Απρόσεκτοι
και με επιπόλαιη συμπεριφορά εμφανίζονται οι Έλληνες οδηγοί.
Κι επειδή
οι συνθήκες και ο τρόπος ζωής τους δεν τους επιτρέπουν να κοιμούνται…
ούτε καν έξι ώρες, τα αντανακλαστικά τους στο δρόμο μειώνονται. Τα
αποτελέσματα δυστυχώς είναι θλιβερά καθώς ο αριθμός των τροχαίων έχει
εκτοξευθεί.
Πάνω από 1 στους 4 δηλώνουν ότι έχουν αποκοιμηθεί μερικά δευτερόλεπτα
στο τιμόνι καθώς 1 στους 3 κοιμάται λιγότερο από έξι ώρες. Επιπλέον, το
31% στέλνει ή διαβάζει SMS την ώρα της οδήγησης, φέρνοντας τη χώρα μας
στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών στις οποίες παρατηρείται επικίνδυνη
συμπεριφορά των οδηγών αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών. Η
υπνηλία κατά την οδήγηση βρίσκεται στη 2η θέση όσον αφορά τις
πρωταρχικές αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Το Ίδρυμα για την υπεύθυνη οδήγηση «Fondation VINCI Autoroutes»
δημοσιοποιεί, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα
μιας μεγάλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το ινστιτούτο Ipsos
σχετικά με τη συμπεριφορά και τη νοοτροπία περίπου 14.000 οδηγών σε 11
χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λίγο πριν τις πρώτες μαζικές εξόδους της
καλοκαιρινής περιόδου, η εν λόγω έρευνα για την υπεύθυνη οδήγηση, που
ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια, εστιάζει κυρίως στα προβλήματα που
σχετίζονται με την υπνηλία και την απροσεξία κατά την οδήγηση, που
αποτελούν σημαντικούς κινδύνους οι οποίοι συχνά υποτιμούνται από τους
οδηγούς.
Όσον αφορά στην επιθετική οδική συμπεριφορά, στην Ελλάδα όπως και
στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχεί η μοιρολατρία. Λιγότεροι
από 1 στους 2 Ευρωπαίους (49%) πιστεύουν ότι ο αριθμός των θανάτων στους
δρόμους μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Οι
Έλληνες οδηγοί (33%) ανήκουν στους πιο απαισιόδοξους όσον αφορά το
συγκεκριμένο ζήτημα και ακολουθούν οι Γερμανοί (36%) και οι Σλοβάκοι
(32%).
Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με όλους τους Ευρωπαίους, οι οδηγοί πιστεύουν ότι ο κίνδυνος προέρχεται από τους άλλους.
Παρόλο που η απροσεξία θεωρείται η πρωταρχική αιτία των τροχαίων
ατυχημάτων (59% των απαντήσεων), και ακολουθεί το αλκοόλ (55%) και η
ταχύτητα (46%), η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ιδιαίτερα
διαδεδομένη στους Έλληνες οδηγούς:
-Πάνω από 1 στους 2 οδηγούς (55%) δηλώνει ότι πραγματοποιεί κλήσεις
ενώ οδηγεί χωρίς τη χρήση hands free (32% ο μέσος όρος στην Ευρώπη). Σε
αυτούς ανήκει το 62% είναι κάτω των 35 ετών·
-52% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με μικρό ακουστικό ψείρα ή
ακουστικά (31% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 56 % όσων είναι κάτω των
35 ετών·
-55% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με ένα σύστημα ανοιχτής
συνομιλίας Bluetooth (42% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 52 % κάτω των
35 ετών·
-31% των Ελλήνων οδηγών στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό ή email ενώ οδηγούν, εκ των οποίων το 50 % κάτω των 35 ετών·
-25% των Ελλήνων οδηγών ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς για κάποιο
συμβάν μέσω μιας εφαρμογής smartphone ή μέσω ενός συστήματος
υποβοηθούμενης οδήγησης ενώ οδηγούν.