19.8.16

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ Τι αναφέρει στο απολογητικό του υπόμνημα για την τραγωδία στην Αίγινα ο 77χρονος χειριστής του φονικού ταχύπλοου


Τι αναφέρει στο απολογητικό του υπόμνημα για την τραγωδία στην Αίγινα ο 77χρονος χειριστής του φονικού ταχύπλοου

«Απόλυτα συγκλονισμένος και συντετριμμένος από το περιστατικό», δηλώνει στο απολογητικό του υπόμνημα ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο άνθρωπος που φέρεται να κυβερνούσε το ταχύπλοο που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους στο τραγικό ναυτικό δυστύχημα της Αίγινας. Οπως αναφέρει, στις 16 Αυγούστου 2016 αποφάσισε να μεταβεί με το σκάφος «DUENDE» από το λιμάνι της Αίγινας προς την περιοχή «σπηλιά της φώκιας» στη νησίδα Μονή. Επί του σκάφους ευρίσκοντο και οι φίλοι του Βενετσιάνος Επαμεινώνδας, Βενετσιάνου Ευθυμία και Θεοδότη Καρακάση. Επισημαίνει, μάλιστα, ότι μόνο την 16η Αυγούστου έκανε χρήση του σκάφους και όχι την προηγούμενη ημέρα, ήτοι την 15η Αυγούστου 2016.
Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE», σημειώνει, κατά τη στιγμή προ τηςπροσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Σημειώνει δε ότι ούτε ο ίδιος ανέπτυσσε ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εκείνον ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας.
«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου.
Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος.
Γιατί δεν βοήθησα τους ναυαγούς
Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς, αλλά ήταν αδύνατο να το πράξω, αναφέρει επίσης ο 77χρονος, διευκρινίζοντας: «Μετά την σύγκρουση και την προσθαλάσσωση του DUENDE μερικά μέτρα αριστερά του ΑΝΤΩΝΙΑ το πρώτο βρέθηκε με στρεβλωμένες τις έλικες με αιφνίδια διακοπή των μηχανών με πολλά διαμπερή ανοίγματα στον πυθμένα του. Υπό το κράτος του θαλάσσιου ρεύματος επιφανείας που επικρατούσε στην περιοχή το DUENDE παρασύρθηκε μακριά από τη θέση των ναυαγών και συνέχισε παρασυρόμενο προς τα βραχώδη αβαθή των ακτών της νήσου Μονή, στα οποία θα συνετρίβετο εάν δεν επενέβαιναν διασώστες. Ο κίνδυνος βύθισης του DUENDE ήταν επίσης άμεσος ενώ οι επ’αυτού επιβαίνοντες ήσαν όλοι υπερήλικες».
Και συνεχίζει: «Οι προσπάθειες επαναλειτουργίας των μηχανών του DUENDE από εμένα δεν απέδωσαν προφανώς λόγω σοβαρής βλάβης των μηχανών αλλά και του ηλεκτρολογικού δικτύου του σκάφους το οποίο οδήγησε σε κατάσταση black out. Στο θαλάσσιο χώρο που κολυμπούσαν οι ναυαγοί έπλεε μεγάλος αριθμός σωσιβίων που είχαν διαφύγει από το βυθισμένο ΑΝΤΩΝΙΑ και είχε αναδυθεί στην επιφάνεια. Ως γνωστόν τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Άλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο DUENDE αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα».
«Η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς», αναφέρει.
Το περιστατικό στον Πόρο

«Το Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας, αναμένεται να επικαλεστεί η πλευρά του 77χρονου καπετάνιου του σκάφους που θεωρείται υπαίτιος της τραγωδίας, πριν από πέντε ημέρες, στην Αίγινα.
Επιπλέον ο 77χρονος - εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Πειραιά κ. Γιάννη Ηρειώτη - αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».
Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.
Οσον αφορά την μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση των επιβατών του πλοιαρίου επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».
Γι αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.
Διαβάστε ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα στο αρχείο που επισυνάπτεται κατωτέρω