20.4.18

ΟΟΣΑ: 99 στους 100 μαθητές της Γ’ Λυκείου πηγαίνουν φροντιστήριο

Ενδεικτικά της κατάστασης, που επικρατεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι τα στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ο οποίος ζητά αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλαγή ή ακόμη και κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων.
Χαρακτηριστικό, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα», είναι ότι 99 στους 100 μαθητές της Γ’ Λυκείου στην Ελλάδα, παρακολουθούν φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα. Οι επόμενες δύο χώρες στη λίστα είναι η Κορέα με το 90% των μαθητών να καταφεύγουν στα φροντιστήρια και η Κίνα με 85%.
Η πρόεδρος προσωπικού του ΟΟΣΑ,  Γκαμπριέλα Ράμος, επεσήμανε ότι «η παραπαιδεία στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα» και εκτίμησε ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η ποιότητα προσφοράς των σχολικών μαθημάτων στο σχολείο για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, όπως επίσης να υπάρχει υποστήριξη στους μαθητές που δεν έχουν τόσο υψηλές επιδόσεις με μαθήματα μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου».
«Είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η αξιολόγηση και οι διαδικασίες θα πρέπει να δημιουργηθούν σε στενή συνεργασία με του καθηγητές και τα εργασιακά συνδικάτα ούτως ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μην τα βλέπουν ως μια τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο και δεν αναγνωρίζουν τις περιπλοκότητα και τις προκλήσεις οι οποίες υπάρχουν στο επάγγελμα», είπε παρουσιάζοντας την έκθεση η κ. Ράμος, όσον αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ο ΟΟΣΑ ζήτησε επίσης να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, να ενισχυθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση καθώς ο προϋπολογισμός για την παιδεία την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 36% ενώ ειδικά για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ζητά αλλαγή ή ακόμα και κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων προτείνοντας ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών και όχι μόνο σε μια εξέταση.