22.3.18

Το 95% όλων των ατυχημάτων προκαλούνται καθαρά από λάθος του οδηγού


Το 95% όλων των ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και κατά συνέπεια στους ελληνικούς προκαλούνται καθαρά από λάθος του οδηγού. 

Έχουν να κάνουν με την κακή πρόβλεψη της κατάστασης, την μη σωστή αντίδραση κατά τη διάρκεια του κινδύνου, την παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την απροσεξία και την απασχόληση με θέματα που δεν σχετίζονται με την οδήγηση (π.χ. κινητό).
Ωστόσο, πολλά από αυτά τα στοιχεία που θεωρούνται υπεύθυνα για την ατυχήματα, η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων τα προβλέπουν και τα επιλύουν σε μεγάλο βαθμό, καθώς υπάρχουν μια σειρά από συστήματα που προβλέπουν για παράδειγμα την σύγκρουση όταν ο οδηγός είναι αφηρημένος και αναλαμβάνουν δράση πριν τον οδηγό. Το ίδιο κάνουν όταν εντοπίζουν τον οδηγό να είναι κουρασμένος, που σταδιακά μειώνουν την ταχύτητα, ή όταν κάνει κακή εκτίμηση μιας στροφής να την επαναφέρει, αρκεί να έχει ο δρόμος διαγράμμιση, ενώ του δίνουν τη δυνατότητα να μιλάει στο κινητό χωρίς να είναι συνδεδεμένος με αυτό, μέσω του ηχοσυστήματος και με απλούς και πρακτικούς χειρισμούς.
Το σίγουρο είναι ότι τα τελευταία 30 χρόνια, οι δρόμοι της Ευρώπης έχουν γίνει πολύ πιο ασφαλείς παρά την τριπλάσια αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Η μεγαλύτερη πρόκληση της ΕΕ είναι να συνεχιστεί η πορεία μείωσης του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Για το σκοπό αυτό, οι αρμόδιοι φορείς, οι επικεφαλής των τμημάτων και οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πάνω στη γνώση και την ασφάλεια. Κόστος που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει τα πολλά εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μεγαλύτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και προστασίας των πεζών δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία αυστηροποιεί ακόμη περισσότερο τα μέτρα που εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε οι μετακινήσεις να γίνουν περισσότερο ασφαλείς.
Αυτή την προσπάθεια επαινεί η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η οποία καθημερινά πιέζει να την επίλυση των όποιων προβλημάτων εντοπίζονται. Αυτό αναγκάζει πολλά μέλη να εξετάζουν μεγάλο αριθμό μέτρων ασφαλείας, εκφράζοντας παράλληλα ανησυχίες για λίγα τα οποία προσπαθούν να βελτιώσουν ή να επιλύσουν.
Και το αποδεικνύουν μέσα από μια σειρά αναλύσεων που έχουν να κάνουν με το κόστος των αυτοκινητοβιομηχανιών και το γενικότερο όφελος που θα υπάρξει στην κοινωνία.