20.9.19

Την ψηφιακή “αποτοξίνωση” επιλέγουν όλο και περισσότεροι χρήστες των social media

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές δαπανούν - κατά μέσο όρο - 2 ώρες και 23 λεπτά την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα και το messaging



Στάσιμος ή και πτωτικός είναι, πλέον, ο βαθμός χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε πολλές χώρες, ανά τον κόσμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές δαπανούν - κατά μέσο όρο - 2 ώρες και 23 λεπτά την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα και το messaging (στοιχεία 1ου τριμήνου 2019). Παγκοσμίως, ήδη από το 3ο τρίμηνο του 2018, άρχισε να διαφαίνεται ένας περιορισμός του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η τάση αυτή συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα το 1ο τρίμηνο του 2019, ο χρόνος που δαπανούν οι χρήστες στα social media, να μειώνεται ή να παραμένει σταθερός στις 20 από τις 45 αγορές, που εξετάζει το GlobalWebIndex Social Media Flagship. Αυτή η αποστασιοποίηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται από τους αναλυτές με την τάση των καταναλωτών να επανεξετάζουν τις διαδικτυακές τους συνήθειες και να προβληματίζονται πολύ σοβαρά για το συνολικό χρόνο, που αφιερώνουν στο Διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα αρχίζουν να επιζητούν μια “ψηφιακή απεξάρτηση”, αυτό που οι αναλυτές αποκαλούν digital detox.
Ταυτόχρονα με την αποστασιοποίηση από τα social media παρατηρείται και μια διαφοροποίηση των λόγων για τους οποίους οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα για να παρακολουθούν τις ειδήσεις (40%) και λιγότερο για να έρχονται σε επαφή με φίλους (39%). Η ψυχαγωγία, επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στην κινητοποίηση των ψηφιακών καταναλωτών σε σχέση με τα social media (38%).
Ταυτόχρονα, τα social media, σύμφωνα με τους αναλυτές, εξελίσσονται, πλέον, σε ένα όλο και πιο σημαντικό εμπορικό κανάλι. Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών του Διαδικτύου δηλώνει ότι ακολουθεί τα αγαπημένα του brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 27% ακολουθεί τις μάρκες, που πρόκειται να αγοράσει.
Διαφοροποιήσεις
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι νέοι 16-24 ετών είναι εκείνοι που αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: κάτι λιγότερο από τρεις ώρες κατά μέσο όρο. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων απορροφούν μεγάλο τμήμα αυτού του χρόνου. Να σημειωθεί, πάντως, ότι αυτή η χρήση των social media συνήθως γίνεται ταυτόχρονα: το 72% των νέων 16-24 ετών απαντά ότι χρησιμοποιεί τα social media ταυτόχρονα ενώ παρακολουθεί τηλεόραση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του GlobalWebIndex Social Media Flagship, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των νέων ποικίλει μεταξύ των διαφορετικών περιοχών του πλανήτη: από το υψηλό των 4 ωρών στις Φιλιππίνες ή στη Βραζιλία και στην Κολομβία, έως τα πολύ χαμηλότερα ποσοστά της 1 ώρας και 15 λεπτών σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Ελβετία και η Αυστρία.