19.5.19

Έξυπνοι τρόποι διαχείρισης του άγχους παιδιών και γονέων για τις Πανελλήνιες

Για τρόπους διαχείρισης του άγχους παιδιών και γονέων, ενόψει των Πανελληνίων μιλά σε συνέντευξη της στο Πρακτορείο FM και στην εκπομπή της Τάνιας Η. Μαντουβάλου «104,9 Μυστικά Υγείας» η κλινική ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια στο Αιγινήτειο Δρ Ίλια Θεοτοκά.

Η επιτυχία στις εξετάσεις είναι ένα όνειρο για μαθητές και γονείς, και η αγωνία κορυφώνεται, όταν πλησιάζει αυτή η περίοδος, όπου τα νεύρα και οι αντοχές όλων δοκιμάζονται πάρα πολύ, αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Όλοι οι ψυχολόγοι δεχόμαστε στα γραφεία μας αυτή την εποχή παιδιά και γονείς, λόγω του άγχους, των κρίσεων πανικού, μίας αναταραχής που επικρατεί σε όλη την οικογένεια, που ολοένα γίνεται και συχνότερο αυτό το φαινόμενο και θα το ονόμαζα σε ό,τι αφορά τους μαθητές της τελευταίας τάξης, το σύνδρομο της τρίτης Λυκείου». Ποια είναι όμως τα συμπτώματα εκείνα που εμφανίζουν αρκετά παιδιά αυτή την περίοδο; «Αυτά τα παιδιά μπορεί να κάνουν κρίσεις πανικού, να εμφανίσουν φοβίες, να μην θέλουν να πάνε σχολείο, να μην θέλουν να δώσουν εξετάσεις, να αρνούνται να διαβάσουν, να έχουν διαταραχές στον ύπνο».

Η αγωνία των γονιών μπορεί να μπλοκάρει τα παιδιά
Δοκιμάζεται η σχέση παιδιού γονιού, γιατί ο γονιός αγχώνεται που βλέπει το παιδί να αγχώνεται, υπάρχουν οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς προς τα παιδιά και δεν ξέρουν πώς να τις ελέγξουν, προσθέτει η Δρ. Θεοτοκά. «Και αυτό που παρατηρούμε πολύ συχνά είναι ότι ενώ υπάρχει μία έντονη συναισθηματική φόρτιση, οι γονείς μιλάνε μόνο για το διάβασμα. Και αυτό είναι ένα πάγιο παράπονο των παιδιών όταν έρχονται σε εμάς, ότι ενώ έχουν και άλλα θέματα συναισθηματικής υφής, ή θέματα καθημερινότητας, που θέλουν να συζητήσουν, οι γονείς τους επικεντρώνονται στο διάβασμα. Όλη η επικοινωνία γονιού παιδιού μονοπωλείται από το θέμα του διαβάσματος κι αυτό πρέπει οι γονείς να το προσέξουν». Αυτού του είδους η πίεση που ασκούν οι γονείς στα παιδιά, μπορεί σύμφωνα με την κα Θεοτοκά να φέρει αντίθετα αποτελέσματα, να τα μπλοκάρει, να μειώσει την επίδοση τους, να τα εμποδίσει να συγκεντρωθούν στην προσπάθεια που κάνουν. Πώς θα πρέπει όμως να κινηθούν γονείς και παιδιά την περίοδο που διανύουμε;