9.11.16

ΜΕΣΣΗΝΙΑ - Τα οδικά έργα «απαιτούν» συστράτευση και όχι κομματικό πατριωτισμό

Με αφορμή την μη κατάταξη στη νέα προγραμματική περίοδο της Ε.Ε. στη λίστα Μεγάλων Έργων, οι οδικοί άξονες Τσακώνα-Καλό Νερό, Καλαμάτα- Ριζόμυλος-Σουληνάρι-Πύλος(παράκαμψη Πύλου)-Μεθώνη, υπήρξε για μία ακόμα φορά ανέξοδη κόντρα για την ‘πατρότητα’ των έργων που ολοκληρώνονται, καθώς και για την μετατόπιση ευθυνών για τη μη ένταξη των παραπάνω σημαντικών έργων στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ευθύς εξ` αρχής ότι η πολιτεία έχει συνέχεια, οι κυβερνήσεις αλλάζουν. Οφείλουν όμως κατά την διακυβέρνησή τους να δημιουργούν σωστές υποδομές αλλά και μελέτες για τη δρομολόγηση νέων έργων. Οφείλουν επίσης με σωστό προγραμματισμό να αξιοποιούν τα κοινοτικά κονδύλια, με ορθή αξιολόγηση και με ιεράρχηση των απαραίτητων έργων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαματα και Λεύκτρο - Σπάρτη, το οποίο μελετήθηκε επί εποχής Βάσως Παπανδρέου στο ΥΠΕΧΩΔΕ, υπεγράφει η σύμβαση παραχώρησης επί Γιώργου Σουφλιά, αναθεωρήθηκε η σύμβαση το 2015 από τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύου κ.Χρήστο Σπίρτζη  και με την  ολοκλήρωσή του γίνονται τα εγκαίνια.
Τα έργα λοιπόν δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, αλλά μόνον στους Έλληνες πολίτες που τα δικαιούνται και δεν τους ‘’χαρίζονται’’.
Άλλωστε έχουμε απορροφήσει-σπαταλήσει θα έλεγα- τέσσερα (4) Ευρωπαϊκά προγράμματα, όμως οι ανάγκες σε οδικούς άξονες στην Περιφέρεια μας είναι ακόμα μεγάλες.
 Μάλιστα οι συγκεκριμένοι δρόμοι Τσακώνα-Καλό Νερό κα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Σουληνάρι-Πύλος-Μεθώνη έπρεπε και πρέπει να είναι πρώτης προτεραιότητας γιατί είναι βασικοί οδικοί άξονες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Παρότι κατανοώ, ότι τα κοινοτικά κονδύλια που προβλέπονται στις υποδομές μεταφορών έχουν περιοριστεί στα 2,3 δις ευρώ και παρότι ένα σημαντικό ποσό 0,8 δις ευρώ θα διατεθεί ως έργα Phasing στο νέο ΕΣΠΑ (έργα σε προχωρημένη κατασκευή που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και δεν ολοκληρώθηκαν), θεωρώ ότι ο δρόμος Τσακώνα-Καλό Νερό εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, συνεπώς μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι οι υποστηρικτικές μελέτες οσονούπω ολοκληρώνονται.
Όσον αφορά για το Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Σουληνάρι-Πύλος(παράκαμψη Πύλου)-Μεθώνη, πρέπει όλοι μαζί να διεκδικήσουμε να ενταχθεί σε χρηματοδοτούμενο προγράμματα (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων), μόλις αποκτήσει μελετητική ωριμότητα.
Συμπερασματικά οφείλω να τονίσω ότι όλοι μαζί βουλευτές, Περιφέρεια, Δήμοι, Επιμελητήριο και φορείς της περιοχής να συστρατευτούμε και να διεκδικήσουμε την υλοποίηση των σημαντικών αυτών έργων.
Ούτε οι αόριστες  εξαγγελίες του σήμερα,αλλά ούτε και η εικονική πραγματικότητα του χθές, που παρουσιάζονται στην δημοσιότητα, δεν ικανοποιούν τα αιτήματα των Μεσσηνίων για σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.

Καλαμάτα 09-11-2016                                   Ο επικεφαλής της Παράταξης

Παναγιώτης Αλευράς
Περιφερειακός Σύμβουλος
πρ. Αντιπεριφερειάρχης  ΠΕ Μεσσηνίας