25.10.17

Ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα δεν έχει ρεζέρβα

Παλιότερα, όταν σε έπιανε λάστιχο, σταματούσες στην άκρη του δρόμου, το άλλαζες μόνος σου και συνέχιζες το ταξίδι σου. 
Κανένα πρόβλημα.

Αυτό πλέον δεν ισχύει για πολύ μεγάλο αριθμό οδηγών, όπως έδειξε έρευνα της τεράστιας αμερικανικής ένωσης αυτοκινητιστών ΑΑΑ.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν εφοδιάζουν πλέον τα αυτοκίνητά τους με εφεδρικό τροχό, ούτε καν τύπου ανάγκης, μικρών διαστάσεων. Το σκεπτικό είναι απλό: χωρίς την ογκώδη ρεζέρβα και τα σχετικά εργαλεία, γλιτώνεις κόστος, χώρο στο πορτμπαγκάζ και κυρίως βάρος, που θα σου χαλούσε τις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης και CO2.
Σύμφωνα με την ΑΑΑ, το ένα τρίτο των νέων μοντέλων του 2017 δεν έχουν ρεζέρβα. Και ως αποτέλεσμα, 450.000 μέλη της ένωσης κάλεσαν πέρσι την οδική της βοήθεια όταν τους έπιασε λάστιχο.
Πράγμα που σημαίνει ότι πάρα πολλοί οδηγοί σήμερα δεν ξέρουν πώς να αλλάξουν λάστιχο και χάνουν πολύ χρόνο και χρήμα αν υπάρξει ανάγκη για κάτι τέτοιο.

Γι αυτό η ΑΑΑ δίνει μερικές χρήσιμες συμβουλές:

Μην υποθέτετε ότι το αυτοκίνητό σας έχει ρεζέρβα. Όταν αγοράζετε καινούργιο αυτοκίνητο, ζητάτε πάντα λεπτομερή κατάλογο του εξοπλισμού και ρωτήστε αν μπορείτε να αγοράσετε και ρεζέρβα.
Επιθεωρείτε και τα 5 λάστιχά σας. Ελέγχετε τις πιέσεις τουλάχιστον μια φορά το μήνα, κι αν το αυτοκίνητό σας έχει ρεζέρβα, να βεβαιώνεστε ότι είναι σωστά φουσκωμένη.
Διαβάζετε τις οδηγίες εκ των προτέρων (RTFM!). Αν το αυτοκίνητό σας έχει κιτ επισκευής ελαστικού, μάθετε πώς λειτουργεί και κάτω από ποιους περιορισμούς.
Ελέγχετε τις ημερομηνίες λήξης. Τα περισσότερα κιτ επισκευής χρειάζονται αλλαγή κάθε 4-8 χρόνια.
Σκεφτείτε την κάλυψη οδικής βοήθειας. Θα έχετε πάντα το κεφάλι σας ήσυχο, ακόμα κι όταν σας σκάσει το λάστιχο.
Κι αν αγοράσατε ήδη το αυτοκίνητο, καινούργιο ή μεταχειρισμένο, δείτε αν έχει ρεζέρβα και εργαλεία, και μάθετε να αλλάζετε λάστιχο κάνοντας πρόβες με την ησυχία σας στο σπίτι, για να μην ψάχνετε τις οδηγίες νύχτα, στο άγνωστο και με βροχή…


drive.gr