8.9.19

Δεν ψωνίσαμε στις θερινές εκπτώσεις

Δεν ήταν τόσο ... ζεστό το αγοραστικό κοινό την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν "πτώση τζίρου, χαμηλή συμμετοχή των πωλήσεων σε τουρίστες αλλά και έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος".  Κι επιπλέον οι έμποροι βλέπουν πως το μέτρο της Κυριακής δεν αποδίδει παντού. Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών: 
μεγάλο μερίδιο των καταστηματαρχών (57,9%) δήλωσε πως ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων του 2019 ήταν χειρότερος σε σύγκριση με πέρυσι. Όμως μία στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε καλύτερο τζίρο για τη φετινή περίοδο των εκπτώσεων και το 16,7% κατέγραψε τα ίδια επίπεδα εμπορικής κίνησης.
Άλλα στοιχεία: Χειμερινές Εκπτώσεις 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 11,0%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 24,1%, χειρότερο τζίρο δήλωσε το 63,5%, δεν ξέρω-δεν απαντώ το 1,4%
* Θερινές Εκπτώσεις 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 24,9%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 16,7%, χειρότερο τζίρο δήλωσε το 57,9%, δεν ξέρω-δεν απαντώ το 0,5%.
Γιά τις Κυριακές
Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές. Καλύτερο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018 δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1%, και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) καταγράψανε χειρότερο τζίρο.
Το 2,4% των καταστημάτων που βρίσκονται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δηλώθηκε ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 21% και άνω.
– Το 5,4% των καταστημάτων που λειτουργούν έξω απο την τουριστική περιοχή της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 11% έως 20%.
– Το 25% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι έως 10%.
– Το 67,2% των καταστημάτων εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τζίρο τους ο τουρισμός.
Στο πλαίσιο της έρευνας, η ασφάλεια και η παραβατικότητα παρουσιάστηκαν  ως τα σημαντικότερα πρόβληματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι. Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε το 52,9% των ερωτηθέντων, ενώ για το 21,6% το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η διαχείριση του δημόσιου χώρου (π.χ. καθαριότητα) και για το 21,1% η προσβασιμότητα (ΜΜΜ, θέσεις πάρκινγκ).