14.5.17

Το σήμα της Ολυμπιακής ξαναζωντανεύει στο Ελληνικό

Το σήμα της Ολυμπιακής στο Ελληνικό αποτελούσε σημείο αναφοράς και συναντήσεων για περισσότερες από πέντε δεκαετίες.

Όλοι όσοι ήθελαν να δώσουν ραντεβού στα νότια προάστια και δεν γνώριζαν καλά την περιοχή, πάντα επέλεγαν το σήμα της Ολυμπιακής, καθώς το γνώριζαν όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν έμεναν στην περιοχή.
Παρά το γεγονός ότι είχε εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι περαστικοί οδηγοί έριχναν μια ματιά.
Η απόφαση του δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης να δώσει και πάλι ζωή σε αυτό το σημείο αναφοράς, έχει προκαλέσει πολλές θετικές αντιδράσεις.
«Το σήμα της Ολυμπιακής υπήρξε ένα ιστορικό σημείο αναφοράς όχι μόνο για την ίδια την εταιρεία αλλά και για την πόλη της Αργυρούπολης για περισσότερο από πενήντα χρόνια. Εγκαταλείφθηκε, παραμελήθηκε και λεηλατήθηκε και κρίναμε ότι ήρθε η ώρα να το συντηρήσουμε, να το βάψουμε και να το φωταγωγήσουμε ξανά, προκειμένου με αυτή την κίνηση συμβολισμού να δείξουμε στους Έλληνες ότι υπάρχει η Ελλάδα που μπορεί να ονειρεύεται, να οραματίζεται, να διεκδικεί να βλέπει τον κόσμο ισότιμα στα μάτια. Την Ελλάδα δηλαδή που εκπροσωπούσε στο ξεκίνημά της η Ολυμπιακή Αεροπορία. Είμαστε υπερήφανοι που ο κόσμος αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια και η συγκίνηση όλων υπήρξε μεγάλη τη βραδιά της φωταγώγησης», δηλώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δήμαρχος Ελληνικού- Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, που προσέθεσε ότι ήδη η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ ενθαρρυντική.
«Έχουμε λάβει χιλιάδες μηνύματα από όλες τις γωνιές της Ελλάδος από ανθρώπους που το είδαν και συγκινήθηκαν είτε γιατί ήταν εργαζόμενοι της Ολυμπιακής είτε όχι. Όλοι οι Έλληνες έχουμε κάτι να θυμηθούμε από τον εθνικό αερομεταφορέα» επισημαίνει ο δήμαρχος.
Από εδώ και στο εξής, το σήμα θα είναι φωταγωγημένο κάθε βράδυ και όπως λέει ο κ. Κωνσταντάτος ήδη από χθες δεκάδες είναι οι πολίτες που συναντιούνται στην πλατεία και θαυμάζουν το φωταγωγημένο σήμα. Η φωταγώγηση έγινε με λάμπες led, έτσι ώστε να μην είναι κοστοβόρα και ενεργοβόρα.
Παράλληλα, θα γίνεται συντήρηση κάθε χρόνο «έτσι ώστε οι διερχόμενοι να το βλέπουν και να θυμούνται εκείνη την εποχή νοσταλγικά», καταλήγει ο κ. Κωνσταντάτος.

Η ιστορία του σήματος της Ολυμπιακής
Το 1969, η Πολιτεία, αποφασίζει, μετά τη συνεχή αύξηση του τουρισμού, που παρουσιάζει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός, να επεκτείνει περαιτέρω το Αεροδρόμιο του Ελληνικού προς Ανατολάς.
Έτσι, δημιουργήθηκε ο Ανατολικός Αερολιμένας, αναπόσπαστο τμήμα του Αεροδρομίου του Ελληνικού, με στόχο να εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, εγκαινιάζοντας το κτίριο Saarinen, όνομα που πήρε από τον σχεδιαστή, κατασκευαστή, αρχιτέκτονα.
Ο Δυτικός Αερολιμένας, εξυπηρετούσε αποκλειστικά το σύνολο των πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μόνο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, κατόπιν τούτου, εισηγήθηκε προς τα στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, να δημιουργηθεί και να τοποθετηθεί σε καίριο σημείο (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου), το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία του και να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, ως αερομεταφορέα.
Έτσι, το 1970, οι υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προχώρησαν στην πραγματοποίηση μελέτης, αναζήτηση χώρου και στη συνέχεια, σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή του σήματος.
Η εντολή δόθηκε από τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και έμπιστο στέλεχος του Αριστοτέλη Ωνάση, στον κατασκευαστή, κ. Βότση.
H κατασκευή της επιγραφής ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε μετά από λίγους μήνες, με την υποβοήθηση ξύλινης σκαλωσιάς και τη βοήθεια ειδικού γερανού, που χορηγήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία για την ανάρτηση της σιδηροκατασκευής (ιδιαίτερα μεγάλη κατασκευή για την εποχή εκείνη).
Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι πριν κατασκευαστεί το σήμα, έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από το Υπουργείο Συντονισμού, καθώς τέτοιου είδους διαφημιστικές κατασκευές, (ύψος, ανάγλυφα γράμματα) δεν προβλέπονταν από την τότε νομοθεσία.
Η σφαίρα είναι διαμέτρου 10 μέτρων ενώ το συνολικό ύψος της ανέρχεται στα 26 μέτρα. Το συνολικό βάρος της είναι 11,5 τόνοι. Ο πρώτος σχεδιασμός της απεικόνιζε αεροσκάφη, την ονομασία OLYMPIC AIRWAYS και ανέφερε τις πέντε ηπείρους, ότι είναι δηλαδή εταιρεία των πέντε ηπείρων.
Η κατασκευή κόστισε 980.000 δραχμές, ποσό υπέρογκο, για την εποχή εκείνη.
Το 2003, το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για 3η συνεχή φορά, δέχεται παρέμβαση και από OLYMPIC AIRWAYS γίνεται OLYMPIC AIRLINES.