29.3.17

Τίτλοι τέλους για το ρουκετοπόλεμο στη Χίο;

Τίτλοι τέλους για το ρουκετοπόλεμο στη Χίο;
Τα νήματα κατά βάση κινούν Βρονταδούσοι μόνιμοι κάτοικοι Αθηνών, οι οποίοι, στην προσπάθεια τους να προστατέψουν την ψυχική ηρεμία των γονιών τους, ορισμένοι από τους οποίους σχεδόν προπηλακίστηκαν από θερμοκέφαλους υποστηρικτές της ασυδοσίας του εθίμου πέρσι, επιμένουν στην εξάλειψη του εθίμου

Εξανεμίζονται κάθε μέρα που περνά οι πιθανότητες διεξαγωγής του ρουκετοπόλεμου. 
Η επιμονή των θιγόμενων στην απαγόρευση του εθίμου υποδαυλίζεται από εύκολους λεονταρισμούς κι αφορισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οξύνοντας κι άλλο το κλίμα και απομακρύνοντας από μια λύση συμβιβασμού και δοκιμής αν το έθιμο μπορεί να επιστρέψει στις ρίζες του, όπως ήταν η προ ετών πάγια απαίτηση των θιγομένων.
Τώρα όμως που διαφαίνονται σοβαρές εγγυήσεις για μια τέτοιου είδους προοπτική οι θιγόμενοι, νομίζοντας ότι καλύπτονται από την ανωνυμία της μη δημοσιοποίησης των υπογραφών στα εξώδικα τους, αποδεικνύουν ότι τελικός σκοπός τους είναι η εξάλειψη του εθίμου που κάνει υπερήφανο το Βροντάδο και τη Χίο την πιο μεγάλη μέρα της Χριστιανοσύνης.
Η επίπτωση
Τα νήματα κατά βάση κινούν Βρονταδούσοι μόνιμοι κάτοικοι Αθηνών, οι οποίοι, στην προσπάθεια τους να προστατέψουν την ψυχική ηρεμία των γονιών τους, ορισμένοι από τους οποίους υβρίστηκαν και σχεδόν προπηλακίστηκαν από θερμοκέφαλους υποστηρικτές της ασυδοσίας του εθίμου πέρσι, τους σέρνουν σε μια μοιραία επίπτωση. Τη χρέωση τους από την τοπική Ιστορία της εξάλειψης ενός εθίμου με βαθύτατες ρίζες στην παράδοση του Βροντάδου.
Ουσιαστικά με τη στάση τους φανερώνουν ότι πραγματική πρόθεση δεν ήταν η επαναφορά του μέτρου στη διεξαγωγή του εθίμου αλλά η επικράτηση τους σε μια τοπικιστική βεντέτα με ηττημένα όλα τα μέρη. Τους γονιδιακά ρουκετατζήδες, δηλαδή τους νέους των ενοριών Αγίου Μάρκου και Ερυθιανής, και τους θιγόμενους από την κοινωνική κατακραυγή για το αποτέλεσμα της επιμονής τους σε βάθος χρόνου καθώς τα ονόματα στο εξώδικο περνούν πια στην Ιστορία.
Οι απαράδεκτοι
Το κλίμα έχουν δυναμιτίσει οι κάθε λογής θερμοκέφαλοι. Ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από ανυπόστατα σχόλια, τα περισσότερα από αυτά εμετικά, κατά των θιγομένων, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ποτέ στόχος τους δεν ήταν η οικονομική αποκατάσταση. Ούτε γεννήθηκαν με ένστικτα εξόντωσης του εθίμου. Από την αγανάκτηση για την πολυετή ασυνέπεια και την ανεξέλεγκτη κατάσταση έφτασαν ως εδώ, απόλυτα δικαιολογημένα. Με τη διαφορά πλέον ότι τώρα χάνουν το δίκιο τους, επιδιώκοντας να λειτουργήσουν τιμωρητικά κι όχι με μεγαλοσύνη για να καταδειχθεί αν ο ρουκετοπόλεμος διαθέτει αντισώματα και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του επιστρέφοντας στα προ ετών μεγέθη του.
Ο ρουκετοπόλεμος θα είχε από πέρσι σβήσει, αν εγκαίρως δεν μεσολαβούσε η σύσταση του Συλλόγου «Φίλοι Βρονταδούσικων Εθίμων». Ως ένα βαθμό με το νηφάλιο δημόσιο λόγο του έχει πείσει περίοικους των δυο ενοριών.
Μέλη του Συλλόγου βεβαιώνουν ότι δίνονται επαρκείς εγγυήσεις επαναφοράς του μέτρου. Συγκεκριμένα:
- έλεγχος του αριθμού των ρουκετών. Δεν θα υπερβούν σε καμία περίπτωση τις 10.000, μειωμένες περίπου στο 1/10 όσων είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.
- περιορισμός των σημείων ρίψεων. Μέχρι πρόσφατα ρουκέτες εκτοξεύονταν από 12 χωράφια. Εφέτος έχουν επιλεγεί μόνο 2.
- σεβασμός των χρονικών ορίων. Με εξαίρεση κάποιες δοκιμαστικές, ο όγκος των ρουκετών θα πέσει σε συμφωνημένα χρονικά πλαίσια λίγο πριν και λίγο μετά την Ανάσταση.
- μικρότεροι ρουκετοσύρτες. Έχοντας μικρότερη διάμετρο θα είναι δυσκολότερη η φόρτωση τους, επομένως πιο χρονοβόρα η διαδικασία.
- έλεγχος της εντοπιότητας των συμμετεχόντων στα συνεργεία.
Τα μέλη των «Φίλων» δείχνουν διατεθειμένα να αναλάβουν κι άλλες εγγυήσεις. Φτάνει πια το επόμενο βήμα να γίνει από τους θιγόμενους.


Politischios