Σε συμφωνία
για την προκήρυξη του διαγωνισμού και την υλοποίηση της ηλεκτρικής
διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, κατέληξε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες με συμμετοχή των εμπλεκόμενων μερών.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ΑΔΜΗΕ, ο διαγωνισμός για το έργο θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2019 με φορέα υλοποίησης την εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection», ενώ έχουν συμφωνηθεί τα ενδιάμεσα βήματα για την προώθησή του.
Πρόκειται για τη δεύτερη, «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης μέσω Αττικής, ενώ ήδη προχωρά η «μικρή» διασύνδεση μέσω Πελοποννήσου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα, επιτεύχθηκε συμφωνία για την διαλειτουργικότητα με τα άλλα δύο σκέλη του έργου, που είναι οι διασυνδέσεις Κρήτη-Κύπρος και Κύπρος-Ισραήλ, κοντά στο πνεύμα της πρότασης που είχε καταθέσει ο ΑΔΜΗΕ.
Συγκεκριμένα, κατά την σύσκεψη που συγκάλεσε η Κομισιόν, συμφωνήθηκε ότι έως τις 30 Οκτωβρίου θα συγκροτηθεί τεχνική επιτροπή, με αντικείμενο τον καθορισμό των ελάχιστων τεχνικών προδιαγραφών, οι οποίες σχετίζονται αποκλειστικά με τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των τριών επιμέρους σκελών του PCI. Στην επιτροπή θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ελλάδας (ΑΔΜΗΕ) και Κύπρου (ΔΣΜΚ), εκπρόσωποι της «Αριάδνη Interconnection» και της εταιρίας Euroasia Interconnector καθώς και εκπρόσωπος του Πανευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ENTSO-E). Η επιτροπή αυτή, έως τις 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει καταλήξει στις τεχνικές προδιαγραφές επί της διαλειτουργικότητας, που θα ενσωματωθούν στη συνέχεια στους ξεχωριστούς διαγωνισμούς για τα τρία σκέλη του PCI.
H προηγούμενη απόφαση της ΡΑΕ που ανέθετε τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής στην «Αριάδνη Interconnection» θα επικαιροποιηθεί ώστε να λάβει υπόψη της τη σύσταση της τεχνικής επιτροπής. Η Euroasia Interconnector οφείλει να αναγνωρίσει την «Αριάδνη Interconnection» ως φορέα υλοποίησης της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, αποσύροντας όλες τις νομικές ενστάσεις και διεκδικήσεις της. Στη συνέχεια, καλείται να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνης» με ποσοστό έως 39%, υπογράφοντας έως τις 10 Ιανουαρίου 2019 τη συμφωνία μετόχων που έχει κατατεθεί από τον Ιούλιο (στην οποία θα προστεθούν τα τεχνικά στοιχεία της διαλειτουργικότητας όπως θα έχουν διαμορφωθεί από την τεχνική επιτροπή) και καταθέτοντας το ποσό που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή της, λαμβάνοντας υπόψη ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνη Interconnection» έχει οριστεί στα 200 εκατ. ευρώ βάσει της απόφασης της ΡΑΕ.
Μετά από την ημερομηνία αυτή, θα μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την διασύνδεση Κρήτης-Αττικής. Σημειώνεται τέλος, ότι όλες οι μελέτες που έχει ήδη εκπονήσει η Euroasia Interconnector για το εν λόγω έργο, καθώς και η επεξεργασία για μελλοντικές ενέργειες (όπως π.χ. η τυχόν αίτηση χρηματοδότησης από το Ταμείο Connecting Europe Facility) θα μεταβιβαστούν στην «Αριάδνη Interconnection».
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ΑΔΜΗΕ, ο διαγωνισμός για το έργο θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2019 με φορέα υλοποίησης την εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection», ενώ έχουν συμφωνηθεί τα ενδιάμεσα βήματα για την προώθησή του.
Πρόκειται για τη δεύτερη, «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης μέσω Αττικής, ενώ ήδη προχωρά η «μικρή» διασύνδεση μέσω Πελοποννήσου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα, επιτεύχθηκε συμφωνία για την διαλειτουργικότητα με τα άλλα δύο σκέλη του έργου, που είναι οι διασυνδέσεις Κρήτη-Κύπρος και Κύπρος-Ισραήλ, κοντά στο πνεύμα της πρότασης που είχε καταθέσει ο ΑΔΜΗΕ.
Συγκεκριμένα, κατά την σύσκεψη που συγκάλεσε η Κομισιόν, συμφωνήθηκε ότι έως τις 30 Οκτωβρίου θα συγκροτηθεί τεχνική επιτροπή, με αντικείμενο τον καθορισμό των ελάχιστων τεχνικών προδιαγραφών, οι οποίες σχετίζονται αποκλειστικά με τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των τριών επιμέρους σκελών του PCI. Στην επιτροπή θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ελλάδας (ΑΔΜΗΕ) και Κύπρου (ΔΣΜΚ), εκπρόσωποι της «Αριάδνη Interconnection» και της εταιρίας Euroasia Interconnector καθώς και εκπρόσωπος του Πανευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ENTSO-E). Η επιτροπή αυτή, έως τις 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει καταλήξει στις τεχνικές προδιαγραφές επί της διαλειτουργικότητας, που θα ενσωματωθούν στη συνέχεια στους ξεχωριστούς διαγωνισμούς για τα τρία σκέλη του PCI.
H προηγούμενη απόφαση της ΡΑΕ που ανέθετε τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής στην «Αριάδνη Interconnection» θα επικαιροποιηθεί ώστε να λάβει υπόψη της τη σύσταση της τεχνικής επιτροπής. Η Euroasia Interconnector οφείλει να αναγνωρίσει την «Αριάδνη Interconnection» ως φορέα υλοποίησης της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, αποσύροντας όλες τις νομικές ενστάσεις και διεκδικήσεις της. Στη συνέχεια, καλείται να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνης» με ποσοστό έως 39%, υπογράφοντας έως τις 10 Ιανουαρίου 2019 τη συμφωνία μετόχων που έχει κατατεθεί από τον Ιούλιο (στην οποία θα προστεθούν τα τεχνικά στοιχεία της διαλειτουργικότητας όπως θα έχουν διαμορφωθεί από την τεχνική επιτροπή) και καταθέτοντας το ποσό που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή της, λαμβάνοντας υπόψη ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνη Interconnection» έχει οριστεί στα 200 εκατ. ευρώ βάσει της απόφασης της ΡΑΕ.
Μετά από την ημερομηνία αυτή, θα μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την διασύνδεση Κρήτης-Αττικής. Σημειώνεται τέλος, ότι όλες οι μελέτες που έχει ήδη εκπονήσει η Euroasia Interconnector για το εν λόγω έργο, καθώς και η επεξεργασία για μελλοντικές ενέργειες (όπως π.χ. η τυχόν αίτηση χρηματοδότησης από το Ταμείο Connecting Europe Facility) θα μεταβιβαστούν στην «Αριάδνη Interconnection».