12.12.18

Έρευνα για το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων 5 αστέρων στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την έρευνα, το 8% των ελληνικών ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων της ελληνικής αγοράς είναι "branded" σύμφωνα με έρευνα της GBR Consulting για το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων 5 αστέρων στην Ελλάδα.
Με τον όρο "branded" εννοούνται τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα με παρουσία σε περισσότερες από μια χώρες, ή σε κάποιο εγχώριο ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε περισσότερες από μια περιοχές της Ελλάδας, ή σε κάποιο τοπικό brand με πολλαπλή παρουσία σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας και / ή σε μια κοινοπραξία, καλύπτοντας ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα.  
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των "brands" ανά κατηγορία καταλύματος: Το 59% των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 41% των ξενοδοχείων 4 αστέρων και το 4% των ξενοδοχείων 3 αστέρων ανήκουν σε κάποια  ξενοδοχειακή αλυσίδα, ενώ από πλευράς δωματίων, τα ποσοστά είναι 70% για την κατηγορία 5 αστέρων, 41% για εκείνη των 4 αστέρων και 8% για την κατηγορία 3 αστέρων. Στην κατάταξη των εθνικών brands ξεχωρίζουν οι όμιλοι Grecotel και Mitsis, με συνολικά 11.244 δωμάτια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ σε τοπικό επίπεδο, τα brands H Hotels Collection, Koullias, Esperia Hotel Group και τέλος στις πρώτες θέσεις βρίκονται τα consortia Tablet Hotels, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World.
Στη λίστα των κορυφαίων διεθνών αλυσίδων με βάση το συνολικό αριθμό δωματίων, κυριαρχούν οι tour operators με πρώτη την Tui, δεύτερη την Thomas Cook και τέταρτη την Der Touristic. Η Marriott Ιnternational κατέχει την τρίτη θέση, ενώ ο όμιλος Sani / Ikos είναι πέμπτος και είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής καταγωγής μεταξύ των 5 κορυφαίων.
Στα Δωδεκάνησα τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα, με την Κρήτη (Ν. Ηρακλείου και Ν. Λασιθίου), την Αττική, τη Χαλκιδική, την Κέρκυρα και τις Κυκλάδες να ακολουθούν.  H διείσδυση του brand, ως ποσοστό του συνολικού αποθέματος σε δωμάτια 5 αστέρων ανά γεωγραφική περιοχή, δείχνει ότι η Αττική βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 90%, με το Ν. Λασιθίου να ακολουθεί (84%) στη δεύτερη, τη Χαλκιδική (78%) στην τρίτη και τα Δωδεκάνησα στην τέταρτη (76%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη διείσδυση των branded καταλυμάτων πολυτελείας καταγράφεται και σε μεμονωμένες περιοχές, όπως η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα, όμως εκεί οι μονάδες 5 αστέρων είναι λίγες.
Με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της περιόδου 2014 - 2016, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς 5 αστέρων φτάνει τα 2,5 δισ. ευρώ το 2016, έναντι  2,1 δισ. ευρώ το 2015 και  1,9 δισ. ευρώ το 2014.  Τέλος σε δείγμα 124 εταιρειών με σύνολο 24.639 δωμάτια 5 αστέρων, οι συνολικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις του 2016 ανήλθαν σε 216 εκατ. ευρώ, με το 92% του συνόλου να μην αφορά μεμονωμένες μονάδες, αλλά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων.

ΚΑΧ