11.9.17

Το πρώτο κουδούνι της χρονιάς στα σχολεία

Πρώτο κουδούνι σήμερα για τα σχολεία με  τον καθιερωμένο αγιασμό στις 9:00, για 573.744 μαθητές του δημοτικού, 293.000 του γυμνασίου, 210.000 λυκείου, αλλά και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές που θα τους συνοδεύσουν στο ταξίδι αυτής της νέας σχολικής χρονιάς.
Ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου θα επισκεφθεί, για τον αγιασμό, το δημοτικό σχολείο Πέρδικας στην Αίγινα, ενώ σε σχολεία των αστικών κέντρων θα μεταβούν για να ευχηθούν όπως κάθε χρόνο το «καλή χρονιά» και οι αρχηγοί των κομμάτων του Kοινοβουλίου.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος θα παραστεί στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Αναργύρων, ενώ ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί στον αγιασμό του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών. Είναι το σχολείο στο προαύλιο του οποίου έχασε τη ζωή του, από αδέσποτη σφαίρα, ο μικρός Μάριος.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας διαβεβαίωναν ότι όλα είναι στη θέση τους: Από τα βιβλία που παραδόθηκαν στην ώρα τους έως τους αναπληρωτές, οι οποίοι προσελήφθησαν για πρώτη φορά πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και θα είναι έτοιμοι να αναλάβουν τα καθήκοντά τους αμέσως.
Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι με αυτές τις 15.371 προσλήψεις αναπληρωτών, αριθμός που αποτελεί επίσης ρεκόρ, έχουν καλυφθεί τα κενά των δημοτικών σχολείων σε τέτοιο βαθμό, ώστε δίδεται η δυνατότητα να τεθεί αμέσως σε εφαρμογή ο θεσμός των ολοήμερων.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν καλυφθεί τα κενά των βασικών ειδικοτήτων (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι κ.λπ.) και εντός του Σεπτεμβρίου θα καλυφθούν και οι δευτερεύουσες ειδικότητες.
Για «τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς για μία ομαλή και δημιουργική χρονιά» κάνει λόγο ο υπουργός Παιδείας, σε μήνυμά του προς την εκπαιδευτική κοινότητα, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
«Οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, τα βιβλία στα θρανία. Για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά επιστροφή στην κανονικότητα», τονίζει ο Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος αύριο το πρωί θα παραστεί στο δημοτικό σχολείο Πέρδικας, στην Αίγινα, ενώ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ανανέωση του σχολικού προγράμματος «με έμφαση στις ανάγκες της προσχολικής αγωγής, με νέα γνωστικά αντικείμενα και εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη».
«Η Πολιτεία έχει πλήρη επίγνωση ότι χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα, αλλά έχουν ήδη ολοκληρωθεί σημαντικά βήματα και είμαστε σε φάση υλοποίησης και άλλων σχεδίων» σημειώνει ο ίδιος, διαβεβαιώνοντας ότι «η ενίσχυση της παιδείας είναι προτεραιότητα» και καλεί τους γονείς να στηρίξουν τα παιδιά και να δείξουν εμπιστοσύνη στο έργο των εκπαιδευτικών τους.
«Πιστεύουμε ακράδαντα πως για την έξοδο της πατρίδας μας από την κρίση ο Μίτος της Αριάδνης πρέπει να αρχίζει να ξετυλίγεται από την Παιδεία. Εργαζόμαστε συστηματικά και οργανωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση και είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» καταλήγει το κυβερνητικό στέλεχος.
Τι πρέπει να πω στο παιδί μου;
Ας έχω στο μυαλό μου ότι όπως η κάθε οικογένεια έτσι και η δική μου, διαθέτει σίγουρα ένα μοναδικό και ιδιαίτερο τρόπο να χειρίζεται τις νέες καταστάσεις και τις αλλαγές. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να δείξω εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του παιδιού μου και να προσπαθήσω να μην του μεταφέρω την αγωνία και την ανησυχία μου, το άγχος και το φόβο μου σχετικά με την προσαρμογή του.
• Καλό είναι λίγο καιρό πριν ξεκινήσει το σχολείο να πάω το παιδί μου εκεί να γνωρίσει το χώρο, τη δασκάλα ή και άλλους δασκάλους και αν είναι δυνατόν και κάποιους από τους μελλοντικούς συμμαθητές του, εάν βέβαια είναι δυνατό.
• Θα εξηγήσω στο παιδί μου ότι είναι αποδεκτό και επιτρεπτό να νιώθει διάφορα συναισθήματα για το ξεκίνημά του στο σχολείο, όπως άλλωστε νιώθουν και όλα τα άλλα παιδάκια που ξεκινούν και εκείνα τώρα μαζί του. Τα παιδάκια που θα γίνουν συμμαθητές και κάποια με τον καιρό θα γίνουν και καλοί του φίλοι.
• Θα του εξηγήσω και θα το διαβεβαιώσω πως όταν θα σχολάσει θα είμαι εκεί - τις πρώτες μέρες τουλάχιστον, αν εργάζομαι και μπορώ να πάρω άδεια από την δουλειά μου - για να το πάρω. Αν εργάζομαι και δεν μπορώ να πάρω άδεια τις πρώτες μέρες του σχολείου του, θα το ενημερώσω για το ποιος θα το πάρει από το σχολείο και με ποιον θα μείνει μέχρι να επιστρέψω στο σπίτι.
• Θα το διαβεβαιώσω επίσης πως όταν γυρίσουμε στο σπίτι, μπορούμε να μιλήσουμε για οτιδήποτε το έχει απασχολήσει, ότι θα είμαι διαθέσιμη δηλαδή για να συζητήσουμε τις δυσκολίες που πιθανόν αντιμετώπισε στη διάρκεια της ημέρας του αλλά και για το τι έκανε, πως πέρασε και τι κατάφερε.
• Μην το συγκρίνω με τα αδελφάκια του ή με τα ξαδερφάκια του ή ακόμη και με τα γειτονόπουλα στην ικανότητα προσαρμογής του. Το κάθε παιδί χρειάζεται ιδιαίτερη προσέγγιση και υποστήριξη, καθώς διαθέτει ένα δικό του μοναδικό και ευαίσθητο χρονοδιάγραμμα προσαρμογής.