Την
Κυριακή 7 Απριλίου, το 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης ολοκλήρωσε με επιτυχία τον
3ο Παμμεσσηνιακό Διαγωνισμό Ορθογραφίας.
Ο Διαγωνισμός υπήρξε το
όραμα της Διευθύντριας του σχολείου, κας Σταθοπούλου Ελισάβετ.
Η υλοποίηση του
όλου εγχειρήματος έγινε από την ομάδα φιλολόγων του σχολείου, Ντζιμάνη Δήμητρα,
Μακροπούλου Γεωργία, Στασινοπούλου Αφροδίτη, Μοντελόγκο Χούλια υπό την εποπτεία
του Συντονιστή Εκπαίδευσης από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου, κ Ιωάννη Σόλαρη και
σε στενή συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και τον
Σύνδεσμο Φιλολόγων Μεσσηνίας. Συνδιοργανωτής στην προσπάθεια αυτή στάθηκε ο Δήμος
Μεσσήνης.
Είχε
προηγηθεί η 1η φάση του Διαγωνισμού (στα σχολεία) την Πέμπτη 4 Απριλίου
με τη συμμετοχή περίπου 650 μαθητών από τα παρακάτω σχολεία: 1ο
Γυμνάσιο Καλαμάτας, 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, 5ο Γυμνάσιο
Καλαμάτας, 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Γυμνάσιο
Παραλίας, Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας, Εκπαιδευτήρια Μπουγά, 1ο
Γυμνάσιο Μεσσήνης, 2ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, Γυμνάσιο Ανδρούσας, Γυμνάσιο
Αρφαρών, Γυμνάσιο Κάμπου, Γυμνάσιο Κορώνης, Γυμνάσιο Μεθώνης και Γυμνάσιο Μελιγαλά.
Στη
συνέχεια, οι 2 αριστεύσαντες ανά τάξη από κάθε σχολείο προσήλθαν στο 1ο
Γυμνάσιο Μεσσήνης στις 7 Απριλίου προκειμένου να συμμετέχουν αρχικά στη 2η
φάση του διαγωνισμού. Συνολικά παρουσιάστηκαν 99 μαθητές, οι οποίοι και
διαγωνίστηκαν σε θέματα ορθογραφίας, ετυμολογίας, συνώνυμων και αντώνυμων όρων
και ένταξης λέξεων σε επικοινωνιακό πλαίσιο. Στην πολύ σημαντική αυτή φάση
διακρίθηκαν οι ακόλουθοι μαθητές:
Α’ τάξη:
Κλείδωνας Παναγιώτης (2ο Γυμν.
Καλαμάτας) (92/100)
Μαρκόπουλος Παναγιώτης (Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας) (88/100)
Πορικός Νικόλαος (6ο Γυμν. Καλαμάτας) (85/100)
Μπουγά Μάρθα (Εκπαιδ. Μπουγά) (84/100)
Κοτσοβού Ηλιάνα (Γυμν. Μεθώνης) (82/100)
Νικολοπούλου Ελένη (Γυμν. Παραλίας) (82/100)
Β’
τάξη:
Λαγούδη Δήμητρα Αγάπη (Γυμν. Παραλίας) (95/100)
Πετρίδου Παρασκευή (Μουσικό Σχολ. Καλαμάτας) (92/100)
Γιαννόπουλος Ιωάννης (1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης) (86/100)
Τσίτουρα Μαρία Μαργαρίτα (Μουσικό Σχολ. Καλαμάτας) (83/100)
Χανιά Ελένη (Γυμνάσιο Ανδρούσας) (82/100)
Γ’
Τάξη:
Μητρόπουλος Ιωάννης (1ο
Γυμνάσιο Καλαμάτας) (91/100)
Τροχάτου Μαρηλία (Εκπ. Μπουγά) (88/100)
Γεωργαράς Παύλος (6ο
Γυμν. Καλαμάτας) (82/100)
Νικόλη Μαρία (1ο Γυμν. Μεσσήνης) (82/100)
Καλυβάς Γεώργιος (2ο Γυμν. Μεσσήνης) (80/100)
Ο Διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με την 3η
φάση, η οποία ήταν ανοικτή στο κοινό και με την παρουσία κριτικής επιτροπής. Η
κριτική επιτροπή αποτελούνταν από την κα Βολονάκη Ελένη, Επίκουρο καθηγήτρια
του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τον κ. Σόλαρη Ιωάννη, Συντονιστή Εκπαίδευσης, τον
κ. Μπαζάνη Βασίλειο, Πρόεδρο του Συνδέσμου Φιλολόγων του νομού Μεσσηνίας, την
κ. Γράψα Παναγιώτα και τον κ. Παπαδάκη Κωνσταντίνο, επίσης από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων.
Στη φάση αυτή οι επιτυχόντες της 2ης
φάσης (6 στην Α΄ Γυμνασίου και 5 μαθητές στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου) προσήλθαν
ενώπιον της κριτικής επιτροπής, προκειμένου να διαγωνιστούν στην ορθογραφία και
τον συλλαβισμό. Στη φάση αυτή νικητής της Α’ τάξης αναδείχτηκε ο μαθητής του 2ου
Γυμνασίου Καλαμάτας, Κλείδωνας Παναγιώτης. Νικητής της Β’ τάξης ήταν ο Γιαννόπουλος
Γιάννης από το 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, ενώ νικητής της Γ’ τάξης ήταν ο
Γεωργαράς Παύλος από το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας.
Το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας αναλαμβάνει την
υλοποίηση του διαγωνισμού για την επόμενη σχολική χρονιά.
Η
οργανωτική επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μεσσήνης αισθάνεται την ανάγκη
να ευχαριστήσει θερμά τους καθηγητές που διόρθωσαν τα γραπτά των μαθητών, τους
χορηγούς μας, τον Δήμαρχο Μεσσήνης, κ. Τσώνη, για την προσφορά των tablets στους
πρώτους νικητές, τα Αντιδήμαρχο Παιδείας Δήμου Μεσσήνης, κ. Χονδρό Νικόλαο, για
την αμέριστη συμπαράστασή του, τα βιβλιοπωλεία των κ. Τασσόπουλου και Τζώρτζη της Μεσσήνης καθώς και τα
βιβλιοπωλεία της κ. Δημοπούλου και του κ. Λυμπερόπουλου για την προσφορά
λεξικών για τους επιτυχόντες στην 3η φάση, τα αρτοποιεία
Αθανασόπουλου, Δρούλια, Αφοί Δρούλια και Σαφλαγιούρα, το καφέ του
Χριστοφιλόπουλου, το Ανέκαθεν και τους γονείς που ενίσχυσαν τον μπουφέ.
Χαιρόμαστε διότι το όλο εγχείρημα έχει
γίνει πια θεσμός με σκοπό την άρτια έκφραση και τη διάδοση της αγάπης για τη
Γλώσσα.