20.3.17

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ - Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΑΙΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

 
ΦΩΤΙΕΣ άναψε όπως γράψαμε στην στήλη μας Τριφυλιακά και Αιχμηρά το ψηφοδέλτιο με τον...Καραγκιόζη που βρέθηκε στην καταμέτρηση των ψηφοδελτίων για τις δημαιρεσίες, όπου φανερά ενοχλημένος ήταν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Τριφυλίας.
Ο κ. Καλκαβούρας τόνισε πριν την συζήτηση ότι οι αιρετοί που επέλεξε ο λαός εκφράζουν τις πολιτικές του Δήμου με την ψήφο να αποκτά την δύναμη για το μέλλον του τόπου, προσθέτοντας ότι ο θύτης με το ψηφοδέλτιο είναι ανεύθυνος κάνοντας παραλληλισμό με το φαινόμενο της κουκούλας στην Κατοχή, χαρακτηρίζοντας φασίστες όσους υιοθετούν τέτοιες ιδεοληψίες, καταλήγοντας ότι δέχεται την κριτική μέσα από τους νόμους που διέπουν την λειτουργία του Δημοτικού συμβουλίου ευχόμενος να μην συμβεί ανάλογο γεγονός στο εγγύς μέλλον.
Το συμβάν πάντως καταδικάστηκε από τις παρατάξεις καθώς η ψηφοφορία ήταν μυστική ενώ αποτελεί γεγονός ότι σε τοποθετήσεις του οι κ. Ανδρινόπουλος και Κουκούμης επισήμαναν ότι ο φασισμός έχει μόνο ένα χρώμα και αυτό είναι το μαύρο. Πάντως είναι η πρώτη φορά που έχει συμβεί κάτι ανάλογο σε ψηφοφορία στο οικείο Δημοτικό συμβούλιο του Καλλικρατικού Δήμου. ΙΩΑΝ. ΜΠΟΖΙΚΑΣ
                               
ΚΑΥΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗ
O Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Δημήτριος Μπαξεβανάκης συναντήθηκε και με εκπροσώπους της Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, της Β’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τριφυλίας.
Σε δελτίο τύπου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τριφυλίας για τα προβλήματα τονίζονται τα ακόλουθα:
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Παρασκευή, 17-03-2017 στην Καλαμάτα έγινε συνάντηση του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ.  Δημητρίου Μπαξεβανάκη, με τα Διοικητικά Συμβούλια όλων των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών σωματείων του νομού Μεσσηνίας. Λόγω των οξυμένων προβλημάτων στον τομέα της Παιδείας υπήρξαν, αρχικά αλλά και κατά τη διάρκεια της συζήτησης,  ένταση και διαφωνίες.
Όταν ήρθε η σειρά μας να μιλήσουμε, επισημάναμε πως χαρήκαμε που ήρθε «ο Μωάμεθ στο βουνό» αρκεί να υπήρχε κατ’ ουσίαν ουσία στην επίσκεψη αυτή.
Αναφερθήκαμε στους συναδέλφους που είναι μέσα στην ίδια τους τη χώρα ξενιτεμένοι κι επιθυμούν διακαώς  να επιστρέψουν σε οργανικές θέσεις της ιδιαίτερης πατρίδας τους μετά από χρόνια μακρινής υπηρέτησης.
Αναφερθήκαμε σε όλους εμάς τους διδάσκοντες που γηράσκουμε κι η καμπούρα μας δεν αντέχει και πολλά πλέον. Εκπαιδευτικοί που είναι η ώρα τους να αποχωρήσουν για να παραχωρήσουν τη θέση στους νέους, δυνατούς εκπαιδευτικούς.
 Αναφερθήκαμε στους αναπληρωτές που βρίσκονται επί σειρά ετών στο εκπαιδευτικό «κουρμπέτι» αναμένοντας την επαγγελματική αποκατάσταση. Πώς, άραγε, απέλπιδες δάσκαλοι θα φτιάξουν ένα φέρελπι έθνος; Πισωγυρίζουμε σε «πλατείες Κλαυθμώνος»;
 Οι Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και παρότι αντιμετωπίζουν τις δύσκολες περιπτώσεις μαθητών παίρνουν ως « ανάξια πλερωμή» την πλήρη ανασφάλεια κι αδιοριστία.
Οι Εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει την αγωγή των νηπίων και το επιτελούν  με χαρά κι εφόδια παιδαγωγικά φέτος τα έχουν δει όλα. Πολλές δεν έχουν καν όνομα αλλά είναι «η κυρία της υποδοχής», «του απογευματινού» κλπ. Οποίος ευτελισμός!
 Και σαν να μην έφτανε αυτό, παρουσιάζεται το φαινόμενο των Κ.Δ.Α.Π. Έχει αρχίσει η έμμεση εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε άλλους φορείς  μη επιφορτισμένους εκ φύσεως να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο.
Αναρωτηθήκαμε, επίσης, αν θα γίνει αποτίμηση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Η ανατροφοδότηση που θα πάρει το Υπουργείο δεν νομίζουμε πως θα το κάνει να επαίρεται για την εφαρμογή τους.
Οι φτηνές λύσεις των φτηνών εργαζομένων οδηγεί και σε φτηνές κυβερνήσεις με αποτέλεσμα το πολίτευμα να φθίνει και να ανοίγουμε «Κερκόπορτες» εντός κι εκτός της χώρας.
Ο Υφυπουργός, όταν ήρθε η σειρά του να πάρει το λόγο, τόνισε πως:
Η χώρα δεν έχει χρήματα. Δύο είναι οι λύσεις. Ή να δανειστεί ή να επιβάλλει φόρους.
Παρόλα αυτά, ο προϋπολογισμός του 2017 για το Υπουργείο Παιδείας είναι αυξημένος κατά 250.000.000 ευρώ.
Η κυβέρνηση θα μιλήσει για διορισμούς όταν θα είναι σε θέση να τους κάνει. Η προϋπηρεσία θα αποτελεί βασικό κριτήριο πρόσληψης.
Φέτος προσελήφθησαν 10.000 Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και λειτούργησαν 23 νέα σχολεία Ειδικής Αγωγής.
Θα δοθούν κίνητρα στους νέους επιστήμονες ώστε να μπουν στην εκπαίδευση.
Πρέπει να μελετηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα εκ νέου ώστε να ξέρουμε τι πρέπει να ξέρει ένα παιδί όταν τελειώσει το Δημοτικό, το Γυμνάσιο, το Λύκειο.
Στο τέλος του έτους θα γίνει αποτίμηση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.
Η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα γίνουν ολοήμερα και τα διθέσια και πάνω Δημοτικά Σχολεία.
Δεν πρόκειται να γίνει ατομική αξιολόγηση. Θα γίνει αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας προς όφελος της ίδιας της σχολικής μονάδας. ΙΩΑΝ ΜΠ.
                                                       
ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑ
ΑΡΙΤΕΣ εντυπώσεις άφησε στους συμμετέχοντας η πρόσφατη ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κυπαρισσίας επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Π.Ε με θέμα: «Ρητορική τέχνη και διδασκαλία της επιχειρηματολογίας: από τη θεωρία στην πράξη».
Την ημερίδα οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Π.Ε 6ης Εκπ/κής Περιφέρειας Μεσσηνίας Δρ.Θεοφανεία Σιούτη. Εισηγήτρια ήταν η κα Φωτεινή Εγγλέζου Δρ.Διδακτικής Γλώσσας,διδάσκουσα στο Μ.Π.Σ Ρητορική : Θεωρία και πράξη (ΕΚΠΑ),πρόεδρο του Ινστιτούτου Ρητορικών και επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδος (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε).
Κύριος στόχος της ημερίδας ήταν να αναδείξει τη ρητορική τέχνη ως εργαλείο ανάπτυξης της προφορικής έκφρασης και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των σύγχρονων μαθητών μέσα από μια ποικιλία τεχνικών και δράσεων που μπορούν να εφαρμοστούν στη τάξη.Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες οι εκπ/κοί μοιράστηκαν την αξία της εκφραστικής ανάγνωσης, τη γοητεία του αυθόρμητου λόγου, τη δύναμη της πειστικής επιχειρηματολογίας. Αξιοποιώντας τη σκέψη, τη δημιουργικότητα, το κέφι και τη σαφήνεια στην έκφραση, οι επκαιδευτικοί υποδύθηκαν ποκίλους ρόλους, υποστήριξαν με επιχειρήματα τις απόψεις τους, αντάλλαξαν ιδέες στο πλαίσιο διαλογικών συζητήσεων,διαφώνησαν, ανασκεύασαν αντεπιχειρήματα.
Μέσα από την ημερίδα η κ. Σιούτη είπε ότι αναδείχθηκε πως η χρήση της ρητορικής στη σύγχρονη εκπαίδευση έχει τη δύναμη να μετατρέψει ένα συμβατικό μάθημα σε μια δυναμική και ζωντανή μαθησιακή διαδικασία στην οποία οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν ενεργητικά με ανανεωμένο ενδιαφέρον για την αξία και τη δύναμη των λέξεων, των προτάσεων και συνολικότερα του γλωσσικού μαθήματος.
                         
ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΕ ΔΥΝΑΤΑ ΤΟ ΚΑΛΟΝΕΡΟ ΑΛΛΑ ΕΧΑΣΕ ΜΕ 2-0 ΑΠΟ ΤΗΝ Α.Ε. ΜΑΝΗΣ
ΤΟΝ αντίπαλο στα μάτια που είναι στην κορυφή της βαθμολογίας κοίταξε το Καλό Νερό στο γήπεδο της Κυπαρισσίας για το πρωτάθλημα του 1ου ομίλου της Β τοπικής κατηγορίας αλλά λύγισε στο τέλος με δύο τέρματα της ΑΕ Μάνης καθώς το κοντέρ έγραψε 2-0 εκτός έδρας για τους φιλοξενούμενους. 
Πάντως στο ημίχρονο το αποτέλεσμα ήταν 0-0 με ευκαιρίες από τις δύο ομάδες με εύστοχες κινήσεις του Κορακουβούνη, Μητρόπουλου, Γαλάνη και πολύ καλή αντίσταση από τον Μαδούρη ενώ στο 32ο και στο 43ο λεπτό σημειώθηκαν ενέργειες κοντά στην
μικρή περιοχή χωρίς να τελεσφορήσουν. Πάντως ο Στρατής κάποια στιγμή διαπληκτίστηκε χωρίς λόγο με τον προπονητή του Καλονερού κ. Διονυσόπουλο, ενώ τραυματίστηκε μετά από επιθετικό φάουλ για λίγο ο Μαρίνης που αναγκάστηκε να βγει εκτός αγωνιστικού χώρου για λίγη ώρα.
ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΡΜΑΤΑ
Το 0-1 σημειώθηκε ωστόσο στο 66’ με τον Πουλάκο ο οποίος ξεγέλασε τον Νικολόπουλου στέλνοντας την μπάλα στα δίχτυα, ενώ αργότερα στο παιχνίδι μπήκε ο Κορμπής και ο Λαχανάς χωρίς όμως αν σημειωθούν ανατροπές. Στο 88’ τελικά ο Αράπι, μέσα από μια καλή στιγμή κοντά στην μικρή περιοχή βρήκε την ευκαιρία και σημείωσε το
τελικό 0-2.
Διαιτητές: ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ Χ., ΤΣΑΟΥΣΗ Σ., ΤΣΑΟΥΣΗ Ε.
ΠΑΟ ΚΑΛΟΥ ΝΕΡΟΥ: Νικολόπουλος, Κουτσούλης, Κ. Λαμπρόπουλος, Π. Λαμπρόπουλος (83’ Μαντζούνης), Γαλάνης, Μαρίνης (80’ Λαχανάς), Ντέρκα, Βλάμης(70’ Κορμπής), Κορακοβούνης, Μητρόπουλος, Μαδούρης.
Α.Ε ΜΑΝΗΣ: Γιακουμής, Καμπανάρος, Πουλάκος, Φουρναράκος, Στρατής, Μέτσο, Ξεροβάσιλας (75’ Ροβολής), Μανωλέας, Σωτηρόπουλος (88’ Βαλσαμάκης), Σώκαλης, Φετάχου (85’ Αράπι). 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ