6.4.18

Τι είναι το τουρκικό UAV ANKA που αναχαιτίστηκε στο Αιγαίο

Η πρώτη αναχαίτιση τουρκικού μη επανδρωμένο αεροσκάφους (UAV) στο Αιγαίο από ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη έγινε την Μ. Πέμπτη στα Δωδεκάνησα. Ένα UAV ANKA του τουρκικού ναυτικού, εντοπίστηκε από ελληνικά ραντάρ στην περιοχή της Ρόδου.
Αμέσως διατάχθηκαν F-16 να απογειωθούν από το Καστέλι ,τα οποία έφθασαν στη περιοχή της πτήσης του UAV ANKA και το εντόπισαν. Το UAV ANKA είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση του Ντάλαμα.
Με την εμφάνιση των ελληνικών F-16, οι Τούρκοι το απέσυραν για λίγο στον εναέριο χώρο τους, ωστόσο λίγο αργότερα το επανέφεραν στον ελληνικό. Τα F-16 παρακολούθησαν τη πτήση του, μέχρι οι Τούρκοι να το αποσύρουν.
Όπως αναφέρει το militaire.gr, είναι η πρώτη καταγραφή παραβίασης των UAV ANKA, έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση της επιχειρησιακής τους ένταξης στο τουρκικό ναυτικό, στις 27 Μαρτίου.
Μέχρι σήμερα μικρά Drone της Τουρκίας έμπαιναν στον ελληνικό εναέριο χώρο αλλά η νέα εξέλιξη, πέραν του ότι δείχνει την κλιμάκωση των επιχειρησιακών δράσεων της γειτονικής μας χώρας, προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στις ελληνικές αρχές με το ΓΕΑ να κινητοποιείται.
Τα ANKA, όπως αναφέρει το news247, είναι μη επανδρωμένα σκάφη τουρκικής κατασκευής που έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη στην επιχείριση "Κλαδί Ελιάς" στο Αφρίν. Τα νέα UAV δοκιμάστηκαν επιτυχώς στην αεροπορική βάση Ακιντζί βορειοδυτικά της Αγκύρας τον περασμένο μήνα.
Τα νέα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Τουρκίας (Anka-I) προορίζονται για αποστολές συλλογής πληροφοριών και πληροφορίες επικοινωνιών, ενώ φωτογραφίες τους έχουν αναρτηθεί στο twitter από το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικών προγραμμάτων.
Η Τουρκία ανακοίνωσε πως από την 26η Μαρτίου και μετά τα drone του τουρκικού ναυτικού θα χρησιμοποιούνται από την τουρκική εθνική υπηρεσία πληροφοριών MIT.
Το νέο μη επανδρωμένο εναέριο σκάφος έχει αυτονομία 24 ωρών, μέγιστη ταχύτητα διακοσίων δεκαεφτά χιλιομέτρων ανά ώρα, και υψόμετρο πλεύσης τριάντα πέντε χιλιάδων ποδών. Η τελευταία έκδοση είναι η τέταρτη κατά σειρά του τουρκικού UAV ANKA-2 από την εταιρεία οπλικών συστημάτων της Τουρκίας, ΤΑΙ. Διαθέτει δε, δύο κινητήρες τουρκικής κατασκευής.

Σχετικά με την εμβέλεια του Anka-I, η επιχειρησιακή του εμβέλεια φτάνει τα 200 χλμ με συνολική εμβέλεια 4.600 χλμ. Φέρει επίσης πλευρικές κεραίες ραντάρ SAR.
Στην τελική του έκδοση, θα διαθέτει σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών και θα μπορεί να πραγματοποιήσει αποστολές για την συλλογή πληροφοριών, ναυτικής επιτήρησης, έγκαιρης προειδοποίησης, ηλεκτρονικών υποκλοπών και παρεμβολών, αλλά και κρούσης.