10.1.19

Πανεπιστημιακοί κατά των συγχωνεύσεων

Με αφορμή τη διαδικασία των συγχωνεύσεων

Καταπέλτης για την πολιτική του υπουργείου Παιδείας που αφορά τις συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών. 
«Η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της κατά συρροήν συγχώνευσης πανεπιστημίων με ΤΕΙ, με συνοπτικές διαδικασίες και με μια “βιομηχανία νομοσχεδίων” χωρίς να έχει ακόμη τεκμηριώσει με πειστικό τρόπο την αναγκαιότητα αυτής της τακτικής και κυρίως της διαφαινόμενης κατάργησης του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης, αντί της αναβάθμισής του λόγω της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας και αποστολής του», αναφέρει σε χθεσινή ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, η ΠΟΣΔΕΠ, μεταξύ άλλων, καταγγέλλει:
• Ιδρύονται σχολές και πολυάριθμα νέα τμήματα με ποικίλα γνωστικά αντικείμενα χωρίς να εντάσσονται σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό, ενώ σε άλλα πανεπιστήμια το υπουργείο Παιδείας έχει απορρίψει την πρόταση ίδρυσης αντίστοιχων ακαδημαϊκών μονάδων χωρίς αιτιολόγηση. Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύονται 22 νέα τμήματα, στο Γεωπονικό τρεις σχολές και το ΕΚΠΑ αποκτά νέα σχολή με τρία τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας και άλλα τέσσερα τμήματα επίσης στα Ψαχνά, μαζί με μια Τεχνόπολη στη Χαλκίδα.
• Συνεχίζεται η τακτική της δημιουργίας απομονωμένων γεωγραφικά τμημάτων και σχολών χωρίς να δημιουργείται η αναγκαία κρίσιμη μάζα ακαδημαϊκής κοινότητας και άρα χωρίς να μπορεί να δημιουργηθεί το απαραίτητο ακαδημαϊκό περιβάλλον.
• Εξαγγέλλεται ότι τα πολυάριθμα νέα τμήματα θα ενισχυθούν με ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους οι οποίοι δεν υπάρχουν και δεν δίδονται για να καλύψουν τεράστιες και επείγουσες ανάγκες και κενά που έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στις υπάρχουσες ακαδημαϊκές μονάδες. Το 2018 δεν διορίσθηκε κανένα μέλος ΔΕΠ από όσα εκλέχθηκαν από τις θέσεις που είχαν δοθεί, ενώ και για το 2019 δεν προβλέπεται καμία νέα θέση ΔΕΠ.
• Γίνεται άκριτη ένταξη του προσωπικού των ΤΕΙ στις πανεπιστημιακές βαθμίδες, ενώ όπου υπάρχει κάποιας μορφής διαδικασία κρίσης για ένταξη (π.χ. στην πρώτη βαθμίδα), γίνεται με καινοφανείς διαδικασίες που δεν έχουν καμιά σχέση με την καθιερωμένη διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ.
• Δημιουργούνται τετραετή προγράμματα σπουδών μηχανικών, που οικειοποιούνται ονομασίες σημερινών τμημάτων μηχανικού, επιχειρώντας τη διάσπαση των ενιαίων πενταετών διπλωμάτων μηχανικού.
• Αλλάζουν «κατά το δοκούν» οι προϋποθέσεις εκλογής νέων πρυτάνεων, δημιουργώντας την υπόνοια φωτογραφικών διατάξεων με στόχο να καταστούν εκλόγιμοι «αρεστοί» υποψήφιοι πρυτάνεις που με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν δικαιούνται να είναι