6.5.20

Η ανοησία της αγέλης

Στην αρχή δεν ήθελαν να πάνε τα παιδιά στο σχολείο. Έβαλαν ακόμα και αυτόν που εμφανίζεται "μια φορά κάθε εκατό χρόνια" να κάνει δήλωση. Και δεν αναφέρομαι στον κομήτη Χάλεϊ. 
Μετά  αποφάνθηκαν οι λοιμωξιολόγοι, σύσσωμοι, μηδέν των υπολοίπων Ευρωπαίων ειδικών εξαιρουμένων, και σώπασαν. Και σημειώστε ότι οι ειδικοί επιστήμονες, όχι μόνο αποφάνθηκαν για τους μαθητές και τον ελάχιστο κίνδυνο που υπάρχει από το άνοιγμα των σχολείων, αλλά επέμειναν σθεναρά, ότι το άνοιγμα της κοινωνίας πρέπει να ξεκινήσει με τα σχολεία. Δεν θέλω να πιστέψω ότι ορισμένοι ελπίζουν να βγουν λάθος οι εκτιμήσεις των ειδικών, και μόλις γυρίσουν να μας "δείξουν"...

Μετά ασχολήθηκαν για λίγο με τον άθλιο Χατζηδάκη που θέλει λέει να σκοτώσει τα γεράκια στα βουνά, να εξαφανίσει τις μπεκάτσες, να μολύνει τις θάλασσες και να καταστρέψει τα δάση, που με κίνδυνο της ζωής της προστάτευσε  η Ρένα Δούρου, όταν μας καλούσε να μην τουιτάρουμε και να αφήσουμε τους πυροσβέστες να κάνουν τη δουλειά τους, και μετά ξαναγύρισαν στα σχολεία. 
Το φοβερό που σκέφτηκε η Κεραμέως, αμέσως το εντόπισε ο Νίκος Φίλης που καραδοκεί, και ξεσήκωσε την μαθητιώσα νεολαία. Αν δεν ήταν ο κορονοϊός, όλοι στους δρόμους θα ήταν. Ε όχι λοιπόν, αυτό δεν θα περάσει. Ακούς εκεί να μαγνητοσκοπούν το μάθημα για όσους δεν μπορούν να το παρακολουθήσουν και να το ανεβάζουν στο διαδίκτυο. Είναι δυνατόν; Που ζούμε επιτέλους; Ποιο είναι το πρόβλημα θα μου πείτε; Γιατί να μην ανεβάζουν οι καθηγητές το μάθημα στο youtube, για όσους μαθητές -για παράδειγμα- συμβιώνουν  με ευάλωτους υγειονομικά, ηλικιωμένους ανθρώπους, και οι γονείς τους θα προτιμήσουν να τα κρατήσουν στο σπίτι; Αυτό δεν κάνουν εδώ και χρόνια όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού; Διάσημοι καθηγητές δεν ανεβάζουν τα μαθήματα τους στο διαδίκτυο, για να μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν και όσοι δεν είναι φοιτητές; Ποιο είναι το πρόβλημα; Δεν το εντοπίζετε, γιατί δεν έχετε τα reflex ενός Νίκου Φίλη.
Μα γιατί όπως είπε, μια τέτοια πρωτοβουλία "σπάει τον δεσμό εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον μαθητή". Και αυτό δεν το έχει τολμήσει κανένας υπουργός ποτέ, λέει ο Φίλης και κάτι θα ξέρει παραπάνω. Δεν ξέρω αν πρόσθεσε και το κλασικό, ότι αυτό δεν  το τόλμησαν ούτε οι Γερμανοί επί κατοχής, ούτε οι Οθωμανοί επί Τουρκοκρατίας, αλλά κοντά ήταν.
Θα μου πείτε γιατί αν ανεβάσει η καθηγήτρια/ητής το μάθημα στο Ίντερνετ θα σπάσει η σχέση της/του με τον μαθητή ή τη μαθήτρια; Άγνωστο, αλλά ο Φίλης ξέρει. Και όχι μόνο ξέρει αλλά απειλεί να προσφύγει στον ΟΗΕ, τη Διεθνή Ένωση Ποινικολόγων, το Δικαστήριο της Χάγης και στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, για να ανατρέψει την απόφαση. Από κοντά και το συνδικάτο προαγωγής του εκσυγχρονισμού, η ΟΛΜΕ δηλαδή, που απειλεί θεούς και δαίμονες με την απόφαση.
Τι φοβούνται; Ότι ο καθηγητής ή η καθηγήτρια θα ανεβάσουν στο διαδίκτυο τους βαθμούς του μαθητή που κάθεται στο βάθος της αίθουσας; Θα χρησιμοποιήσουν 4κάμερο και ενώ ο καθηγητής θα διδάσκει, η άλλη κάμερα θα δείχνει τον Κωστάκη να χασμουριέται; Πώς θα σπάσει η σχέση εμπιστοσύνης αν ο καθηγητής ανεβάσει το μάθημα, την παράδοσης του στο Ίντερνετ; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Γιατί είναι σοβαρός ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Φίλης και η ΟΛΜΕ; Η αλήθεια είναι ότι αυτό που ενοχλεί τον κ. Φίλη και την ΟΛΜΕ, δεν είναι φυσικά καμία σχέση εμπιστοσύνης και κανένας μαθητής, που άλλωστε τα μέλη της διοίκησης της ΟΛΜΕ έχουν να δουν από κοντά, από τότε που ήμασταν εμείς μαθητές. Αυτό που τους ενοχλεί είναι η εικόνα του καθηγητή της καθηγήτριας, μέσα από τη νέα τεχνολογία. Η βιντεοσκόπηση θα μπορούσε να είναι και μια άλλη μορφή αξιολόγησης. Για τέτοια είμαστε τώρα κ. Φίλη μου; Τόσες μάχες δώσατε για να μην αξιολογούνται οι καθηγητές και να μην εισαχθεί η βρωμερή ψηφιακή τεχνολογία, στα άδολα και ανόθευτα ελληνικά σχολεία. Να έρθει τώρα αυτός ο κορονοϊός και να μας χαλάσει τις δουλειές; Ε όχι 

. Παντ. Καψής
capital.gr