Κατατέθηκε την Παρασκευή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που αφορά τα ΜΜΕ. Η εν λόγω τροπολογία δημιουργεί πλέον νέα δεδομένα για στα ιδιωτικά κανάλια τα οποία δεν πήραν άδεια, καθώς θα πρέπει να κλείσουν όχι σε τρεις μήνες που ανέφερε ο νόμος αρχικά, αλλά σε πέντε μέρες. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η τροπολογία, σε διάστημα πέντε ημερών από την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των ονομάτων των νέων τηλεοπτικών σταθμών, προβλέπονται κυρώσεις για τα υπόλοιπα μη αδειοδοτημένα κανάλια.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην σχετική τροπολογία, «μετά την πάροδο πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του υπουργού στον οποίον έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με την οποία χορηγούνται άδειες της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 76 και 77 του ν. 4070/2012 στις εξής περιπτώσεις:
- παροχής και με κάθε τρόπο διανομής περιεχομένου, ανεξαρτήτως στόχευσης, μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής σε ελεύθερη λήψη και εθνική ή περιφερειακή εμβέλεια από παρόχους μη αδειοδοτημένους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου,
- διανομής, κωδικοποίησης, μετάδοσης και με οποιοδήποτε τρόπο διάθεσης στο κοινό από παρόχους δικτύου επίγειας τηλεοπτικής ευρυεκπομπής και σε οποιαδήποτε εμβέλεια ή γεωγραφική κάλυψη, προγραμμάτων, εκπομπών ή περιεχομένου των ανωτέρων υπό (α) αναφερομένων».
Σε ό,τι αφορά τις ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος μη αδειοδοτημένων παρόχων, προβλέπονται φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική ποινή τουλάχιστον 20.000 ευρώ. Σήμερα, προβλέπεται φυλάκιση έξι μηνών, ενώ τα πρόστιμα ξεκινούν από 3.000.
Η τροπολογία έχει τίτλο «Τροποποίηση διατάξεων του ν.4339/2015 περί αδειοδότησης παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, συμπλήρωση του Κ.Φ.Ε. σχετικά με δαπάνες που αφορούν σε οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις, και μετάθεση έως 1.1.2017 της εφαρμογής της διαδικασίας για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα Μ.Μ.Ε.».