Η
λεγόμενη "Μαύρη Παρασκευή" ή γνωστή μας Black Friday αποτελεί τη
μεγαλύτερη ετήσια εκδήλωση για τους καταναλωτές, καθώς πλέον
το 95% αυτών γνωρίζει την ύπαρξή της. Αλλά ενώ οι αγοραστές συνήθιζαν να
πραγματοποιούν φυσικές αγορές στο κατάστημα κατά τη διάρκεια της Black
Friday, και στη συνέχεια στο διαδίκτυο τη Cyber Monday– η οποία επίσης
έκανε το ντεμπούτο της το 2005 – η παρακμή του φυσικού εμπορίου έχει
αναγκάσει τους περισσότερους αγοραστές να στραφούν στο ηλεκτρονικό
εμπόριο.
Τα
στοιχεία από τη Μαύρη Παρασκευή αποκάλυψαν ότι πέρυσι μόνο το 12% των
αγοραστών έκαναν τις αγορές τους αυτή τη μέρα αποκλειστικά σε φυσικά
καταστήματα. Η αύξηση των εφαρμογών που αφορούν τον λιανοπωλητή και η εκ
των προτέρων πρόσβαση σε προσφορές από την άνεση των σπιτιών τους,
ενθάρρυνε τους καταναλωτές να πραγματοποιούν περισσότερες online αγορές,
με το 56% να προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές σε σύγκριση με τις αγορές
εντός καταστήματος και το 55% να χρησιμοποιεί τα smartphones του για
αγορές την περίοδο της Black Friday. Αυτή η αύξηση των διαδικτυακών
αγορών σε συνδυασμό με την επιμήκυνση της εκπτωτικής περιόδου σημαίνει
αυξημένο πεδίο για κυβερνοεπιθέσεις.
Μια
νέα έκθεση επεσήμανε τον αυξημένο κίνδυνο για τους καταναλωτές κατά τη
διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς η πιθανότητα οικονομικών επιθέσεων
phishing αυξάνεται κατά 24% σε σύγκριση με τη μέση ημερήσια τιμή κατά τη
διάρκεια του υπόλοιπου έτους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τους πρώτους
εννιά μήνες του 2019, δεκαπέντε οικογένειες οικονομικών malware
στόχευσαν τους ηλεκτρονικούς πελάτες δημοφιλών brands. Οι χάκερ
στοχεύουν ηλεκτρονικές μάρκες για να κυνηγήσουν τα τραπεζικά στοιχεία
χρηστών, όπως συνδέσεις, κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς καρτών, αριθμούς
τηλεφώνου και πολλά άλλα.
NEWS247.gr
