Δεν
ξέρω αν ήταν τυχαίο ή αν έγινε για να αποφευχθούν τα πολυποίκιλα σχόλια
των προηγούμενων ετών, αλλά φέτος αρκετά Λύκεια, και της Μεσσηνίας επέλεξαν ...
παντελόνι για τις μαθήτριες. Ήθελαν οι μαθήτριες να αποφύγουν τα φλας
των φωτογράφων που θα εστίαζαν στις αποκαλυπτικές φούστες, ήθελαν οι
καθηγητές να αποφύγουν το φαινόμενο της φούστας που κρύβει ... μόνο τα
"απαραίτητα"; Άγνωστο! Το αποτέλεσμα πάντως ήταν αυτό που το διαπίστωσαν αρκετοι παρατηρητικοί
Αν κάποιος δεν είχε προνοήσει να κάνει κράτηση, δύσκολα θα έβρισκε τραπέζι
"Χρυσές"
δουλειές έκαναν ταβέρνες και ουζερί, σήμερα, καθώς μετά τις παρέλασεις αρκετοι εξόρμησαν για να τιμήσουν τα ψάρια και τα θαλασσινά, όπως
προστάζει η παράδοση.
Μάλιστα, αν κάποιος δεν είχε προνοήσει να κάνει
κράτηση, δύσκολα θα έβρισκε τραπέζι...
Κάτι τέτοια βλέπουν οι δανειστές
και επιμένουν σε μέτρα ... κι άλλα μέτρα!
"Φθινόπωρο" ξανά από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου θα θυμίσει ο καιρός, αν και η αλλαγή φαίνεται ότι θα κρατήσει για λίγο.
Σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία η θερμοκρασία θα
σημειώσει σημαντική πτώση στα κεντρικά και βόρεια.
Θα εκδηλωθούν βροχές
και καταιγίδες, με τα φαινόμενα να εντείνονται από τα απόγευμα στο
ηπειρωτικά της χώρας.
Ωστόσο από την Τετάρτη η άνοιξη θα έρθει ξανά με βελτίωση των φαινομένων και άνοδο της θερμοκρασίας.
Ένα από τα απρόοπτα της μαθητικής παρέλασης για την 25η Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη...
Το κορίτσι που όπως φαίνεται αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με τα
παπούτσια της αναγκάστηκε να τα βγάλει και να παρελάσει ξυπόλητη,
κρατώντας τα στο χέρι.
Πολλά μπράβο στη μαθήτρια, που δεν τα έχασε και συνέχισε απτόητη την παρέλαση.
Σημείωσε ότι «για το αδιέξοδο που βιώνει η χώρα δεν ευθύνονται οι πολίτες αλλά οι πολιτικοί».
Κάλεσμα
για τη συγκρότηση νέου πολιτικού φορέα με το όνομα «Μέτωπο Νίκης»,
απηύθυνε σήμερα, από το Μελιδόνι, η πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ και
του ΣΥΡΙΖΑ Ραχήλ Μακρή. «Ανακοινώνω τη δημιουργία του Μετώπου Νίκης που αποτελείται από
πολίτες, όλοι τους με διάθεση να αγωνιστούν για την ανατροπή του
καθεστώτος που υπάρχει στην Ελλάδα εδώ και επτά χρόνια. Το Μέτωπο Νίκης
θα αγωνιστεί για την επανάκτηση της λαϊκής κυριαρχίας» είπε μεταξύ άλλων
η κ. Μακρή, σημειώνοντας ακόμα ότι «για το αδιέξοδο που βιώνει η χώρα
δεν ευθύνονται οι πολίτες αλλά οι πολιτικοί». Mάλιστα, δεν παρέλειψε να επισκεφθεί και το ιστορικό σπήλαιο της περιοχής και να βγάλει και τη σχετική φωτογραφία
Με μια λαμπρή τελετή που είχε όλες τις τιμές εορτάστηκε και φέτος η εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου του 1821.
Νωρίτερα σήμερα το πρωί, ο Δήμαρχος Πύλου-Νέστορος Δημήτριος Καφαντάρης δήλωσε συγκινημένος: «Σήμερα γιορτάζει το ελληνικό έθνος. Η σημερινή μέρα μας θυμίζει ότι εμείς οι Έλληνες βγαίνουμε πάντα νικητές, ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Εύχομαι αυτή η παρακαταθήκη των προγόνων μας, που έδωσαν τη ζωή τους στο όνομα της ελευθερίας, να είναι το εφαλτήριο για ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.
Με τον ήλιο σύμμαχο, πλήθος κόσμου
συγκεντρώθηκε τόσο στην Πύλο, έδρα του Δήμου, όσο και στις Δημοτικές Ενότητες Νέστορος, Κορώνης, Μεθώνης, Παπαφλέσσα και Χιλιοχωρίων, προκειμένου να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις και να αποτίσει φόρο τιμής στους ήρωες της επανάστασης. Κατά την εθιμοτυπική τελετή, τελέστηκε δοξολογία, επιμνημόσυνη δέηση στα μνημεία των πεσόντων και κατόπιν κατάθεση στεφάνων εις μνήμην τους.
Την αυτοθυσία των προγόνων μας και την πίστη τους στον αγώνα για την ελευθερία τίμησαν συν τοις άλλοις, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Μεσσηνίας, Άγγελος Χρονάς, οι Αντιδήμαρχοι, οι Πρόεδροι των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, οι εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι πολίτες .
Άγνωστοι, μάλλον νεαροί,
έκαψαν την Ελληνική σημαία στον ιστό της Πλατείας Όλγας, δίπλα από το άγαλμα
της Νίκης, στην Πάτρα.
Όταν διαπιστώθηκε το γεγονός υπήρξε κινητοποίηση τα
ξημερώματα στην Αστυνομία.
Οι νεαροί μάλιστα έκοψαν και τον σχοινί ενώ είχαν κάψει και τα στεφάνια που
είχαν καταθέσει εκπρόσωποι Αρχών και φορέων της πόλης καθώς και μαθητές σχολείων.
Σε μια γκάφα άνευ προηγουμένου υπέπεσε ο εκφωνητής της ΕΡΤ, κατά τη διάρκεια της περιγραφής της στρατιωτικής παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα. Τι έκανε; Είπε πως υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν είναι ο Πάνος Καμμένος, αλλά ο Ευάγγελος Αβέρωφ! Aνέφερε χαρακτηριστικά: "Αυτή τη στιγμή βλέπουμε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο όρθιο και αγέρωχο να παρακολουθεί την παρέλαση. Δεξιά του ο πρόεδρος της Βουλής και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αβέρωφ".
Τέρμα τα γκάζια.
Το πρωτάθλημα της Φ-1 αρχίζει και οι απανταχού της γης φίλοι των μονοθέσιων παίρνουν θέση μπροστά από την τηλεόραση ή το λάπτοπ για συνεχή ροή και ενημέρωση. Ήδη έχουν γίνει τα δοκιμαστικά αλλά και οι κατατακτήριοι αγώνες στη Μελβούρνη, εκεί που φιλοξενείται αυτές τις μέρες το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς. Το καλεντάρι του 2017 περιλαμβάνει 20 αγώνες αντί για 21 που είχε το προσωρινό, με τους Γερμανούς να μένουν χωρίς το δικό τους γκραν πρι, αφού δεν υπήρξε συμφωνία ανάμεσα στην εταιρεία που έχει την διοργάνωση, την εκμετάλλευση, τα τηλεοπτικά δικαιώματα κλπ και στους υπεύθυνους της πίστας του Χοκενχάιμ. Η Μόντζα θα συνεχίσει να φιλοξενεί το ιταλικό Grand Prix για τουλάχιστον τρία χρόνια, ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει και στις ημερομηνίες διεξαγωγής κάποιων αγώνων. Παράδειγμα: Το GP του AΑζερμπαϊτζάν -και όχι Ευρωπαϊκό όπως είχε ονομαστεί φέτος- στο Μπακού μεταφέρθηκε κατά μία εβδομάδα αργότερα (από 18 στις 25 Ιουνίου), ώστε να μη συμπέσει η διεξαγωγή του με τον 24ωρο αγώνα του ιστορικού ΛεΜαν.
Το ίδιο ισχύει και για το βρετανικό που μεταφέρθηκε από τις 9 στις 16 Ιουλίου, ώστε να μη συμπέσει με τον τελικό τένις του Γουίμπλετον και τον αγώνα της formula E στη Νέα Υόρκη.
Η
θερινή ώρα θα ισχύσει ξανά από την Κυριακή στην Ελλάδα και τα ρολόγια
-θέλοντας και μη- θα ρυθμισθούν μια ώρα μπροστά. Κατά καιρούς ορισμένες
επιστημονικές έρευνες έχουν υποστηρίξει ότι αυτή η αλλαγή της ώρας
μπορεί να κρύβει κινδύνους για μερικούς ανθρώπους (ασφαλώς όχι για τους
περισσότερους), όπως να αυξήσει τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά, να
προκαλέσει περισσότερα τροχαία στους δρόμους, ακόμη και να μειώσει την
παραγωγικότητα των εργαζομένων.
Μια πρωτότυπη
ψυχολογική μελέτη το Δεκέμβριο του 2016, σύμφωνα με το πρακτορείο
Ρόιτερς, έδειξε ότι, την επόμενη εργάσιμη μέρα μετά την αλλαγή της
θερινής ώρας, οι δικαστές στις ΗΠΑ επιβάλλουν ποινές που έχουν κατά μέσο
όρο 5% μεγαλύτερη διάρκεια, σε σχέση με τις ποινές που επέβαλαν την
προηγούμενη εβδομάδα ή εκείνες που θα επιβάλουν στο μέλλον, όταν πια ο
οργανισμός τους θα έχει συνηθίσει την αλλαγή.
Η αλλαγή της ώρας
φαίνεται πως επηρεάζει το ανθρώπινο βιολογικό ρολόι, με συνέπεια να
προκαλείται μια μικρή σύγχυση στον οργανισμό. Οι περισσότεροι ανθρώποι
δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά για ορισμένους η αλλαγή της
ώρας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακό επεισόδιο (έμφραγμα
ή εγκεφαλικό), ιδίως στους ηλικιωμένους και στους καρκινοπαθείς.
Μια
αμερικανική έρευνα του 2014 σε αμερικανικά νοσοκομεία έδειξε μια αύξηση
κατά 25% στα εμφράγματα τη Δευτέρα, αμέσως μετά την αλλαγή της θερινής
ώρας, σε ανθρώπους ευάλωτους στον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Από την άλλη,
ακόμη και μια ελαφριά στέρηση ή διαταραχή του ύπνου, ιδίως σε άτομα που
πάσχουν από αϋπνία, που προκαλεί η αλλαγή της ώρας, μπορεί να αυξήσει
έως 17% τον κίνδυνο ένας οδηγός να εμπλακεί σε τροχαίο.
Το
βιολογικό ρολόι του ανθρώπου -όπως και των ζώων- χρησιμοποιεί το φως της
μέρας για να συγχρονίζεται με το περιβάλλον, καθώς αλλάζουν οι εποχές.
Όμως η «θεσμική» αλλαγή της ώρας διαταράσσει αυτό τον συγχρονισμό, καθώς
συμβαίνει απότομα. Εκτιμάται ότι ο οργανισμός χρειάζεται περίπου μια
μέρα προκειμένου να προσαρμοστεί σε μια αλλαγή του ρολογιού κατά μία
ώρα. Στις περιπτώσεις των μακρινών αεροπορικών ταξιδιών, όπου το «τζετ
λαγκ» είναι ακόμη χειρότερο, το σώμα χρειάζεται ακόμη περισσότερο χρόνο
για να προσαρμοστεί στη νέα ζώνη ώρας.
Ένα βασικό σκεπτικό για τη
θερινή ώρα (από την εποχή που την πρότεινε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος το
1784) είναι ότι, χάρη στην καθυστερημένη δύση του ήλιου, οι άνθρωποι θα
περνάνε λιγότερες ώρες στα σπίτια τους με φως, άρα θα γίνεται
εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων. Αλλά και γι' αυτό έχουν
εκφρασθεί αμφιβολίες κατά πόσο όντως συμβαίνει.
Τέλος, δεν μπορεί να μην αναφέρει κανείς πόσο άσχημη είναι η αίσθηση ότι θα έχεις χάσει μια ώρα από τη ζωή σου...
Η Στοκχόλμη και το Ουέλινγκτον είναι οι δύο καθαρότερες πρωτεύουσες
και γενικά δύο από τις λιγότερο μολυσμένες πόλεις του πλανήτη, όπως
αποκαλύπτει νέα έκθεση από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).
Συγκεκριμένα,
τα στοιχεία του ΠΟΥ δείχνουν ότι η Στοκχόλμη είναι ένα από τα καλύτερα
μέρη για να ζει κανείς, όσον αφορά τη ρύπανση του αέρα. Ο ΠΟΥ υπολόγισε
ότι η σκανδιναβική πρωτεύουσα διαθέτει 6 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο
μέσης ετήσιας σωματιδιακής ύλης με αεροδυναμική διάμετρο μικρότερη από
2,5 μικρόμετρα, δηλαδή τα λεγόμενα σωματίδια ρύπανσης PM2.5, που είναι
ιδιαίτερα επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία. Την ίδια χαμηλή επίδοση είχε
και το Ουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας.
Η Καμπέρα της Αυστραλίας
και η Οτάβα του Καναδά ακολούθησαν με ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα
σωματιδίων PM 2.5, στα 7 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Στα 8
μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο ακολούθησαν το Εδιμβούργο της Σκοτίας,
το Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης και το Ταλίν της Εσθονίας, και την πρώτη
δεκάδα πρωτευουσών έκλεισαν το Μονακό και το Ελσίνκι της Φινλανδίας με 9
μικρογραμμάρια, μαζί με τη Μαδρίτη στην Ισπανία με 10 μικρογραμμάρια
ανά κυβικό μέτρο.
Η
Αθήνα σημείωσε μέση επίδοση 15 μικρογραμμαρίων ΡΜ2.5 ανά κυβικό μέτρο,
σύμφωνα με στοιχεία του 2013, όπως αναφέρει η έκθεση. Η Λευκωσία είχε
λίγο υψηλότερη επίδοση, με 17, και, ενδεικτικά, η Θεσσαλονίκη 8
μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, λίγο πάνω από τη Στοκχόλμη και το
Ουέλινγκτον.
Η πιο μολυσμένη πρωτεύουσα Στο
άλλο άκρο του φάσματος βρέθηκε το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, που με
156 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο χαρακτηρίστηκε επίσημα ως η πιο
μολυσμένη πρωτεύουσα στον κόσμο. Ακολούθησε το Νέο Δελχί της Ινδίας με
122 και η Ντόχα του Κατάρ με 93 μικρογραμμάρια ΡΜ2.5 ανά κυβικό μέτρο.
Συνολικά,
την αρνητική τιμή της πόλης με τη χειρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση στον
κόσμο έχει το Ζαμπόλ στο Ιράν, στα σύνορα με το Αφγανιστάν, με 217
μικρογραμμάρια ΠΜ2.5 ανά κυβικό μέτρο, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.
Ωστόσο,
ακόμα και η Σουηδία έχει αρνητικές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Τον
Οκτώβριο του 2016, το WWF επέκρινε τη χώρα για μη βιώσιμη κατανάλωση των
πόρων του πλανήτη, σημειώνοντας ότι οι Σουηδοί είναι από τους
μεγαλύτερους εισαγωγείς καταναλωτικών αγαθών που παράγονται από ορυκτά
καύσιμα σε μέρη όπως η Κίνα, διαθέτοντας με αυτόν τον τρόπο ένα
υψηλότατο επίπεδο έμμεσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Με σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό και μία εντυπωσιακή παρέλαση η Καλαμάτα γιόρτασε με λαμπρότητα την 25 η Μαρτίου
Χιλιάδες κόσμου κατέκλυσαν το κέντρο της πόλης στην οδό Αριστομένους για να παρακολουθήσουν την παρέλαση και να χειροκροτήσουν θερμά όσους συμμετείχαν
Την μεγαλειώδη παρέλαση άνοιξε η Φιλαρμονική του δήμου Καλαμάτας και ακολούθησαν οι Αντιπροσωπείες Μαθητών και Μαθητριών των Σχολείων της
Την Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο βουλευτής Πέτρος Κωνσταντινέας, τη Νέα Δημοκρατία ο πρώην υφυπουργός Γιάννης Λαμπρόπουλος, επίσης την παρέλαση παρακολούθησαν ο
ανεξάρτητος βουλευτής Δημήτρης Κουκούτσης, ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη, εκπρόσωποι του ενόπλων δυνάμεων καθώς και των σωμάτων ασφαλείας καθώς και αυτοδιοικητικοί της πόλης.
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολές Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ., Λύκειο Ελληνίδων Καλαμάτας, Μορφωτικός Σύλλογος Μεσσηνίας, Κέντρο Λαογραφικών Μελετών Καλαμάτας, Σύλλογος Αθλητικού Χορού «Ξενία», Πολιτιστικό Χορευτικό Σωματείο Μεσσηνίας «Εν Χορώ», Σύλλογος Κρητών Μεσσηνίας «Ο ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ», Χορευτικός
Όμιλος «ΛΕΥΚΙΠΠΟΣ», Πολιτιστικός Σύλλογος «ΟΙ ΑΜΦEΙΕΙΣ», Σύλλογος Γυναικών Σπερχογείας, Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Σύλλογος Βέργας, Τομέας Λαογραφίας και Τομέας Μουσικής της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Ι.Μ. Μεσσηνίας, Σύλλογος «ΕΛΛΗΝΟΜΝΗΜΟΝΕΣ», Ελληνική Ομάδα Διάσωσης-Παράρτημα Ν. Μεσσηνίας, Τμήμα Εθελοντριών Ερυθρού Σταυρού, Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών Ε.Ε.Σ, Τμήμα Τοπικής Εφορίας Ελληνίδων Οδηγών, Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, Αντιπροσωπευτικά Τμήματα Πεζικού & Αεροπορίας.
Για
πρώτη μια θεραπεία με χρήση βλαστικών κυττάρων επέτρεψε σε άνδρες με
σοβαρή στυτική δυσλειτουργία, λόγω αφαίρεσης προστάτη, να κάνουν
κανονικά σεξ.
Τις σχετικές επιτυχείς κλινικές
δοκιμές έκαναν Δανοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου και του
Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Οντένσε, με επικεφαλής τη δρα Μάρτα Χάαρ
και τις παρουσίασαν στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Ουρολογίας στο
Λονδίνο.
Μέχρι σήμερα αρκετές επιστημονικές ομάδες έχουν
εργασθεί, με στόχο την ανάπτυξη βλαστοκυτταρικών θεραπειών για τη
στυτική δυσλειτουργία, αλλά οι πρόοδοί τους δεν ήσαν επαρκείς σε βαθμό
που οι άνδρες να μπορέσουν να έχουν μια ολοκληρωμένη συνουσία. Η νέα
δανική έρευνα είναι η πρώτη που δείχνει ότι είναι δυνατό, χάρη στα
βλαστοκύτταρα, να αποκατασταθεί σε ικανοποιητικό βαθμό η λειτουργία της
στύσης ορισμένων τουλάχιστον ασθενών.
Πρόκειται για το πρώτο
στάδιο των κλινικών δοκιμών (φάση 1), που εστίασαν στην ασφάλεια και στη
δοσολογία της νέας θεραπείας, συνεπώς θα ακολουθήσουν και νέες δοκιμές,
προτού η νέα μέθοδος εφαρμοσθεί κλινικά. «Αυτό που δείξαμε, είναι ότι η
νέα τεχνική μπορεί να επιτρέψει στους άνδρες να έχουν αυθόρμητη στύση,
χωρίς χρήση φαρμάκων, ενέσεων ή εμφυτευμάτων. Αρχίζουμε τώρα μια
μεγαλύτερη δοκιμή φάσης 2, που θα αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα της
μεθόδου και θα επιβεβαιώσει την ασφάλειά της», δήλωσε η Χάαρ. «Η νέα
θεραπεία, που γίνεται μία μόνο φορά, είναι πολύ καλύτερη από το να
παίρνει κανείς ένα χάπι κάθε φορά που θέλει να κάνει σεξ», ανέφερε ο
καθηγητής Λαρς Λουντ.
Η στυτική δυσλειτουργία είναι ένα πρόβλημα
που, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, επηρεάζει σχεδόν τους μισούς
άνδρες 40 έως 70 ετών. Η προστατεκτομή, η υπέρταση, ο διαβήτης, η
καρδιοπάθεια και τα ψυχολογικά προβλήματα (χρόνιο στρες, διαπροσωπικές
συγκρούσεις, άγχος απόδοσης στο σεξ, καταπιεσμένη ομοφυλοφιλία κ.α.)
είναι ανάμεσα στις κύριες αιτίες.
Η δανέζικη έρευνα έγινε σε 21
άνδρες που είχαν υποβληθεί σε επέμβαση ριζικής αφαίρεσης προστάτη και
στη συνέχεια δεν είχαν εμφανίσει βελτίωση της στύσης τους με τις
συμβατικές φαρμακευτικές θεραπείες (τύπου «Βιάγκρα» κ.α.). Οι Δανοί
επιστήμονες πήραν κύτταρα από τον λιπώδη ιστό της κοιλιάς των ανδρών
και, αφού απομόνωσαν τα βλαστοκύτταρα, τα εισήγαγαν με σύριγγα στο πέος.
Στη διάρκεια της διαδικασίας, οι ασθενείς είχαν υποβληθεί σε γενική
αναισθησία, ενώ γύρισαν στο σπίτι τους την ίδια μέρα μετά την εισαγωγή
των βλαστοκυττάρων.
Έξι μήνες μετά τη θεραπεία, οι οκτώ από τους
21 ασθενείς είχαν πλέον απολύτως ικανοποιητική στύση για να κάνουν σεξ. Η
βελτίωση της στυτικής λειτουργίας τους έχει διατηρηθεί εδώ κι ένα έτος.
Η θεραπεία δεν είχε όμως αποτέλεσμα στους άνδρες που είχαν ακράτεια
ούρων μετά την προστατεκτομή.
Η παγκόσμια αγορά φαρμάκων για τη στυτική δυσλειτουργία αναμένεται να φθάσει τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.
Ολοκληρώθηκε,
παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλου και της πολιτικής
ηγεσίας της χώρας, η μεγάλη στρατιωτική παρέλαση στην Αθήνα για τον
εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
Προηγήθηκε δοξολογία και κατάθεση στεφάνου από τον κ. Παυλόπουλο στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.
Την
παρέλαση παρακολούθησε πλήθος κόσμου, καθώς η σημερινή αργία
συνοδεύτηκε από μια ηλιόλουστη ανοιξιάτικη ημέρα, δημιουργώντας ιδανικές
συνθήκες για την περίσταση.
Η κυκλοφορία στο κέντρο, που
παρέμεινε κλειστό για τη διευκόλυνση της παρέλασης, ομαλοποιείται με
τους δρόμους να έχουν ξανανοίξει.
Στην άκρη της δυτικής Μεσσηνίας, απέναντι από τη Σφακτηρία, το
ιστορικό Ναβαρίνο βρέχεται από τα νερά του Ιονίου.
Με το Νεόκαστρο ή
Νιόκαστρο να δεσπόζει από πάνω της, η γραφική πόλη της Πελοποννήσου με
τη μεγάλη ιστορία τα έχει όλα. Όμορφο οικισμό, υπέροχη θάλασσα,
τοποθεσία «τυχερή», μαρίνα, λιμάνι, κάστρο.
Όπως αφηγείται ο Όμηρος, η Πύλος ήταν το βασίλειο του Νέστορα. Η
σημερινή πόλη αναπτύχθηκε γύρω από το κάστρο που έχτισαν Οθωμανοί το
1573 μ.Χ στον όρμο του Ναβαρίνου. Το κάστρο ονομάστηκε Νεόκαστρο, καθώς
υπήρχε ήδη το Παλαιόκαστρο στη βόρεια είσοδο του όρμου, κι από αυτό πήρε
το όνομά της και η πόλη. Το όνομα Πύλος αποδόθηκε στον σημερινό οικισμό
μεταγενέστερα, μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας.
Η κωμόπολη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την περίφημη Ναυμαχία του
Ναβαρίνου, το 1827, η οποία κατέληξε με πανωλεθρία του στόλου του
Σουλτάνου. Περπατήστε στην Πύλο και κάντε μια στάση στο μουσείο, το
σπίτι του Ολυμπιονίκη Κωστή Τσικλητήρα στον παραλιακό δρόμο αλλά και το
Νιόκαστρο.
Αφού ξεκουραστείτε στη φιλόξενη σκιά της πλατείας Τριών
Ναυάρχων, με τους φοίνικες, απολαύστε τη θέα από το Παλαιόκαστρο και
επισκεφθείτε τις Καμάρες, λίγο έξω από τον οικισμό, που αποτελούν τμήμα
του παλιού υδραγωγείου.
Αφήστε το βλέμμα σας να περιπλανηθεί στο πιο σημαντικό αξιοθέατο της
περιοχής, που δεν είναι άλλο από τη φυσική ομορφιά της.
Μην χάσετε την
εκθαμβωτική παραλία της Βοϊδοκοιλιάς και τη λιμνοθάλασσα-υγροβιότοπο της
Γιάλοβας.
Ακριβώς 60 χρόνια από την υπογραφή της
Συνθήκης της Ρώμης, οι 27 αρχηγοί κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
οι επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών συναντώνται στην ιταλική πρωτεύουσα
σε μια επετειακή Σύνοδο, όπου θα αποτιμήσουν την πορεία έως τώρα και θα
λάβουν αποφάσεις επί των προτεραιοτήτων και των τρόπων αντιμετώπισης
των προκλήσεων για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Οι επετειακές εκδηλώσεις θα λάβουν χώρα στον ίδιο χώρο όπου είχαν
υπογραφεί οι Συνθήκες το 1957, στο Καπιτώλιο, και θα υπογραφεί η
Διακήρυξη της Ρώμης. Ομιλίες θα απευθύνουν ο Ιταλός πρωθυπουργός Πάολο
Τζεντιλόνι, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ταγιάνι, ο πρόεδρος
του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Τουσκ, ο Μαλτέζος πρωθυπουργός Μουσκάτ και ο
πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζ.Κ. Γιούνκερ. Η Σύνοδος θα
ολοκληρωθεί με την οικογενειακή φωτογραφία και το γεύμα που θα παραθέσει
στους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων, ο Πρόεδρος της Ιταλικής
Δημοκρατίας Σέρτζιο Ματαρέλα, στο Προεδρικό Μέγαρο Quirinale.
Εν μέσω της κρισιμότητας της συγκυρίας, ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης
Τσίπρας -που είχε δηλώσει εγκαίρως από τις αρχές Μαρτίου ότι «η Σύνοδος
θα πρέπει να μην είναι απλά μια επετειακή εκδήλωση, αλλά μια προσπάθεια
συλλογικού αναστοχασμού για το κοινό μας μέλλον»- έθεσε από τη Ρώμη
μετ' επιτάσεως το ζήτημα της διαφύλαξης του κοινωνικού μοντέλου της
Ένωσης, του Ευρωπαϊκού κοινωνικού και εργασιακού κεκτημένου.
Με αιχμή το ζήτημα της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων
στην Ελλάδα και του τερματισμού της εξαίρεσης της χώρας μας -ένα ζήτημα
που αφορά ευθέως την Ελλάδα- προσπάθησε να αναδείξει τη σημασία που έχει
για το σύνολο της Ευρώπης, της φυσιογνωμίας και του μέλλοντος της.
Αναδεικνύοντας το, με την επιστολή που απέστειλε το απόγευμα της
Πέμπτης στους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών και στους υπόλοιπους 26
αρχηγούς κρατών-μελών της ΕΕ, το ζήτημα του ευρωπαϊκού κοινωνικού
κεκτημένου ξαναμπήκε στην ατζέντα, καθώς ακολούθησαν σειρά
υποστηρικτικών δηλώσεων για αυτό: Από τις δηλώσεις των Ζ. Κ. Γιούνκερ
και του προεδρεύοντος της σημερινής Συνόδου, Π. Τζεντιλόνι μέχρι την
ομόφωνη στήριξη των Ευρωπαϊων Σοσιαλιστών στο ελληνικό αίτημα για
επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Μια στάση που εκφράστηκε στη
χθεσινοβραδινή προπαρασκευαστική σύνδο του ΕΣΚ, με τη συμμετοχή του
Αλέξη Τσίπρα. Πηγές της κυβέρνησης εξέφρασαν ικανοποίηση, σχολιάζοντας
ως θετικό βήμα την αναγνώριση εκ μέρους του Προέδρου Γιούνκερ ότι η
Ελλάδα δεν εξαιρείται από το Ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο. Σημείωναν, δε,
ως προφανή τη δικαίωση της προσπάθειας της Ελλάδας.
Δεδομένου ότι η απαίτηση της εξαίρεσης της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό
κοινωνικό κεκτημένο είναι ένα θέμα που, όπως είπε ο πρωθυπουργός στην
επιστολή του, «καθυστερεί αδικαιολόγητα την ολοκλήρωση της β'
αξιολόγησης του Ελληνικού προγράμματος», το "κύμα" υποστήριξης των
συλλογικών διαπραγματεύσεων που διαμορφώθηκε τις τελευταίες ημέρες, θα
μπορούσε ενδεχομένως να λειτουργήσει ενισχύοντας το ελληνικό αίτημα στη
μάχη της διαπραγμάτευσης.
Οι κατευθύνσεις που θα ληφθούν και θα αποτυπωθούν στο τελικό σχέδιο
της Διακήρυξης της Ρώμης, αλλά και η ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν
τις τεράστιες προκλήσεις για την Ευρώπη, θα αποτελέσει σίγουρα
αντικείμενο συζητήσεων στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου το επόμενο
διάστημα.
Πάντως, στη Διακήρυξη της Ρώμης, μετά από τις παρεμβάσεις της Αθήνας,
διατηρήθηκε -παρά ενστάσεις πολλών χωρών- το κομμάτι του κειμένου για
την κοινωνική Ευρώπη και προστέθηκε αναφορά στην καταπολέμηση της
ανεργίας, η οποία απουσίαζε από τα πρώτα σχέδια.
Σύμφωνα με το τελικό προσχέδιο της Διακήρυξης που παρουσίασε χθες το
ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα για «ενότητα» των «27» ως
απάντηση στις προκλήσεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, ενώ
επισημαίνονται τέσσερις στόχοι/προτεραιότητες για την επόμενη δεκαετία:
μια Ευρώπη που θα είναι ασφαλής, ευημερούσα, κοινωνική και ισχυρότερη
στην παγκόσμια σκηνή.
Στο κείμενο αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως οι «27» δεσμεύονται σε «μια
Ένωση που στη βάση της βιώσιμης ανάπτυξης, προωθεί την οικονομική και
κοινωνική πρόοδο, καθώς και τη συνοχή και τη σύγκλιση, διατηρώντας την
ακεραιότητα της Ενιαίας Αγοράς. Μια Ένωση που λαμβάνει υπόψη την
ποικιλία των εθνικών συστημάτων και τον καίριο ρόλο των κοινωνικών
εταίρων, μια Ένωση που προωθεί την ισότητα των φύλων και τα δικαιώματα
και τις ίσες ευκαιρίες για όλους, μια Ένωση, η οποία αγωνίζεται κατά της
ανεργίας, των διακρίσεων, του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας,
μια Ένωση όπου οι νέοι λαμβάνουν την καλύτερη εκπαίδευση και κατάρτιση
και μπορούν να σπουδάσουν και να βρουν θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την
ήπειρο, μια Ένωση η οποία διατηρεί την πολιτιστική πολυμορφία και
προάγει την πολιτιστική μας κληρονομιά».
Στις 03:00 θα γυρίσουμε το ρολόι μας μία ώρα μπροστά (δηλαδή η ώρα θα δείχνει 04:00). Η ώρα αλλάζει πάντα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου (μία ώρα μπροστά) και την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου (μία ώρα πίσω).
Ένας μύθος μπορεί να δημιουργήσει ένα
ιστορικό γεγονός !!!
«Η ιστορία με το πέρασμα του χρόνου διαστρεβλώνεται, ενώ ο μύθος
εξελίσσεται στο σημείο που γίνεται πραγματικότητα», έλεγε ο Ζαν Κοκτώ.
Αγία Λαύρα, Κρυφό Σχολειό, Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄.
Τι έγινε, τι δεν
έγινε, που ξεκινά ο μύθος, που σταματά η Ιστορία.
Μύθοι σύμφωνα με τους
λεγόμενους «αναθεωρητές», αλήθειες σύμφωνα με τους λεγόμενους
«ορθόδοξους». Ας καταγράψουμε τις απόψεις και τα επιχειρήματα των δύο
πλευρών. Η Αγία Λαύρα και η 25η Μαρτίου Σύμφωνα
με τους «προοδευτικούς» η επιλογή της συγκεκριμένης ημερομηνίας έγινε
πολλά χρόνια αργότερα, το1838, με βασιλικό διάταγμα του Όθωνος και με
προφανή στόχο να συνδεθεί η Επανάσταση με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου,
μια μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
«Θεωρήσαντες
ότι η ημέρα της 25ης Μαρτίου, είναι προσέτι λαμπρά και χαρμόσυνος διά
την κατ’ αυτήν την ημέραν έναρξιν του υπέρ της ανεξαρτησίας αγώνος του
Ελληνικού Εθνους, καθιερούμεν την ημέραν ταύτην εις το διηνεκές ως
ημέραν Εθνικής Εορτής»
Αναφέρει το διάταγμα: «Θεωρήσαντες ότι η
ημέρα της 25ης Μαρτίου, λαμπρά καθ’ εαυτήν εις πάντα Έλληνα διά την εν
εαυτή τελουμένην εορτήν του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου, είναι
προσέτι λαμπρά και χαρμόσυνος διά την κατ’ αυτήν την ημέραν έναρξιν του
υπέρ της ανεξαρτησίας αγώνος του Ελληνικού Εθνους, καθιερούμεν την
ημέραν ταύτην εις το διηνεκές ως ημέραν Εθνικής Εορτής». Πού ήταν ο Π.Π.
Γερμανός; Όχι πάντως στην Αγία Λαύρα. Ένα τόσο σημαντικό γεγονός
ασφαλώς θα το κατέγραφε στα απομνημονεύματά του. Όμως δεν κάνει καμία
αναφορά, διότι ήταν στο Αίγιο! Τότε πότε ξεκίνησε η Επανάσταση; H
Επανάσταση άρχισε σε δύο ημερομηνίες: Στις 22 Φεβρουάριου στις
παραδουνάβιες ηγεμονίες και στις 23 Μαρτίου στην Καλαμάτα. Τώρα,
οι «ορθόδοξοι» από την πλευρά τους κάνουν λόγο και αυτοί για
διαστρέβλωση των γεγονότων ώστε να φανεί ότι η Επανάσταση ήταν
«αποκλειστικό προϊόν και γνήσιο τέκνο του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, στο
οποίο η Εκκλησία δεν είχε την παραμικρή συμβολή».
Τι υποστηρίζουν
λοιπόν; Ότι η ημερομηνία της 25ης Μαρτίου δεν επελέγη το 1838, αλλά το
1820 από τον ίδιο τον Αλέξανδρο Υψηλάντη. Επικαλούνται μάλιστα
επιστολές του Υψηλάντη προς τον Κολοκοτρώνη, ο οποίος αναφέρει στα
απομνημονεύματά του: «… εις τα ’20 με ήλθαν γράμματα από τον Υψηλάντη
διά να είμαι έτοιμος, καθώς και όλοι οι εδικοί μας. 25 Μαρτίου ήτον η
ημέρα της γενικής επαναστάσεως».
Τους πρόλαβαν όμως τα γεγονότα, και
τελικά η Επανάσταση ξεκίνησε δυο -τρεις μέρες νωρίτερα από την
«προσδορισμένη» και γεμάτη συμβολισμούς ημέρα.Τι έγινε στην Αγία Λαύρα;
Σύμφωνα με τους «ορθόδοξους» έγινε όντως συγκέντρωση αγωνιστών παρουσία
του Παλαιών Πατρών Γερμανού, ήταν όμως στις 14 Μαρτίου και μάλλον από
«σύγχυση» η ημερομηνία μετατοπίστηκε. Και γιατί αυτή η "σύγχυση"
μετέθεσε την ημερομηνία στις 25, ανήμερα του Ευαγγελισμού, και όχι μια
μέρα αργότερα, ρωτά η «άλλη πλευρά». Το Κρυφό Σχολειό «Φεγγαράκι μου λαμπρό». Το πρώτο τραγουδάκι που μαθαίνουν όλα τα ελληνόπουλα. Μύθος η πραγματικότητα; Όσοι
αμφισβητούν την ύπαρξή του τονίζουν ότι όχι μόνο δεν ήταν κρυφό, αλλά
αντιθέτως ήταν πολύ φανερό! «Τα ελληνικά διδάσκονταν ελεύθερα επί
Τουρκοκρατίας ήδη από τον 14ο αιώνα, οπότε οι Τούρκοι άρχισαν να
ελέγχουν περιοχές με χριστιανικούς πληθυσμούς», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αλέξης
Πολίτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στον Τομέα Βυζαντινής και
Νεοελληνικής Φιλολογίας.
Ως προς τη
διδασκαλία των ελληνικών, «δεν υπάρχει ούτε μία μαρτυρία που να λέει ότι
εμποδιζόταν. Για την πρώιμη οθωμανική περίοδο ξέρουμε ότι υπήρχαν
χιλιάδες άνθρωποι που γνώριζαν γράμματα.
Ως προς τη διδασκαλία
των ελληνικών, «δεν υπάρχει ούτε μία μαρτυρία που να λέει ότι
εμποδιζόταν. Για την πρώιμη οθωμανική περίοδο ξέρουμε ότι υπήρχαν
χιλιάδες άνθρωποι που γνώριζαν γράμματα. Αυτοί κάπου θα τα είχαν
διδαχθεί. Και το ότι δεν διασώζονται πολλές πρώιμες πηγές οφείλεται στον
τρόπο που οι άνθρωποι σημείωναν στα λεγόμενα παράφυλλα, δηλαδή στα
άγραφα λευκά φύλλα των βιβλίων και σε οποιοδήποτε σημείο τους υπήρχε
ελεύθερος χώρος όσα ήθελαν να διατηρήσουν στη μνήμη τους. Μπλοκάκι δεν
υπήρχε. Τα παλιά βιβλία (κυρίως ευαγγέλια και λειτουργικά κείμενα) όμως
φθείρονταν και αντικαθίσταντο. Και έτσι χάνονταν πολλές πληροφορίες για
τη ζωή τους». Από μια εποχή και πέρα υπάρχουν, συνεχίζει ο
Αλέξης Πολίτης, «ατελείωτες μαρτυρίες για σχολεία και πληρωμές δασκάλων
από την κοινότητα. Και καμία ότι κάποιος εμποδίστηκε να μάθει ελληνικά.
Ειδικά από τα μέσα του 18ου αιώνα έχουμε σημαντική αύξηση του αριθμού
των σχολείων. Είναι πολλά τα σχολεία που μνημονεύονται. Αντίθετα,
πουθενά δεν μνημονεύεται ότι ένας παπάς διδάσκει κρυφά στο σπίτι του». Στο
Λεξικό του Γεώργιου Κωνσταντίνου (α΄ έκδοση 1757, αναφέρεται η ύπαρξη
35 ανώτερων σχολείων σε 29 πόλεις, κάτι ανάλογο των σημερινών γυμνασίων,
όπου δηλαδή υπάρχουν περισσότεροι του ενός δάσκαλοι. Για το Αϊβαλί ή
Κυδωνίες έχουμε και τα σχέδια του σχολείου (1817) με αίθουσα
διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, δωμάτια για τους οικοτρόφους και παρεκκλήσι.
Γιατί, βέβαια, η εκπαίδευση ήταν στενά συνδεδεμένη με τη θρησκευτική
ζωή.
Μετά το 1800 στα Γιάννενα αναφέρονται τρία σχολεία. Σε Αϊβαλί, Χίο
και Σμύρνη τα σχολεία δεν ελέγχονταν από την Εκκλησία. Οι πλουσιότεροι
του τόπου έφτιαχναν νέα σχολεία προκειμένου να εισαχθεί η νέα μόρφωση,
κυρίως η πειραματική φυσική και τα μαθηματικά. Το 1820, πριν από την
Επανάσταση, το Πατριαρχείο κατάφερε να τα διαλύσει (με διάφορους
τρόπους: μετακαλούσε, ας πούμε, τους καθηγητές στην Κωνσταντινούπολη)
γιατί διαφωνούσε με τους νεωτερισμούς των εκπαιδευτικών».
Οι «οπαδοί»
του Κρυφού Σχολειού λένε: Ναι, μεν, για λόγους θρησκευτικούς και
διοικητικούς οι Οθωμανοί Σουλτάνοι παραχώρησαν προνόμια και έδειξαν ένα
βαθμό ανοχής προς τους Ρωμιούς υπηκόους τους, όμως υπήρξαν περίοδοι και
περιοχές, στις οποίες δεν τηρήθηκαν οι υποσχέσεις αυτές.
Τι λένε
τώρα οι «οπαδοί» του Κρυφού Σχολειού: Ναι, μεν, για λόγους
θρησκευτικούς και διοικητικούς οι Οθωμανοί Σουλτάνοι παραχώρησαν
προνόμια και έδειξαν ένα βαθμό ανοχής προς τους Ρωμιούς υπηκόους τους,
όμως υπήρξαν περίοδοι και περιοχές, στις οποίες δεν τηρήθηκαν οι
υποσχέσεις αυτές.
Δεν είχαμε, λοιπόν, ομοιόμορφη εφαρμογή των θεμελιωδών
αποφάσεων περί θρησκείας και παιδείας των Ορθοδόξων Ελλήνων. Οι
αποφάσεις αυτές καταστρατηγήθηκαν ή αλλοιώθηκαν σε διάφορες χρονικές
περιόδους και σε διάφορες επαρχίες και τοπικές διοικήσεις (βιλαέτια). Οι
δύο πρώτοι αιώνες υπήρξαν πολύ δύσκολοι και μέχρι τα μέσα του 17ου
αιώνος δεν μπορούμε να ομιλούμε για δυνατότητα ακώλυτης ασκήσεως των
θρησκευτικών και εκπαιδευτικών ελευθεριών. Από τα μέσα του 17ου
αιώνα τα πράγματα σαφώς βελτιώνονται στον εκπαιδευτικό τομέα και οι
υπόδουλοι Ρωμιοί αρχίζουν να ιδρύουν, υπό την αιγίδα της Εκκλησίας και
με την βοήθεια των ξενιτεμένων και των ευεργετών, σημαντικά εκπαιδευτικά
ιδρύματα. Συμπερασματικά, τα Κρυφά Σχολειά ήταν απαραίτητα στους
πρώτους δύο αιώνες της τουρκοκρατίας λόγω του κλίματος φόβου και τρόμου
που επικρατούσε, στους δε επόμενους αιώνες λειτούργησαν είτε για να
δώσουν λύση απέναντι στην ανθελληνική και αντιχριστιανική τακτική
ορισμένων Οθωμανών διοικητών, είτε για να διδάσκονται εκεί μαθήματα
εθνικού φρονηματισμού με στόχο την εκπλήρωση των πόθων του Γένους. Στο
δε ερώτημα, γιατί δεν υπάρχει καμία έγγραφη αναφορά για ιερέα που
διδάσκει κρυφά, η απάντηση των οπαδών του Κρυφού Σχολειού είναι
απλούστατη: διότι αυτή η διαδικασία έπρεπε να κρατηθεί κρυφή! Ο ρόλος του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄ Ίσως
η πλέον αμφιλεγόμενη μορφή της Επανάστασης. Ουδείς, πάντως, αμφισβητεί
ότι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως εξέδωσε τρεις αφορισμούς του Αγώνα
ως «θεοστυγούς και μιαρού έργου». Αναφέρει χαρακτηριστικά ο αφορισμός
για τους Σούτσο και Υψηλάτη, δύο εκ των ηγετών της Φιλικής
Εταιρίας: «Επεχείρησαν εις έργον μιαρόν, θεοστυγές και ασύνετον,
θέλοντες να διαταράξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας, πιστών
ρεαγιάδων της κραταιάς βασιλείας, την οποίαν απολαμβάνουσιν υπό την
αμφιλαφή σκιαν αυτής με τόσα προνόμια ελευθερίας, όσα δεν απολαμβάνει
άλλο έθνος υποτελές και υποκείμενον».
Οι
«ορθόδοξοι» υποστηρίζουν αφενός ότι ο αφορισμός ήρθη σε μυστική τελετή
στο Πατριαρχείο και αφετέρου ότι ο Γρηγόριος εξέδωσε τον αφορισμό
πιεζόμενος από την Πύλη, η οποία απειλούσε ότι θα έσφαζε τους Ρωμιούς
της πόλης και όλους τους Χριστιανούς της Αυτοκρατορίας.
Οι
«ορθόδοξοι» υποστηρίζουν αφενός ότι ο αφορισμός ήρθη σε μυστική τελετή
στο Πατριαρχείο και αφετέρου ότι ο Γρηγόριος εξέδωσε τον αφορισμό
πιεζόμενος από την Πύλη, η οποία απειλούσε ότι θα έσφαζε τους Ρωμιούς
της πόλης και όλους τους Χριστιανούς της Αυτοκρατορίας. Υπογραμμίζουν
μάλιστα ότι ο Γρηγόριος απαγχονίστηκε στις 10 Απρίλη του 1821 (Πάσχα)
με διαταγή του Σουλτάνου, όταν ο τελευταίος αντελήφθη τον «πραγματικό»
ρόλο του Πατριάρχη. Υπάρχει όμως και μια άλλη άποψη για τα γεγονότα
που οδήγησαν στον απαγχονισμό του. Ο Γ. Κορδάτος κάνει λόγο για υπόγειες
μάχες μεταξύ Δεσποτάδων και Μητροπολιτών, που εποφθαλμιούσαν τον
Πατριαρχικό θρόνο. Γράφει χαρακτηριστικά: «Αν και ο Πατριάρχης Γρηγόριος
αφόρισε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες και έστειλε εξάρχους στις
επαρχίες με τους αφορισμούς και πανταχούσες σ' όλους τους Μητροπολίτες,
προστάζοντας να διαβαστούν οι αφορισμοί, έπαψε να έχει την εμπιστοσύνη
της τουρκικής κυβέρνησης γιατί βρέθηκαν Δεσποτάδες να τον συκοφαντήσουν
ότι ήταν αρχηγός της Φιλικής Εταιρίας, άρα αρχισυνωμότης. Εκείνος που
κατηγόρησε και συκοφάντησε τον Γρηγόριο ήταν ο Μητροπολίτης Πισίδας
Ευγένιος». Ο τελευταίος αναγορεύτηκε νέος Πατριάρχης καθ' υπόδειξη του
Σουλτάνου... Το Ζάλογγο και ο χορός Η
πρώτη πηγή για τα γεγονότα στο Ζάλογγο είναι ο Πρώσος περιηγητής
Μπαρτόλντι (Bartholdy) που εκείνη την εποχή ήταν στα Γιάννενα: «Καμιά
εκατοστή απ’ αυτούς τους δυστυχισμένους είχαν αποτραβηχτεί στο Μοναστήρι
του Ζαλόγγου, βόρεια της Πρέβεζας. Τους επιτέθηκαν, επειδή τάχα η
τοποθεσία, όντας πολύ ισχυρή, μπορούσε να τους προσφέρει ένα καινούργιο
μέρος για ανασυγκροτηθούν, και η σφαγή ήταν φρικτή. Τριάντα εννέα
γυναίκες γκρεμίστηκαν ψηλά από τα βράχια με τα παιδιά τους, που μερικά
ήταν ακόμα στο βυζί». Η πρώτη αναφορά σε «χορό του Ζαλόγγου»
είναι από έναν Ελληνα, τον Χριστόφορο Περραιβό το 1815. Πάντως στην
επόμενη έκδοση ο Περραιβός παραλείπει τα περί χορού.
Πρώτος
που αμφισβήτησε τον χορό του Ζαλόγγου είναι ο Περικλής Ζερλέντης, ο
οποίος μιλάει για «λαμπρήν εικόνα, ην δημιούργησε η ευφάνταστος διάνοια
του Περραιβού».
Πρώτος που αμφισβήτησε τον χορό του Ζαλόγγου
είναι ο Περικλής Ζερλέντης, ο οποίος μιλάει για «λαμπρήν εικόνα, ην
δημιούργησε η ευφάνταστος διάνοια του Περραιβού». Ο Ζερλέντης το 1888
επισκέφτηκε το Ζάλογγο και πρόλαβε ζωντανή την αδελφή του Μπότσαρη καθώς
και ένα από τα παιδιά που γλίτωσαν από την πτώση στο βάραθρο, τη
Λάμπρω, που το 1803 ήταν επτά χρονών.Ο Ζερλέντης δεν αμφισβητεί
ότι μερικοί Σουλιώτες προτίμησαν να πεθάνουν παρά να πιαστούν
αιχμάλωτοι. Η αφήγησή του όμως παραπέμπει σε μια εικόνα λίγο
διαφορετική: Δεν υπήρξαν λίγες απομονωμένες γυναίκες που έπεσαν στον
γκρεμό αλλά από ένα πλήθος γυναικών και αντρών άλλοι προτίμησαν να
πέσουν στον γκρεμό για να μην αιχμαλωτιστούν, άλλοι προσπάθησαν να
ξεφύγουν πολεμώντας κι άλλοι επιχείρησαν να διαφύγουν αλλά γκρεμίστηκαν
και είτε σκοτώθηκαν είτε πιάστηκαν .Το τραγούδι που υποτίθεται
ότι τραγουδούσαν οι Σουλιώτισσες στον χορό καταγράφεται πρώτη φορά το
1908, και είναι μίξη δημοτικών στίχων και λόγιων στοιχείων. Για
παράδειγμα, σε δημοτικό της υπάρχει το δίστιχο “Έχετε γεια ψηλά βουνά
κι εσείς χαμολαγκάδια / βρυσούλες με το κρύο νερό, τι εγώ μισεύω τώρα”.«Χορός
του Ζαλόγγου» όμως υπήρξε, περίπου 150 χρόνια αργότερα.
Στις 9 Μαϊου
του 1947, στον Εμφύλιο, στην Ξηριώτις(Λαμία) η δασκάλα Βαγγελίτσα Κουσιάντζα
σέρνει πρώτη το χορό, μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, μαζί με άλλους
εννέα συντρόφους της του Δημοκρατικού Στρατού.Εκπληκτοι, οι
άνδρες του εκτελεστικού αποσπάσματος που προέρχονται από το 106 Τάγμα,
αρνούνται να τους εκτελέσουν. Το φονικό έργο θα το αναλάβουν
παρακρατικοί. Απόδειξη πως ένας μύθος μπορεί να δημιουργήσει ένα
ιστορικό γεγονός.
Σήμερα Σάββατο 25 Μαρτίου 2017 το Μουσείο Ακρόπολης θα γιορτάσει την
Εθνική Επέτειο με ελεύθερη είσοδο για όλους τους επισκέπτες.
Οι
εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου θα παραμείνουν ανοιχτοί από τις 9 το πρωί
ως τις 8 το βράδυ.
Στη 1 μ.μ., ο Πρόεδρος του Μουσείου, καθ. Δημήτρης
Παντερμαλής, θα παρουσιάσει στους επισκέπτες το αντίγραφο της Κόρης 685
στο οποίο πριν από 100 χρόνια, ο ελβετός ζωγράφος Ε. Ε. Gilliéron
(1885–1939) πρόσθεσε τα αρχαία χρώματα σύμφωνα με την αποτύπωση του
πατέρα του L. E. Gilliéron (1850-1924), επίσης ζωγράφου, που έγινε
αμέσως μετά την ανεύρεση του γλυπτού, το 1888 νοτιοδυτικά του Παρθενώνα.
Το
ίδιο βράδυ, στις 7 μ.μ., θα προβληθούν στην αίθουσα της περιοδικής
έκθεσης «Δωδώνη. Το μαντείο των ήχων», δίπλα στην τεχνητή βελανιδιά της
έκθεσης, βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα από το μουσικό έργο του συνθέτη
Γιώργου Κουρουπού «Φωνή δρυός». Το έργο αυτό είναι εμπνευσμένο από την
μαντική βελανιδιά της Δωδώνης.
Την ημέρα αυτή το εστιατόριο του Μουσείου στον δεύτερο όροφο θα σερβίρει «Ελληνικό Παραδοσιακό Πιάτο».
Η επέτειος να γιορτάζουμε τον εθνικό ξεσηκωμό στις 25 Μαρτίου καθιερώθηκε στις 15 Μαρτίου 1838 από τον βασιλιά Όθωνα, προκειμένου να συνδεθεί με τοεκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Ήταν
και επιθυμία του Αλέξανδρου Υψηλάντη και της Φιλικής Εταιρείας να
συνδεθεί η έναρξη της επανάστασης με μια μεγάλη εκκλησιαστική εορτή για
να τονωθεί το φρόνημα των υπόδουλων Ελλήνων.
Στην πραγματικότητα, η Επανάσταση δεν ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου1821,
αλλά λίγες μέρες νωρίτερα στην Πελοπόννησο, μία περιοχή με συμπαγείς
ελληνικούς πληθυσμούς και μικρή στρατιωτική παρουσία των Τούρκων.
Το Διάταγµα είχε ως εξής:
'Οθων
Ελέω Θεού Βασιλεύς της Ελλάδος.
Επί τη προτάσει της Ηµετέρας επί των εκκλησιατικών κλπ. Γραµµα
τείας, θεωρήσαντες, ότι η ηµέρα της 25ης Μαρτίου, λαµπρά καθ' ευα
την, εις πάντα Ελληνα, δια την εν λόγω τελουµένην εορτήν του Ευαγ-
γελισµού της υπεραγίας Θεοτόκου, είναι προσέτι λαµπρά και χαρµό
συνος δια την κατ' αυτήν την ηµέραν έναρξιν του περί της ανεξαρτη
σίας αγώνος του Ελληνικού 'Εθνους, καθιερούµεν την ηµέραν τούτη,
εις το διηνεκές ως ηµέραν Εθνικής Εορτής.
Εν Αθήναις τη 15η (27) Μαρτίου 1838
Όθων
Ο επί των Εκκλησιαστικών κλπ. Γραµµατεύς της Επικρατείας
Τροπολογία για χιλιάδες δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο κατατέθηκε στη
Βουλή στις 21/3/2017 από τον ανεξάρτητο Βουλευτή κο Γεώργιο- Δημήτριο
Καρρά.
Όπως αναφέρει προς τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου:
«Αγαπητοί Συνάδελφοι ,
Επειδή το πρόβλημα των δανείων σε ελβετικό φράγκο, λόγω της μεγάλης
ανατίμησής του έναντι του Ευρώ, καθημερινά οξύνεται για τους
δανειολήπτες, λαμβάνοντας ευκαιρία από την τροπολογία του Υπουργείου
Οικονομικών που αναφέρεται στο δικαίωμα των Τραπεζών να συμψηφίζουν τις
ζημίες από διαγραφές χρεών με μελλοντικούς φόρους εισοδήματος για μία
εικοσαετία έχω καταθέσει σχετικά την Τροπολογία με Γενικό Αριθμό 982
και Ειδικό Αριθμό 144 της 21/3/2017, την οποία συνημμένα αποστέλλω προς
ενημέρωσή σας και παρακαλώ για την υποστήριξή σας.»
Στα πλαίσια αυτά ο πανελλήνιος Σύλλογος Δανειοληπτών Ελβετικού
Φράγκου (ΣΥ.ΔΑΝ.Ε.Φ.) θα πραγματοποιήσει συνάντηση, μέσω του Προέδρου
του κου Παντελή Αντωνιάδη, με τον εν λόγω ανεξάρτητο Βουλευτή τη Δευτέρα
27/3/2017 ώστε να καταθέσει την «απαίτηση» της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, καθώς τους τελευταίους μήνες Δήμοι και Περιφέρειες όλης
της χώρας υιοθετώντας το αίτημα του Συλλόγου για άμεση νομοθέτηση επί
του διατακτικού της ήδη εκδοθείσας συλλογικής απόφασης (334/2016) δείτε
εδώ http://www.daneia-chf.gr/files/daneia-chf/articles/Ekloges1206/EPIDOSI%20SYLLOGIKIS%20AGOGIS/THEORIMENI%20APOFASI%20334-2016%20PPA.pdf -ναυαρχίδα των αποφάσεων όπως την χαρακτηρίζουν νομικοί κύκλοι-, εκδίδουν σωρεία αποφάσεων και σχετικών ψηφισμάτων.
Όπως έχει γίνει γνωστό κάποια από αυτά τα ψηφίσματα έχουν ήδη αποσταλεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Στην Αθήνα γίνεται
για πρώτη φορά σημείο συνάντησης των καλύτερων παραγωγών οίνων και αποσταγμάτων
στον κόσμο μέσα από μια μοναδική διοργάνωση με θέμα την ανάδειξη και προώθηση των
κρασιών και των αποσταγμάτων, Wine Olymp Awards 2017- Διαγωνισμοί Οίνου και Αποσταγμάτων
Στους διαγωνισμούς μπορούν
να συμμετάσχουν οίνοι, ειδικοί οίνοι και τα αποστάγματα αμπελοοινικής
προέλευσης που παράγονται σύμφωνα με τους κανονισμούς της χώρας προέλευσής
τους, θα διεξαχθούν 277 έως 29 Μαΐου στην Αθήνα. www.WineOlympAwards.com
Οι Διαγωνισμοί θα
απονείμουν τα βραβεία “Wine& SpiritsOlymp Awards”για τις
κατηγορίες:
·Ποιότητας οίνων
και αποσταγμάτων
·Συσκευασίας οίνων
και αποσταγμάτων
Οι Διεθνείς Διαγωνισμοί
Οίνου και Αποσταγμάτων Wine Olymp
Awards 2017, στοχεύουν:
– στη γνωριμία με τις
ελληνικές και ξένες ποικιλίες σταφυλιών
– στην προβολή και
προώθηση κρασιών και αποσταγμάτων
Ξεκινούν την πορεία τους
μέσα στο καταναλωτικό κοινό και στους επαγγελματίες του χώρου ώστε να πετύχουν την
παρουσίαση του πλούτου της παραγωγής οίνων και αποσταγμάτων, την ανάδειξη νέων
προϊόντων, την διαμόρφωση νέων επιχειρηματικών σχέσεων, την επίτευξη αποδοτικών
συμφωνιών εντός και εκτός Ελλάδας.
Παράλληλα, θέλει να
συμβάλλει στην ευρύτερη αποδοχή του οίνου και των αποσταγμάτων στο καταναλωτικό
κοινό με την ανάδειξη των καλύτερων προϊόντων οίνου, προβάλλοντας την οινική
παιδεία. https://www.facebook.com/WineOlympAwards/
Κριτική επιτροπή αξιολόγησης
των δειγμάτων είναι οι: Ευαγγελία
Σωτηροπούλου, Έφη Ρήγου, Στέφανος Κόγιας, Αναστάσιος Τριανταφύλλου, Γιάννης
Παπαδημητρακόπουλος, Νικόλας Γιαννόπουλος, Xρύσα Γιατρά, Dr Jose Vouillamoz,
Μαριάννα Μακρυγιάννη, Σίμος Γεωργόπουλος, Tζέλα Βέκιου, Απόστολος Πλαχούρας,
Ευάγγελος Ψωφίδης, Ντένη Καλλιβωκά, Άρης Σκλαβενίτης, Δημήτρης Κυρίτσης, Βάσω
Κουτσοβούλου, Αλεξάνδρα Γκισλή. Στον διαγωνισμό συσκευασίας οίνων και
αποστγμάτων είναι η ένωση γραφιστών Ελλάδας με πρόεδρο της επιτροπής τον
Τζανέτος Πετροπουλέας και μέλη τους: Χάρης Τζαννής, Κατερίνα Αντωνίου, Άρτεμις
Κοκκινάκη, Γιώργος Γιώνας, CelineTokmak, Βασίλης
Παπαδόπουλος.
Στους Διαγωνισμούς “Wine& Spirits Olymp Awards 2017” μπορούν
να λάβουν μέρος παραγωγοί, έμποροι οίνων και αποσταγμάτων από όλες τις χώρες
συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής τους.