3.9.18

Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι ναυτεργάτες

Άλλη μια 24ωρη απεργία αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με τα πλοία να μένουν δεμένα και αύριο Τρίτη (04/09).
Με τη νέα απεργία τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια ως και τα ξημερώματα της Τετάρτης (06:00).

Οι ναυτεργάτες αποφάσισαν ήδη νέα 24ωρη απεργία, μετά την 24ωρη σημερινή τους (3/9/2018) απεργιακή κινητοποίηση, καθώς θέλουν να εκφράσουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στην πρόταση των ακτοπλόων που αφορά στην αύξηση 1% στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων.

Η Διοίκηση κατέληξε στη συγκεκριμένη απόφαση μετά από αποτυχημένη έκβαση της συλλογικής διαπραγμάτευσης μεταξύ ΠΝΟ και Συνεδρίου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2018. Στην ανακοίνωσή της η ΠΝΟ σημείωνε ότι: «Ο ΣEEN, ακολουθώντας αθέμιτη τακτική κωλυσιεργίας και αρνούμενος να χορηγήσει αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών στις παραπάνω Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για επτά συνεχόμενα χρόνια, δήλωσε στην Ομοσπονδία ανερυθρίαστα ότι τα μέλη του «αδυνατούν» να χορηγήσουν την οποιαδήποτε αύξηση, εμμένοντας στις στείρες διαπραγματευτικές τους θέσεις και οδηγώντας την όλη διαπραγματευτική διαδικασία, με αποκλειστική υπαιτιότητά τους, σε αδιέξοδο».

Τα αιτήματα των ναυτεργατών:

– Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων στα προ μνημονίων επίπεδα
– Αναστολή του άρθρου που αφορά τις μειωμένες συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας
– Καταπολέμηση της μαύρης εργασίας
– Υπογραφή συλλογικών συμβάσεων για τις κατηγορίες πλοίων για το 2018
– Εξασφάλιση καταβολής των δεδουλευμένων από όσους εφοπλιστές χρωστούν μισθούς σε ναυτεργάτες

Αυτό ανάγκασε ορισμένους που είχαν προγραμματίσει είτε να επιστρέψουν από διακοπές είτε να έρθουν Αθήνα για δουλειές να το κάνουν μια ημέρα νωρίτερα, καθώς γνωστοποιήθηκε ότι τη Δευτέρα δεν θα υπάρχει πλοίο διαθέσιμο.

Η τελευταία συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με την ένωση των ακτοπλόων στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για το θέμα της υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας στα πληρώματα στην ακτοπλοΐα ήταν άκαρπη.

Οι ακτοπλόοι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (31/8) πρότειναν αύξηση 1% από τις αρχές Σεπτεμβρίου και άλλο 1% από 01/06/2019 κάτι όμως που δεν έγινε δεκτό από τη διοίκηση της ΠΝΟ, που έχει ήδη προαναγγείλει από την Τετάρτη (29/8) 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας από τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018, με προοπτική κλιμάκωσης.

«Η απόφαση για την πραγματοποίησης της απεργίας, θα δημιουργήσει προβλήματα στο ταξιδιωτικό κοινό» έχει τονίσει ο ΣΕΕΝ σε ανακοίνωσή του καλώντας την ΠΝΟ να επανεξετάσει τη θέση της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλης, προσπάθησε να παραβρεθεί στη συνεδρίαση της ΠΝΟ, όμως υπήρξαν αντιδράσεις από μέλη ναυτεργατικών σωματείων και αποχώρησε.

«Η αρνητική, μέχρι σήμερα, συμπεριφορά της εργοδοτικής πλευράς και οι προσπάθειες των αυτόκλητων "καλοθελητών" για τη δημιουργία καταστάσεων κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος του κλάδου μας προκάλεσαν και πυροδότησαν την έντονη οργή όλων των ναυτεργατών» ανέφερε, σε ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ στην οποία προσθέτει: «Η κοινωνία γνωρίζει πολύ καλά ότι αποκλειστικά υπεύθυνη γι' αυτές τις καταστάσεις είναι η ίδια η εργοδοσία, η οποία με την αθέμιτη τακτική κωλυσιεργία της, που ακολούθησε και ακολουθεί, και εμμένοντας στις στείρες διαπραγματευτικές της θέσεις αρνούμενη να χορηγήσει ουσιαστική αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών επί οκτώ συνεχόμενα χρόνια, χωρίς να υποτιμάται η σημασία και των λοιπών εκκρεμούντων αιτημάτων του κλάδου μας, έσπρωξε στην κυριολεξία στη λήψη της απόφασης για κήρυξη και πραγματοποίηση της απεργιακής κινητοποίησης στις 3-9-2018 με προοπτική κλιμάκωσης».

Σημειώνεται, ότι η ΠΝΟ ζητάει 5% αύξηση στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας με το επιχείρημα ότι εδώ και οκτώ χρόνια δεν έχουν λάβει καμία αύξηση παρά τις δυσκολίες του επαγγέλματος, ενώ οι ακτοπλόοι, από την πλευρά τους, ισχυρίζονται ότι δεν μείωσαν τους μισθούς των ναυτικών όπως έγινε σε άλλους κλάδους.