Το ελληνικό Black Friday έχει μπει για τα
καλά στην ζωή μας...
Ετσι και φέτος και εν όψει Χριστουγέννων , η ελληνική αγορά θα το υποδεχθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά στις 24 Νοεμβρίου. Αυτή τη χρονιά, όμως, το καταναλωτικό κοινό θα κάνει τις αγορές του καλά προετοιμασμένο.
Βασικό μέλημα του καταναλωτικού κοινού είναι να υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα συνεχούς ενημέρωσης μέχρι τις 24 Νοεμβρίου οπότε και ξεκινά το Black Friday. Για αυτόν τον λόγο, πολλοί είναι εκείνοι που εγγράφονται από νωρίς σε newsletter καταστημάτων και εταιρειών, ώστε να γνωρίζουν ακριβώς τις σημαντικές εκπτώσεις και τις πρόσφορες που θα υπάρχουν σε επιλεγμένα προϊόντα στο Black Friday 2017.
Όπως και να έχει πάντως συστάσεις προς τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις για την Black Friday απηύθυνε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της.
Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου:
1. Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.
2. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
3. Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).
4. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.
5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Ετσι και φέτος και εν όψει Χριστουγέννων , η ελληνική αγορά θα το υποδεχθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά στις 24 Νοεμβρίου. Αυτή τη χρονιά, όμως, το καταναλωτικό κοινό θα κάνει τις αγορές του καλά προετοιμασμένο.
Βασικό μέλημα του καταναλωτικού κοινού είναι να υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα συνεχούς ενημέρωσης μέχρι τις 24 Νοεμβρίου οπότε και ξεκινά το Black Friday. Για αυτόν τον λόγο, πολλοί είναι εκείνοι που εγγράφονται από νωρίς σε newsletter καταστημάτων και εταιρειών, ώστε να γνωρίζουν ακριβώς τις σημαντικές εκπτώσεις και τις πρόσφορες που θα υπάρχουν σε επιλεγμένα προϊόντα στο Black Friday 2017.
Όπως και να έχει πάντως συστάσεις προς τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις για την Black Friday απηύθυνε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της.
Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου:
1. Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.
2. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
3. Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).
4. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.
5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.