30.11.12

ΔΕΝ Υπάρχει θέμα μεταφοράς του Πανεπιστημίου στην Καλαμάτα !

Δεν έχει τεθεί ούτε καν ως θέμα η συρρίκνωση του Πανεπιστημίου Πατρών και η μεταφορά σχολών ή τμημάτων σε άλλα Πανεπιστήμια, σύμφωνα με κατηγορηματικές δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας προς τον βουλευτή Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκο Τσούκαλη.
Παρόλα αυτά ο βουλευτής κατέθεσε για το θέμα σχετική ερώτηση ώστε να υπάρχουν έγγραφες δεσμεύσεις.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:

«Αναστάτωση στην ακαδημαϊκή και τοπική κοινωνία της Πάτρας έχουν προκαλέσει δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, ότι μέχρι το τέλος του 2012 θα έχει παρουσιαστεί το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» για την ανασυγκρότηση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Είναι γεγονός ότι την τελευταία δεκαπενταετία τα Α.Ε.Ι γνώρισαν μια ραγδαία ποσοτική αύξηση, όχι πάντα με γνώμονα τη δημιουργία ανταγωνιστικών δημόσιων ιδρυμάτων και ιδρυμάτων αριστείας, αλλά για μικροπολιτικούς σκοπούς με κύριο χαρακτηριστικό την απουσία επιστημονικού σχεδιασμού. Το ιστορικό όμως Πανεπιστήμιο της Πάτρας το οποίο διαθέτει μόλις τέσσερεις βασικές Σχολές και δύο τμήματα δεν μπορεί να ενταχθεί σε αυτή την ‘παραγωγή τμημάτων και σχολών’.

Στο πλαίσιο αυτό, ανησυχία προκαλούν οι φημολογούμενες μεταρρυθμίσεις- συγχώνευση, κατάργηση κτλ- του Σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» οι οποίες φαίνεται να περιλαμβάνουν τμήματα του ιστορικού Πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο εδρεύει στην ολοένα και υποβαθμιζόμενη περιφέρεια της Δυτ. Ελλάδας.

Δεδομένων των ανωτέρω, καθώς και ότι η επιβαλλόμενη μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελεί κρίσιμο παράγοντα που θα μπορούσε να οδηγήσει στην έξοδο της Ελλάδας από την κρίση και αφορά όλη την κοινωνία,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Αληθεύουν οι πληροφορίες για συρρίκνωση του Πανεπιστημίου Πατρών; Αν ναι, με ποιο κριτήριο εντάσσονται στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ; Προτίθεται να συμπεριλάβει στο διάλογο για την αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης εκπροσώπους του Παν/μίου Πατρών;

- Προτίθεται να προχωρήσει σε μια πρόταση αναδιάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης, όχι στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά της ουσιαστικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης με έμφαση στις αρχές της δωρεάν παιδείας, των ίσων ευκαιριών, της αποκέντρωσης, της επιστημονικότητας και διεπιστημονικότητας»;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης