24.4.20

Τηλεόραση ή Netflix; Ο... κορωνοϊός επέλεξε!

Εάν το Masterchef θεωρηθεί ως το τελευταίο οχυρό της ελεύθερης ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς πώς εξηγείται η εκρηκτική επιτυχία του Netflix. Η απουσία πρωτοτυπίας και ποικιλίας των εγχώριων θεαμάτων αποτελεί από μόνη της διαφήμιση για κάποια συνδρομητική πλατφόρμα. 

Ουδείς θα αμφισβητούσε ότι είναι εξαιρετικά συναρπαστικό το να παρακολουθεί κάποιος πχ την εξέλιξη του love story ανάμεσα σε έναν καλοκάγαθο επίδοξο σεφ και μια πιτσιρίκα γκοθού στη σκιά της μπαλοτίνας και του κουλί. Και με γαρνιτούρα τις ίντριγκες και την αυθεντική χολή που εξαπολύεται από τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους στις κατ' ιδίαν εξομολογήσεις τους μπροστά στην κάμερα.

Ωστόσο, ένα Masterchef δεν αρκεί να αναχαιτίσει την επέλαση του Netflix. Η πανδημία και ο εγκλεισμός απλώς εκθέτει τη δραματική ένδεια των ντόπιων τηλεοπτικών προϊόντων. Μια ματιά στις 10 εκπομπές με την υψηλότερη τηλεθεάση της εγχώριας TV σύμφωνα με στοιχεία της AGB Nielsen αποδεικνύει το γιατί, ειδικά στην περίοδο του lockdown, οι ψηφιακές πλατφόρμες προσέλκυσαν μαζικά νέους συνδρομητές.

Στο Top 10 της ελληνικής τηλεόρασης για τον Μάρτιο, το Masterchef κυριαρχεί σε μέσον όρον τηλεθέασης. Ακολουθούν οι Άγριες Μέλισσες, το Your Face Sounds Familiar, το Just the 2 of us, το Καφέ της Χαράς. Και όλα αυτά ανταγωνίζονται το σίγουρο χαρτί του... Δελτίου Καιρού του Star, το οποίο βρίσκεται στο Νο.6. Δηλαδή, οι Έλληνες τηλεθεατές εξακολουθούν να ανοίγουν μαζικά τη συσκευή της τηλεόρασής τους για να μάθουν εάν θα έχει συννεφιά την επόμενη ημέρα ή λιακάδα -λες και προγραμματίζονται ακόμη υπαίθριες δραστηριότητες. Ίσως είναι κι αυτό μια υποσυνείδητη άμυνα του οργανισμού, ποιος ξέρει;

Πάντως, πίσω από το Δελτίο Καιρού και τις ανατροπές που μπορεί να κρύβει κάθε επεισόδιό του, η Ελλάδα βλέπει το Aki's food tour, τις φάρσες του Best Friend's Fear, τα Αθλητικά του Σκάι και το Στην υγειά μας ρε παιδιά. Όλα τα υπόλοιπα, πρωινάδικα, μεσημεριανάδικα, μυθοπλασίες, ειδήσεις κ.λπ. δεν καταφέρνουν να εισέλθουν καν στην 10αδα της κορυφής. Βέβαια, η δικαιολογία της ελληνικής TV για την αποτυχία της να προσφέρει αξιόλογη συντροφιά στους έγκλειστους τηλεθεατές, είναι ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει παγκοσμίως. Ορθόν, αυτό μαρτυρούν εξάλλου οι επιπλέον 15 εκατομμύρια συνδρομές που μετρά το Netflix κατά την περίοδο της έξαρσης της πανδημίας. Όμως, όσο απέναντι στο Elite και το Stranger Things αντιπαρατάσσονται οι ατάκες του Λεωνίδα Κουτσόπουλου και το φαρμάκι της Κατερίνας Λένη, τo Netflix δεν θα έχει σοβαρούς λόγους να ανησυχεί για την διάδοσή του στην Ελλάδα.