16.11.17

Ο Γερμανός που μεγαλουργεί με την αγάπη και το λάδι της Μάνης

Ο 65χρονος επιχειρηματίας ζει 40 χρόνια στην Ελλάδα

Ρεπορτάζ της Süddeutsche Zeitung αναφέρεται στην οικογενειακή επιχείρηση του Αυστριακού Φριτς Μπλόιελ, η οποία ασχολείται με το ελαιόλαδο και έχει την έδρα της στη Μάνη. Ο 65χρονος επιχειρηματίας ζει 40 χρόνια στην Ελλάδα. Στην επιχείρησή του απασχολεί 60 συνεργάτες, παράγει 900 τόνους λάδι και κάνει ετήσιο τζίρο 12 εκατομμύρια ευρώ. Το μοντέλο διοίκησής του πάντως φαίνεται να εκπλήσσει όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα και εξηγεί: «Πρόσφατα ένα οικονομικός σύμβουλος εξεπλάγη όταν ο Φριτς Μπλόιελ του εξήγησε πως για την εταιρεία του ο όρος «αγάπη» είναι η βασική αρχή της επιχείρησής του…ο σύμβουλος παρατήρησε πως ποτέ δεν είχε συναντήσει τη λέξη σε συνάρτηση με τις επιχειρήσεις.»
Και η εφημερίδα συνεχίζει: «Και τότε ο Μπλόιελ του εξήγησε σε ένα εκτενές μέιλ την αντίληψη που έχει για τον κόσμο, η οποία ανάμεσα σε άλλα στηρίζεται στις ιδέες του θεωρητικού του συστήματος Κεν Βίλμπερ και Φρεντερίκ Λαλού. Ο κόσμος των επιχειρήσεων κατανέμεται σε διαφορετικά αναπτυξιακά μοντέλα, τα οποία χαρακτηρίζονται από ένα χρώμα. Ξεκινάει με τον εγωκεντρικό μοντέλο, το οποίο είναι επιθετικό, κόκκινο, σιωπηλό, αντικοινωνικό αλλά αναφέρεται 100% στον αρχηγό. Η Μαφία είναι με αυτό τον τρόπο οργανωμένη. Το δεύτερο στάδιο έχει ένα βαθύ κίτρινο χρώμα και είναι ο παραδοσιακός τρόπος διοίκησης: ιεραρχικός και αυταρχικός με σαφείς κανόνες και σαφείς ρόλους για τον καθένα. Το μοντέλο αυτό είναι γνωστό από το στρατό και τις αρχές. Ακολουθεί το πορτοκαλί, η μοντέρνα δομή όπως την γνωρίζει κανείς από τους διεθνείς ομίλους. Εδώ κυριαρχεί ο ανταγωνισμός, η εξάπλωση και το κέρδος. Το πράσινο είναι πλουραλιστικό και πολυπολιτισμικό σύστημα. Εδώ οι κοινές αξίες έχουν τον πρώτο λόγο και η επιχείρηση λειτουργεί σαν οικογένεια. Τα αισθήματα είναι σημαντικότερα από τους υπολογισμούς, η κουλτούρα προηγείται της στρατηγικής. Αυτές είναι οι αρχές του εμπόρου ελαιολάδου Μπλόιελ, και σε αυτό το σύστημα η αγάπη ταιριάζει απολύτως».