Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί
έναν από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης της ελληνικής
ασφαλιστικής αγοράς, στον οποίο δραστηριοποιήθηκαν 29 ασφαλιστικές
επιχειρήσεις το 2016 (29 ήταν και το 2015) με τη μορφή της Ανώνυμης
Εταιρείας, του υποκαταστήματος αλλοδαπής επιχείρησης ή του
αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού.
Η παραγωγή του κλάδου, όπως αναφέρεται στην τελευταία μελέτη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, η οποία έχει αναρτηθεί στην ηλκετρονική σελίδα της Ένωσης, ήταν 986 εκατ. ευρώ (έναντι 1,08 δισ. το 2015) και συμμετείχε με 25,4% (29,0% το 2015) στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων. Οι αποζημιώσεις εκτιμάται ότι ανήλθαν περίπου στα 645 εκατ. ευρώ το 2016 (637 εκατ. ευρώ το 2015).
Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, της οποίας η παραγωγή μειώθηκε από το 888 εκατ. ευρώ το 2015 στα 806 εκατ. ευρώ το 2016 (-9,2%).
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων, έτους 2016, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,4% του πλήθους οχημάτων, ενώ επί του ποσού των δηλωθεισών ζημιών αντιστοιχεί στο 79,1% του συνόλου.
Το πλήθος των τροχαίων στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες το 2016 έμεινε σταθερό σε σχέση με το 2015 στις 11,4 χιλιάδες. Όμως, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2015 σε 807 το 2016, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, την απόσπαση προσοχής και την υπερβολική ταχύτητα.
Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, τις εκτροπές και τις παρασύρσεις πεζών.
Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν περί τις 26 χιλιάδες κλοπές και 720 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8,5 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Το πλήθος των κλοπών είναι αρκετά αυξημένο σε σχέση με το 2015, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.
Στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 38,5% επί των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, ενώ η παραγωγή του έφθασε τα 133 δισ. ευρώ το 2015.
news
Η παραγωγή του κλάδου, όπως αναφέρεται στην τελευταία μελέτη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, η οποία έχει αναρτηθεί στην ηλκετρονική σελίδα της Ένωσης, ήταν 986 εκατ. ευρώ (έναντι 1,08 δισ. το 2015) και συμμετείχε με 25,4% (29,0% το 2015) στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων. Οι αποζημιώσεις εκτιμάται ότι ανήλθαν περίπου στα 645 εκατ. ευρώ το 2016 (637 εκατ. ευρώ το 2015).
Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, της οποίας η παραγωγή μειώθηκε από το 888 εκατ. ευρώ το 2015 στα 806 εκατ. ευρώ το 2016 (-9,2%).
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων, έτους 2016, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,4% του πλήθους οχημάτων, ενώ επί του ποσού των δηλωθεισών ζημιών αντιστοιχεί στο 79,1% του συνόλου.
Το πλήθος των τροχαίων στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες το 2016 έμεινε σταθερό σε σχέση με το 2015 στις 11,4 χιλιάδες. Όμως, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2015 σε 807 το 2016, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, την απόσπαση προσοχής και την υπερβολική ταχύτητα.
Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, τις εκτροπές και τις παρασύρσεις πεζών.
Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν περί τις 26 χιλιάδες κλοπές και 720 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8,5 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Το πλήθος των κλοπών είναι αρκετά αυξημένο σε σχέση με το 2015, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.
Στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 38,5% επί των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, ενώ η παραγωγή του έφθασε τα 133 δισ. ευρώ το 2015.
news