξε το γεγονός ότι η ανταγωνιστικότητα του συνόλου του ελληνικού τουρισμού έχει πληγεί και πώς η συνεχιζόμενη τακτική της υπερφορολόγησης, επιβαρύνει την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, όπως είπε. Αναφέρθηκε δε στο γεγονός ότι πλέον πρέπει να καταβληθεί υπερπροσπάθεια από όλους και να αναπτυχθεί ένα πλέγμα ισοδύναμων μέτρων που θα θωρακίσουν την ανταγωνιστικότητα του τομέα.