Επιστήμονες του
Κρατικού Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Νοβοσιμπίρσκ ξεκίνησαν τις
δοκιμές ενός κινητήρα, που έχει κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο
και καταγράφεται ως ο πρώτος κινητήρας αλουμινίου στον κόσμο.
Οι πρώτες δοκιμές έδωσαν τη δυνατότητα στους επιστήμονες να σχεδιάσουν έναν μικρότερο κινητήρα, δηλώνει ο καθηγητής της έδρας κατασκευής αεροσκαφών και ελικοπτέρων της σχολής αεροναυπηγικής του πανεπιστημίου Ιλιά Ζβερκόφ.
Νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί ότι οι επιστήμονες του πανεπιστημίου σχεδίασαν τον πρώτο στον κόσμο κινητήρα που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και έχει βάρος 200 κιλών. Ο κινητήρας που λειτουργεί με σύνηθες καύσιμο αυτοκινήτου θα προσαρμοσθεί στο διθέσιο αεροσκάφος τύπου Yak-52, οι κινητήρες του οποίου έχουν υπερβεί το όριο των δυνατοτήτων τους.
«Κατά την διάρκεια των δοκιμών, διαπιστώθηκαν κάποια ελαττώματα στον σχεδιασμό του και λαμβάνοντας υπ όψιν αυτά τα λάθη, θα σχεδιάσουμε έναν νέο κινητήρα μικρότερο ως προς τις διαστάσεις του. Δεν θα εγκαταλείψουμε τη βασική μας ιδέα και στόχος μας είναι να λάβουμε την έγκριση για τις κρατικές προδιαγραφές ισχύος και χωρητικότητας του κινητήρα», δήλωσε ο Ζβέρκόφ προαναγγέλλοντας ότι ο σχεδιασμός και οι δοκιμές του νέου κινητήρα θα έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι.
Η χρήση αλουμινίου έναντι του χάλυβα δίνουν την δυνατότητα στους επιστήμονες να μειώσουν το βάρος του κινητήρα κατά 30-40% σε σχέση με τους ανάλογης ισχύος κινητήρες από χάλυβα, Παράλληλα αυξάνεται η ιπποδύναμη του κινητήρα στους 400 Hp, ενώ η κατανάλωση καυσίμων μειώνεται περίπου κατά 15%.
Οι πρώτες δοκιμές έδωσαν τη δυνατότητα στους επιστήμονες να σχεδιάσουν έναν μικρότερο κινητήρα, δηλώνει ο καθηγητής της έδρας κατασκευής αεροσκαφών και ελικοπτέρων της σχολής αεροναυπηγικής του πανεπιστημίου Ιλιά Ζβερκόφ.
Νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί ότι οι επιστήμονες του πανεπιστημίου σχεδίασαν τον πρώτο στον κόσμο κινητήρα που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και έχει βάρος 200 κιλών. Ο κινητήρας που λειτουργεί με σύνηθες καύσιμο αυτοκινήτου θα προσαρμοσθεί στο διθέσιο αεροσκάφος τύπου Yak-52, οι κινητήρες του οποίου έχουν υπερβεί το όριο των δυνατοτήτων τους.
«Κατά την διάρκεια των δοκιμών, διαπιστώθηκαν κάποια ελαττώματα στον σχεδιασμό του και λαμβάνοντας υπ όψιν αυτά τα λάθη, θα σχεδιάσουμε έναν νέο κινητήρα μικρότερο ως προς τις διαστάσεις του. Δεν θα εγκαταλείψουμε τη βασική μας ιδέα και στόχος μας είναι να λάβουμε την έγκριση για τις κρατικές προδιαγραφές ισχύος και χωρητικότητας του κινητήρα», δήλωσε ο Ζβέρκόφ προαναγγέλλοντας ότι ο σχεδιασμός και οι δοκιμές του νέου κινητήρα θα έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι.
Η χρήση αλουμινίου έναντι του χάλυβα δίνουν την δυνατότητα στους επιστήμονες να μειώσουν το βάρος του κινητήρα κατά 30-40% σε σχέση με τους ανάλογης ισχύος κινητήρες από χάλυβα, Παράλληλα αυξάνεται η ιπποδύναμη του κινητήρα στους 400 Hp, ενώ η κατανάλωση καυσίμων μειώνεται περίπου κατά 15%.