Ο κόσμος του αυτοκινήτου αλλάζει ραγδαία και η πρώτη εταιρεία που τολμά
να περάσει στη νέα εποχή, κλείνοντας το κεφάλαιο της καύσης ορυκτών
καυσίμων στα μοντέλα της, είναι η Smart.
Μόλις σε δύο χρόνια από σήμερα, η γερμανική εταιρεία θα σταματήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ξεκινώντας από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, στα τέλη του 2019, τα Fortwo και Forfour θα πωλούνται μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικά. Η Ασία και ο υπόλοιπος κόσμος θα ακολουθήσουν, όταν αυτό θα καταστεί εφικτό.
Η είδηση αυτή, που αποτελεί τομή για τη λειτουργία και το μέλλον της μάρκας, εκφράστηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο, δια στόματος της διευθύνουσας συμβούλου της Smart, της Ανέτ Γουίνκλερ.
Με αυτή τη στρατηγική απόφαση, η Smart καινοτομεί για μια ακόμα φορά. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η πρώτη μάρκα που κατασκεύαζε αποκλειστικά διθέσια αυτοκίνητα για την πόλη, τώρα θα γίνει η πρώτη που σταματά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και γυρνά αποκλειστικά σε ηλεκτρικούς. Μην σκέφτεστε την Tesla, καθώς αυτή είχε ξεκινήσει ως κατασκευαστής μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ήδη, η Smart έχει διαθέσιμες ηλεκτρικές εκδόσεις (electric drive) τόσο για τα fortwo coupe και cabrio, όσο και για το forfour και πάνω σε αυτές, προφανώς, θα βασίζει την επέκταση της γκάμας της στο μέλλον. Ωστόσο η αυτονομία των ηλεκτρικών Smart είναι σχετικά χαμηλή -160 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση- και αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει στο άμεσο μέλλον.
Μήπως το πέρασμα στην πλήρως ηλεκτρική εποχή αποτελέσει σοκ για τους πελάτες και για τις πωλήσεις; H Ανέτ Γουίνκλερ δεν φοβάται κάτι τέτοιο: «Το κόστος είναι πιο σημαντικό από την αυτονομία, καθώς τα Smart είναι αυτοκίνητα πόλης. Σήμερα έχουμε τις πιο οικονομικές προτάσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Αν βάλουμε μεγαλύτερη μπαταρία, το κόστος θα ανέβει. Επειδή όμως τα Smart είναι αυτοκίνητα πόλης, θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν στο super market ή σε χώρους στάθμευσης, οπότε η αυτονομία δεν θα αποτελέσει πρόβλημα».
Εντωμεταξύ η μάρκα προσδοκά ότι με τη νέα δεκαετία, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εκτοξευτούν. Έτσι, ακόμα και αν στην αρχή η Smart χάσει κάποιες πωλήσεις λόγω της μη ύπαρξης των συμβατικών εκδόσεων, αυτές πολύ σύντομα θα υποκατασταθούν από τη συνολική άνοδο της αγοράς.
Είναι γεγονός ότι η Smart δεν δίστασε και στο παρελθόν να πάρει ρηξικέλευθες αποφάσεις. Καθώς είναι μια μάρκα με σχετικά μικρό όγκο πωλήσεων και τη στήριξη του κολοσσού της Daimler, έχει τη δυνατότητα να «θυσιάζει» πωλήσεις εν όψει κάποιας καλύτερης θέσης στο μέλλον. Αυτό που πιθανώς θα ήθελαν να κάνουν όλοι οι κατασκευαστές αλλά δεν μπορούν, το κάνει λοιπόν πρώτη η Smart, δίνοντας έτσι και ένα case study σε όλους τους υπόλοιπους. Όπως έκανε άλλωστε με τα premium μικρά αυτοκίνητα πόλης, πολύ πριν από οποιονδήποτε άλλο.
insider
Μόλις σε δύο χρόνια από σήμερα, η γερμανική εταιρεία θα σταματήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ξεκινώντας από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, στα τέλη του 2019, τα Fortwo και Forfour θα πωλούνται μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικά. Η Ασία και ο υπόλοιπος κόσμος θα ακολουθήσουν, όταν αυτό θα καταστεί εφικτό.
Η είδηση αυτή, που αποτελεί τομή για τη λειτουργία και το μέλλον της μάρκας, εκφράστηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο, δια στόματος της διευθύνουσας συμβούλου της Smart, της Ανέτ Γουίνκλερ.
Με αυτή τη στρατηγική απόφαση, η Smart καινοτομεί για μια ακόμα φορά. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η πρώτη μάρκα που κατασκεύαζε αποκλειστικά διθέσια αυτοκίνητα για την πόλη, τώρα θα γίνει η πρώτη που σταματά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και γυρνά αποκλειστικά σε ηλεκτρικούς. Μην σκέφτεστε την Tesla, καθώς αυτή είχε ξεκινήσει ως κατασκευαστής μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ήδη, η Smart έχει διαθέσιμες ηλεκτρικές εκδόσεις (electric drive) τόσο για τα fortwo coupe και cabrio, όσο και για το forfour και πάνω σε αυτές, προφανώς, θα βασίζει την επέκταση της γκάμας της στο μέλλον. Ωστόσο η αυτονομία των ηλεκτρικών Smart είναι σχετικά χαμηλή -160 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση- και αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει στο άμεσο μέλλον.
Μήπως το πέρασμα στην πλήρως ηλεκτρική εποχή αποτελέσει σοκ για τους πελάτες και για τις πωλήσεις; H Ανέτ Γουίνκλερ δεν φοβάται κάτι τέτοιο: «Το κόστος είναι πιο σημαντικό από την αυτονομία, καθώς τα Smart είναι αυτοκίνητα πόλης. Σήμερα έχουμε τις πιο οικονομικές προτάσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Αν βάλουμε μεγαλύτερη μπαταρία, το κόστος θα ανέβει. Επειδή όμως τα Smart είναι αυτοκίνητα πόλης, θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν στο super market ή σε χώρους στάθμευσης, οπότε η αυτονομία δεν θα αποτελέσει πρόβλημα».
Εντωμεταξύ η μάρκα προσδοκά ότι με τη νέα δεκαετία, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εκτοξευτούν. Έτσι, ακόμα και αν στην αρχή η Smart χάσει κάποιες πωλήσεις λόγω της μη ύπαρξης των συμβατικών εκδόσεων, αυτές πολύ σύντομα θα υποκατασταθούν από τη συνολική άνοδο της αγοράς.
Είναι γεγονός ότι η Smart δεν δίστασε και στο παρελθόν να πάρει ρηξικέλευθες αποφάσεις. Καθώς είναι μια μάρκα με σχετικά μικρό όγκο πωλήσεων και τη στήριξη του κολοσσού της Daimler, έχει τη δυνατότητα να «θυσιάζει» πωλήσεις εν όψει κάποιας καλύτερης θέσης στο μέλλον. Αυτό που πιθανώς θα ήθελαν να κάνουν όλοι οι κατασκευαστές αλλά δεν μπορούν, το κάνει λοιπόν πρώτη η Smart, δίνοντας έτσι και ένα case study σε όλους τους υπόλοιπους. Όπως έκανε άλλωστε με τα premium μικρά αυτοκίνητα πόλης, πολύ πριν από οποιονδήποτε άλλο.
insider