22.6.19

Λαμπρή η τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου

Με βυζαντινή λαμπρότητα και παρουσία πλήθους κόσμου και επισήμων τελέστηκε σήμερα, στον αρχιεπισκοπικό ιερό ναό της Αγίας Τριάδας στο Μανχάταν, η ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου, από τον αντιπρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη και Μητροπολίτη Γερμανίας, Αυγουστίνου.
«Η καρδιά μου είναι έτοιμη και σταθερή να υπηρετήσω αυτήν την Αρχιεπισκοπή και αυτό το έθνος, τα οποία θαύμαζα από την παιδική μου ηλικία και από τη διακονία μου στο Φανάρι. Στο διάβα των δεκαετιών, παρατήρησα την ανάπτυξη της Εκκλησίας εδώ, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε και τους δρόμους που άνοιξε. Είμαι, λοιπόν, εδώ -ο νέος Αρχιεπίσκοπός σας- για να σας ακούσω, για να διαλεχθώ μαζί σας και για να εργαστώ μαζί σας. Η προσευχή μου είναι να στέκομαι μπροστά σας και δίπλα σας, να ηγούμαι με το παράδειγμα και τις παραινέσεις μου και να σας διακονώ με πνεύμα θυσίας», είπε στον ενθρονηστήριο λόγο του ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφός.
Στην τελετή παρευρέθηκαν εκπρόσωποι πολλών θρησκευμάτων και ορθοδόξων δικαιοδοσιών και εκπρόσωποι των Εκκλησιών της Ελλάδας και της Κύπρου. Η ελληνική κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τον υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Κατρούγκαλο, η αμερικανική από τον υπουργό Υγείας, 'Αλεξ Αζάρ και η κυπριακή από τον συνομιλητή της Ελληνοκυπριακής πλευράς,πρέσβη Ανδρέα Μαυρογιάννη. Παρόντες επίσης ήταν οι επικεφαλής των διπλωματικών αποστολών της Ελλάδας, της Κύπρου και της Τουρκίας στις ΗΠΑ και τον ΟΗΕ, καθώς και πολλοί πολιτικοί παράγοντες από την Ελλάδα. Τον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη εκπροσώπησε η σύζυγός του Μαρέβα.
Ο νέος Αρχιεπίσκοπος, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Αυγουστίνο, έφτασε στον Καθεδρικό Ναό λίγο μετά τις 11 το πρωί (τοπική ώρα) και βάδισαν μαζί το κόκκινο χαλί, ενώ νέοι και νέες που είχαν δημιουργήσει έναν μακρύ διάδρομο, τον έραναν με ροδοπέταλα. Παρών ήταν και εξαμελές άγημα των ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς, που έστειλε τιμητικά ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.
Εισερχόμενος στον Καθεδρικό ο νέος Αρχιεπίσκοπος ασπάστηκε τη συγκινημένη και περιχαρή μητέρα του και κάθισε στον θρόνο, έχοντας εκ δεξιών τον Μητροπολίτη Αυγουστίνο και εξ ευωνύμων τον Αρχιεπίσκοπο Γέροντα πρώην Αμερικής Δημήτριο.
Η τελετή ξεκίνησε με δοξολογία και ακολούθησε η ανάγνωση του πατριαρχικού μεγάλου μηνύματος της 11ης Μαΐου, από τον επίσκοπο Μηδείας Απόστολο.

Η ΛΑΪΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

ΜΕΝΤΗ-ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ του Σπυρίδωνος, Καθηγήτρια – Νομικός, Λαογράφος
Γιορτή του Αγιαννιού του Ριζικάρη στην Ελαφόνησο
 Στις 24 Ιουνίου η εκκλησία μας γιορτάζει τη  Γέννηση  του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και Βαπτιστή.
Μαζί με τον Άγιο Γιάννη λατρεύεται και ο Ήλιος των θερινών τροπών, ανάβονται διαβατήριες και καθαρτήριες πυρές,
ΜΕΝΤΗ-ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
ασκούνται η μαγεία και η μαντική. Για την ελληνική Λαογραφία, η μέρα αυτή, “πανελλήνια μαγικο-μαντική”, όπως την αποκαλεί ο μεγάλος λαογράφος Λουκάτος ( 1981:42,43) είναι μία από τις “ειδωλολατρικότερες του εορτολογίου μας”.
Οι φωτιές
 Στις 23 Ιουνίου, παραμονή  της γιορτής, είθισται σε κάθε ελληνική γειτονιά να ανάβουν  φωτιές.
Στις φωτιές αυτές, μαζί με τα κλαδιά ρίχνουν στην πυρά και  τα μαγιάτικα στεφάνια.
Άνθρωποι   πηδούν τις φωτιές τρεις φορές συναγωνιζόμενοι ποιος θα πηδήσει πιο ψηλά.
Στην Ελαφόνησο  την παραμονή της γιορτής  τα παιδιά, οι νέοι και οι νέες  άναβαν φωτιές στις  παραλίες του νησιού (Κοντογόνι και Μεγάλο Τηγάνι). Κατόπιν περνούσαν πάνω από τις φωτιές τρεις φορές. Ξεσήκωναν με τις φωνές τους τις λαφονησιώτικες γειτονιές. Εκστασιασμένοι και με  κατακόκκινα μάγουλα από τις φλόγες της φωτιάς παράβγαιναν στο ύψος.  Ήταν ένα λαϊκό πανηγύρι οι φωτιές του Αι- Γιάννη. Οι μεγαλύτεροι τούς  άκουγαν  από τα σπίτια τους και αναστέναζαν. Νοσταλγικές  θύμησες κατέκλυζαν το νου τους.  Όταν νύχτωνε γύριζαν κατάκοποι στα σπίτια τους. Τα κορίτσια ετοίμαζαν τα “ριζικά” και ξεκινούσαν για να πάνε στο σπίτι όπου θα γινόταν η τελετή του κλήδονα.

Αϊ- Γιάννης ο Ριζικάρης- Κλήδονας- Ριζικά
Στη Λαογραφία ο  Άγιος Ιωάννης, ο  Βαπτιστής, έχει πολλά προσωνύμια. Ένα από αυτά  που του αποδίδονται είναι Ριζικάρης. Καλείται έτσι γιατί ο λαός πιστεύει  ότι ο Άγιος Γιάννης φέρνει τύχη  
( Μέγας,1992:224).  Με αυτό το όνομα απαντά  και στην Ελαφόνησο.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος με τον οποίο ο Άγιος φανερώνει την τύχη, το ριζικό του κάθε ανθρώπου είναι ο κλήδονας.
Η λέξη  κλήδονας, όπως αναφέρει η  Κυριακίδου-Νέστορος Άλκη(1986:81) προέρχεται από την αρχαία ελληνική κληδών και σημαίνει λέξεις ή φράσεις  τυχαίες που ακούγονται κατά τη διάρκεια μαντικών τελετών και στις οποίες αποδίδεται κατόπιν προφητική σημασία.
Κάθε χρόνο στις 23 και 24 Ιουνίου λαβαίνει χώρα ή αναβιώνει, πανελλαδικά, το μαντικό έθιμο του Κλήδονα. Το έθιμο του κλήδονα παρουσιάζει διάφορες παραλλαγές από τόπο σε τόπο.  
Ο κλήδονας, όπως αναφέρει ο Μέγας (1992:226-227) δεν είναι ο μόνος μαντικός τρόπος της 24ης Ιουνίου. Χρησιμοποιούνται κι άλλες μαντικές μέθοδοι για να αποκαλυφτεί η  ταυτότητα του μελλοντικού συζύγου στα ανύπαντρα κορίτσια. Κυριότερα είδη αυτής της μαντικής είναι: Ονειρομαντεία, κατοπτρομαντεία, υδατομαντεία κ.ά.

Στην Ελαφόνησο το έθιμο  του κλήδονα  ήταν ολόκληρη ιεροτελεστία και  τηρούταν  ως τα μέσα του περασμένου αιώνα. Στις μέρες μας τείνει να εκλείψει.  
Κάθε λαφονησιώτικη  γειτονιά, τηρώντας την παράδοση, έβαζε  το δικό της κλήδονα. Το μεγαλύτερο σπίτι της  γειτονιάς με την πιο ευρύχωρη αυλή, συγκέντρωνε  πλήθος ανθρώπων όλων των ηλικιών οι οποίοι γλεντούσαν και διασκέδαζαν με την ψυχή τους. Δραπέτευαν  για λίγο από τα προβλήματά τους κι έκαναν  μια μικρή ανάπαυλα από τον κάματο  του θερισμού και των αλιευτικών  ασχολιών.


«Το αμίλητο νερό»
Το βράδυ της παραμονής, τρία  ανύπαντρα κορίτσια, που βρίσκονταν στη ζωή και οι δυο γονείς τους, έπαιρναν  μια πήλινη στάμνα (βίκα) ή τσίγκινο κουβά (σίγκλο) και πήγαιναν στο” Μεγάλο Πηγάδι” για να φέρουν  το “αμίλητο νερό”. Λέγεται έτσι το νερό γιατί σ’ όλη τη διαδρομή (και όταν πήγαιναν και όταν έρχονταν) δε μιλούσαν ούτε μεταξύ τους ούτε σε όσους συναντούσαν.
Οι νέοι του νησιού  το έπαιρναν είδηση, τις ακολουθούσαν, άρχιζαν τα πειράγματα  και  τις ανάγκαζαν να μιλήσουν. Τότε αυτές   πετούσαν το νερό και πήγαιναν να φέρουν άλλο. Πολλές φορές  έπεφταν πάνω τους “κατά λάθος” και τις έσπρωχναν. Το νερό χυνόταν και  γυρνούσαν  πίσω να ξαναγεμίσουν τη στάμνα ή τον κουβά. Αυτό γινόταν κάμποσες φορές.
Μετά από τα πολλά πηγαινέλα, έφερναν το νερό στο σπίτι, το  έριχναν  σε ένα πήλινο δοχείο και μέσα εκεί έβαζαν τα “ριζικά”. Τα “ριζικά” ήταν  άγουρα φρούτα της εποχής: μήλα, βερίκοκα, αχλάδια. Στα φρούτα  αυτά  χάρασσαν με μαχαίρι το αρχικό του ονόματος και του επωνύμου εκείνου του οποίου ήταν το “ριζικό”.  Επειδή υπήρχαν στην Ελαφόνησο  συνωνυμίες εκτός από το αρχικό γράμμα του ονόματός τους και του επωνύμου τους, χάρασσαν και το αρχικό του πατρώνυμoύ  τους.
Πολλές φορές έβαζαν - «χάριν αστεϊσμού»- αγγούρια και κολοκύθια. Κάθε  κοπέλα μαζί με  το δικό της “ριζικό”, έβαζε  και των ανύπαντρων αδερφών της.  Την παραμονή μόνο τα ανύπαντρα κορίτσια ετοίμαζαν τον κλήδονα. Όσες μητέρες  είχαν γιους, πήγαιναν τα ριζικά τους αυτές. Άντρες δε συμμετείχαν την παραμονή. Ήταν αμιγώς γυναικεία υπόθεση η ετοιμασία του κλήδονα..
 Αφού λοιπόν τοποθετούσαν στη στάμνα όλα τα ριζικά, σκέπαζαν  το στόμιο μ' ένα κόκκινο πανί. Έπαιρναν κατόπιν  ένα μεγάλο κλειδί εξώπορτας, κλείδωναν  τον κλήδονα τον οποίο παρετυμολογούσαν από το ρήμα κλειδώνω (Λουκάτος,1981:62), τοποθετούσαν το κλειδί πάνω στο σκεπασμένο στόμιο και το άφηναν έξω να  ξαστριστεί ( να το δουν τα άστρα).
Όταν έφευγαν όλα τα κορίτσια, η ιδιοκτήτρια του σπιτιού έπαιρνε μέσα στο σπίτι τη στάμνα με τα “ριζικά” “για το φόβο των Ιουδαίων” (φοβόταν μην έρθουν οι νεαροί και τη σπάσουν ή  μη ρίξουν μέσα ακαθαρσίες).
Ανήμερα της  γιορτής οι Ελαφονησιώτες  πήγαιναν στην εκκλησία για να παρακολουθήσουν τη  Θεία λειτουργία. Η θρησκεία με τη μαντεία, τη μαγεία και την ειδωλολατρεία  συμπορεύονται εκείνη την ημέρα. Μετά το πέρας της θείας λειτουργίας,  επέστρεφαν στα  σπίτια τους, έτρωγαν και το απομεσήμερο κινούσαν για το “άνοιγμα” του Κλήδονα.
Εκεί συγκεντρώνονταν, εκτός από τα ανύπαντρα κορίτσια, φίλοι, γείτονες, συγγενείς ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και οικογενειακής κατάστασης. Αυτοί θα γίνονταν μάρτυρες της μαντικής διαδικασίας (Ασημακόπουλος, 2012:43).
 Πρώτα με το κλειδί "ξεκλείδωναν" τον Κλήδονα. Μετά τον “άνοιγαν” λέγοντας   το παρακάτω δίστιχο:
 "Ανοίξετε τον Κλήδονα για τ' Αϊ-Γιαννιού τη χάρη
και όποιος έχει ριζικό να έρθει να το πάρει".
Τα ριζικά έβγαζε ένα παλικάρι το οποίο καθόταν καταγής δίπλα στον κλήδονα. Οι παρευρισκόμενοι ένας- ένας, σαν σύγχρονες Πυθίες, έλεγαν ένα λαϊκό δίστιχο αγάπης (Μαντινάδα) για κάθε ριζικό που έβγαζε το αγόρι.  Το δίστιχο αυτό που αντιστοιχούσε στο κάθε “ριζικό” θεωρείτο ότι προμήνυε το μέλλον του κατόχου του  και σχολιαζόταν από τους παρευρισκόμενους, που πρότειναν τη δική τους ερμηνεία σε σχέση με τον /την  ενδιαφερόμενο,-η. Η καρδιά τους, ιδιαίτερα των κοριτσιών,  χτυπούσε με αγωνία σε κάθε ανάσυρση  “ριζικού”.
Έλεγαν τα δίστιχα  από στήθους ή αυτοσχεδίαζαν, όσοι είχαν αυτό το χάρισμα, ή τα διάβαζαν από ημεροδείχτες. Παρακάτω αναφέρονται, ενδεικτικά, ορισμένα από αυτά:

Όταν σε πρωτοείδανε τα μάτια τα δικά μου
το στήθος μου ήταν ανοιχτό και μπήκες στην καρδιά μου.
Όταν σε γέννα η μάνα σου, ο ήλιος εκατέβει
και σου 'δωσε την ομορφιά και πάλι ξανανέβει.
Άγγελος είσαι μάτια μου, κι αγγελικά χορεύεις
κι αγγελικά τη γη πατείς και μένανε παιδεύεις.
Της άσπρης άσπρα πρέπουνε, της  γαλανής γαλάζια
και της μελαχρινής τα κόκκινα, που΄χει πολλά τα νάζια.
Αριά και πούθε να βρεθεί, αριά και πού να λάχει
κορίτσι με ξανθά μαλλιά και μαύρα μάτια να' χει.
Υπόσχομαι να σ' αγαπώ, σε όλη μου τη ζήση
ώσπου η καρδιά στο στήθος μου, για πάντα σταματήσει.
Αγάπα με να σ' αγαπώ, θέλε με να σε θέλω
γιατί  θε να΄ρθει ένας καιρός, να θες και να μη θέλω.   
Ξέρω τραγούδια να σας πω, μα τα'χω στο δεφτέρι
και το δεφτέρι είναι μακριά και ποιος θα μας το φέρει;

Εκτός από τα παραπάνω δίστιχα, έλεγαν και διάφορα σατιρικά, σκωπτικά, περιπαιχτικά, όπως:
Όταν στερέψει η θάλασσα και βγούνε τα χταπόδια
τότε κι εσύ θα παντρευτείς  με τα στραβά σου πόδια.
Όταν στερέψει η θάλασσα και βγούνε οι καβούροι (καβούρια)
τότε κι εσύ θα παντρευτείς  με τη στραβιά σου μούρη.
Είσαι ψηλός είσαι λιγνός είσαι λιμοκοντόρος,
εσέ σου' πρεπε μάτια μου να γίνεις δικηγόρος.
Τις άσπρες μην τις αγαπάς γιατ' είναι αλευρωμένες
αγάπα τις μελαχρινές που' ναι μουτζουρωμένες.
Από την πόρτα σου περνώ, βήχω και ξεροβήχω
κι αν δε βγεις για να σε δω, σου κατουρώ τον τοίχο.
Ήθελα να' μουν όμορφος, να'μουν και παλικάρι
να τραγουδάω κι όμορφα, δεν ήθελ' άλλη χάρη.
Ψηλά την χτίζεις την φωλιά και θα σου γείρει ο κλώνος 
και θα σου φύγει το πουλί  και θα σου μείνει ο πόνος.

Αφού έβγαζαν  όλα τα “ριζικά” από τη στάμνα, τα ξαναέβαζαν. Τρεις φορές συνολικά τα έβγαζαν  από τη στάμνα. Στο τέλος έπαιρνε ο καθένας και η καθεμιά το “ριζικό” του.
 Στη συνέχεια οι ανύπαντρες κοπέλες έβαζαν στο στόμα τους (μπουκώνονταν)  λίγο νερό από το ριζονέρι της στάμνας  και έβγαιναν στη γειτονιά, από διάφορες κατευθύνσεις, μία μία ξεχωριστά, κι όποιο αντρικό όνομα  άκουγαν πρώτο, θα ήταν  το όνομα του μελλοντικού τους συζύγου.
Τα αγόρια τις ακολουθούσαν και φώναζαν παρατσούκλια νέων του νησιού. Ακόμη ανέφεραν  και σπάνια αντρικά ονόματα, τέτοια που δεν υπήρχαν  στο νησί.
Οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι γελούσαν, γλεντούσαν και διασκέδαζαν με την καρδιά τους.
Κατόπιν τα κορίτσια επέστρεφαν στο σπίτι, που έβαζαν τα ριζικά, έφτιαχναν  μια πίτα πολύ αλμυρή και την έψηναν  σε μια πυρωμένη πλάκα. Ύστερα, όπως ήταν   ζεστή, τη μοιράζονταν  και αφού την έτρωγαν  πήγαιναν για ύπνο. Όποιος  στο όνειρό τους θα τους έφερνε  νερό για να σβήσουν τη δίψα τους, αυτός θα ήταν ο σύντροφος της ζωής τους (Ονειρομαντεία).
Το “ριζικό” το έβαζαν στο προσκέφαλό τους, τρεις συνεχόμενες νύχτες, τόσο τα κορίτσια όσο και τα αγόρια. Όποιος  ή όποια  ερχόταν στο όνειρό τους, αυτός ή αυτή  θα μοιραζόταν μαζί τους την υπόλοιπη ζωή τους (Ονειρομαντεία επίσης).
Τα κορίτσια  από το νερό της στάμνας κρατούσαν λίγο για την επόμενη μέρα. Στις  12 ακριβώς το μεσημέρι  της επόμενης μέρας πήγαιναν σε  πηγάδι του νησιού, στο οποίο δεν είχαν  ρίξει αγιασμό. Έριχναν μέσα στο πηγάδι “ριζονέρι”. Τότε κάθε μία  κοπέλα ξεχωριστά σκέπαζε  το κεφάλι της με κόκκινη μπατανία, κρατούσε έναν καθρέφτη, ώστε ο ήλιος να ρίχνει τη λάμψη του μέσα στο πηγάδι κι  έβλεπε μέσα σημάδια εκείνου που θα γινόταν μελλοντικό της ταίρι  (υδατομαντεία και κατοπτρομαντεία).
Παρατηρείται ότι η γιορτή του Αϊ-Γιαννιού του Ριζικάρη ξεσήκωνε το γυναικείο πληθυσμό και τον έστελνε, όπως αναφέρει ο Λουκάτος (ο.π.55)  να μιλήσει με στοιχειά. Η αγωνία του κοριτσιού για το αύριο, η καταφυγή στη Μοίρα, η προσπάθεια να μαντεύσει το Ριζικό, συγκέντρωνε  κάθε χρόνο  τις Ελαφονησιωτοπούλες, τις φίλες, τους γείτονες  και τους συγγενείς τους γύρω από  τον  κλήδονα και γίνονταν μύστες  του.
Πηγές:
Ασημακόπουλος Ι. “Λαογραφικά Πελοποννήσου”, Αρκαδικές εκδόσεις Επιλογή, Μεγαλόπολη 2012
Κυριακίδου-Νέστορος Α.“Οι 12 μήνες τα Λαογραφικά”εκδόσεις Μαλλιάρης Παιδεία, Θεσσαλονίκη, Β’έκδοση  1986

Λουκάτος Δ, «Τα Καλοκαιρινά», εκδόσεις Φιλιππότη, Αθήνα 1981

Μέγας Γ.Α. «Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας» εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα, Ανατύπωση 1992

Αντ.Σαμαράς σε Τσίπρα για υπόθεση Novartis: Πράγματι, κάτι δεν πάει καλά, ξέρετε εσείς

Στον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος, σε συνέντευξή του στο CNN Greece και αναφερόμενος στην υπόθεση της Novartis, υποστήριξε ότι «ο κ. Σαμαράς και άλλοι που ερευνώνται, συμπεριφέρονται με τρόπο που φωνάζει ότι κάτι δεν πάει καλά», απάντησε το βράδυ του Σαββάτου ο Αντώνης Σαμαράς.
«Πράγματι, κύριε Τσίπρα, κάτι δεν πάει καλά. Ξέρετε εσείς...» ήταν η, όλο νόημα, απάντηση του πρώην πρωθυπουργού. 
Νωρίτερα, κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του κ. Σαμαρά ότι ο «Ρασπούτιν» στην υπόθεση Novartis είναι ο αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης, Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, ο κ. Τσίπρας είχε τονίσει: «Νομίζω ότι θα πρέπει να απαντήσει ο ίδιος ο κ. Παπαγγελόπουλος σ' αυτή τη δήλωση του κ. Σαμαρά. Ο κ. Σαμαράς και άλλοι που έχει αναδειχθεί το όνομά τους και ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη συμπεριφέρεται όλο αυτό το διάστημα με έναν τρόπο που κραυγάζει ότι κάτι δεν πάει καλά. Γιατί αν κάποιος θεωρούσε ότι είναι καθαρός ο ουρανός και αστραπές δεν φοβάται, θα’ λέγε ας διερευνηθώ και ας βγει το αποτέλεσμα. Αυτός ξεκίνησε κάνοντας μηνύσεις, απειλώντας τους πολιτικούς τους αντιπάλους με ειδικά δικαστήρια και πιστεύοντας ότι θα προλάβει πριν ολοκληρωθεί αυτή η υπόθεση να έχουν αλλάξει οι πολιτικοί συσχετισμοί προκειμένου ο ίδιος να καθαρίσει, αλλά και να εμπλέξει τους πολιτικούς τους αντιπάλους».

 Αλ. Τσίπρας στο CNN Greece: Δεν φοβάμαι ειδικά δικαστήρια
«Εμείς» είπε, «δεν λειτουργήσαμε με λογική ρεβανσισμού, δεν πήγαμε να στήσουμε ειδικά δικαστήρια για τον πρώην πρωθυπουργό, είπαμε ας πάει στη Δικαιοσύνη και ας διερευνηθεί και ό,τι ευθύνες υπάρχουν να αναδειχθούν».

Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Καλαμάτας – Δεύτερη Φάση Εγγραφών Σχολικού Έτους 2019-2020



Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Καλαμάτας ενημερώνει πως η Δεύτερη Φάση των εγγραφών για το Σχολικό Έτος 2019-2020, θα ξεκινήσει την Τρίτη 25 Ιουνίου 2019 (09.00) και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019 (23.59).
Οι μαθητές θα πρέπει να υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Χρειάζεστε οπωσδήποτε τους κωδικούς του taxisnet. Οι ανήλικοι μαθητές καθώς και οι ενήλικοι που είναι προστατευόμενα μέλη μπορούν να εισέλθουν στην εφαρμογή με τους κωδικούς taxisnet των κηδεμόνων τους. Αν δυσκολευτείτε, μπορείτε να έρθετε στο σχολείο με τους κωδικούς σας να γραφτείτε.
Στο Σχολικό Έτος 2018-2019 πραγματοποιήθηκαν οι εξής δύο σημαντικές αλλαγές που αφορούν στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ.:
1) Η φοίτηση μειώθηκε από τέσσερα (4) σε τρία (3) έτη.
2) Οι απόφοιτοι έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εισαγωγή σε Πανεπιστημιακές Σχολές με ποσοστό 1% για αποφοίτους Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ή με ποσοστό 10% για αποφοίτους όλων των ΕΠΑ.Λ.
Το Σχολείο μας λειτουργεί απογευματινές ώρες με μειωμένο ωράριο ώστε να υπάρχει δυνατότητα φοίτησης σε όλους, κυρίως εργαζόμενους.
Στους απόφοιτους του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. χορηγείται:
α) Απολυτήριο Λυκείου και
β) Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.
Όσοι κατέχουν Απολυτήριο Λυκείου ή ισοδύναμο τίτλο μπορούν να εγγραφούν στην Β’ Τάξη για την απόκτηση μόνο Πτυχίου ειδικότητας με λιγότερες ώρες παρακολούθησης.
Εκτός από την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, οι απόφοιτοι έχουν την δυνατότητα να εισαχθούν στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, τη Σχολή Αστυφυλάκων, τη Σχολή Πυροσβεστών, τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
Ένα επιπλέον πλεονέκτημα των ΕΠΑ.Λ. είναι η προαιρετική φοίτηση στο Μεταλυκειακό έτος-Τάξη μαθητείας για την απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5, αντίστοιχου του πτυχίου των Ι.Ε.Κ.
Θα λειτουργήσουν οι ακόλουθοι 6 τομείς και 7 ειδικότητες:
ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ με ειδικότητα : Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής
ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ με ειδικότητες :
1. Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων, Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
2.Τεχνικός Οχημάτων
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ με ειδικότητα : Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων
ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ με ειδικότητα :Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ και ΕΥΕΞΙΑΣ με ειδικότητα : Αισθητικής Τέχνης
ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ με ειδικότητα : Συντήρηση Έργων Τέχνης
 

Περισσότερες πληροφορίες:
Ιστοσελίδα: http://epal-esp-kalam.mes.sch.gr
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (e-mail): mail@epal-esp-kalam.mes.sch.gr
Facebook: epalekal
Διεύθυνση: Ρήγα Φεραίου και Κρήτης.
Ωράριο λειτουργίας: 18.00 έως 22.30.
Τηλέφωνο (fax): 2721025807
Κινητό: 6945975448

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοινώνεται ότι έχουν προγραμματιστεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη, λόγω εκτέλεσης εργασιών συντήρησης από την κατασκευάστρια εταιρεία, στην περιοχή του σκεπαστού (cut & cover) των Τσουκαλέικων.
Οι ρυθμίσεις αυτές, που αποσκοπούν στην ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς και στην αποφυγή ταλαιπωρίας του κοινού, περιλαμβάνουν το τμήμα μεταξύ των χιλιομετρικών θέσεων 216,6 και 217,1 και ειδικότερα:
Από την Δευτέρα (24.6.2019) έως και την Πέμπτη (27.6.2019) η κυκλοφορία των οχημάτων με κατεύθυνση προς Καλαμάτα (Τσουκαλέικα Κ), θα μετατεθεί στον κλάδο του αυτοκινητόδρομου προς Αθήνα (Τσουκαλέικα Α), από τον οποίο θα εξυπηρετηθούν αμφότερες οι κατευθύνσεις, σε μία λωρίδα κυκλοφορίας έκαστη.
Από την Πέμπτη (27.6.2019) έως και την Παρασκευή (28.6.2019) η κυκλοφορία των οχημάτων με κατεύθυνση προς Αθήνα (Τσουκαλέικα Α), θα μετατεθεί στον κλάδο του αυτοκινητόδρομου προς Καλαμάτα (Τσουκαλέικα Κ), από τον οποίο θα εξυπηρετηθούν αμφότερες οι κατευθύνσεις, σε μία λωρίδα κυκλοφορίας έκαστη.
Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται σύμφωνα με όλες τις προσωρινές πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπά μέσα οδικής σήμανσης που θα τοποθετηθούν.

ΠΕΤΡΟΧΩΡΙ ΠΥΛΟΥ - Η νάρκη που σκόρπισε τον τρόμο ήταν .....γκαζοσωλήνας !

Έδιωξαν τον κόσμο σε μέρες υψηλών θερμοκρασιών  αποκλείοντας την περιοχή φοβούμενοι για την ξεχασμένη ....νάρκη του Β Παγκοσμίου που όπως έλεγαν οι "ειδικοί " πιθανόν να ξέβρασε η θάλασσα στην παραλία Πετροχωρίου της Πύλου .

Σε μία γιγάντια επιχείρηση που στήθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες σήμερα το πρωί η νάρκη αποδείχθηκε τελικά .....γκαζοσωλήνας που πιθανόν είχε ριχθεί στην θάλασσα από διερχόμενο πλοίο .

Τα δημοσιεύματα  σε έγκυρα μέσα μιλούσαν για τεράστια καταστροφή που θα συνέβαινε  σε περίπτωση έκρηξης σπέρνοντας τον τρόμο σε κατοίκους και επισκέπτες της πανέμορφης παραλίας ενώ  τεράστια ήταν και η απήχηση στην ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού το Costa Navarino το οποίο βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το συγκεκριμένο σημείο



Τρίκαλα Ημαθείας: Συγκλονίζει η αυτοκτονία του 37χρονου όταν έχασε τη δουλειά του

Συγκλονίζει η αυτοκτονία του 37χρονου Β.Μ.  στα Τρίκαλα Ημαθίας ο οποίος εργαζόταν τα τελευταία πέντε χρόνια στο εργοστάσιο της ΔΕΛΤΑ που βάζει λουκέτο.
Συνάδελφοί του τονίζουν στο protothema.gr πως ο άτυχος Β. Μ. έβαλε τέλος στην ζωή του επειδή έχασε την δουλειά του.
Κανείς δεν περίμενε πως ο 37χρονος Β. Μ. θα έφτανε να βάλει τέλος στην ζωή του καθώς είχε έρθει αντιμέτωπος με το εργασιακό αδιέξοδο μετά και το κλείσιμο του εργοστασίου γάλακτος στο Πλατύ Ημαθίας.
«Ο Β.Μ. εργαζόταν γύρω στην πενταετία στο εργοστάσιο, μιλάμε για ένα ευγενικό, ήσυχο και εργατικό παιδί. Ένας ορθολογικότατος άνθρωπος. Πριν από μια εβδομάδα η εταιρία μας, έβγαλε, ένα εθελούσιο πρόγραμμα, δίνοντάς μας διπλάσια αποζημίωση ή απόλυση. Εμείς μέσω του υπουργείου προσπαθήσαμε να βρούμε μια μέση οδό. Καταφέραμε να πάρουμε μια παράταση και να πάει η πρόταση της εταιρίας μέχρι την Τρίτη 18 Ιουνίου. Την Τρίτη το μεσημέρι ο Β.  όπως και όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, είχαν έρθει σε τρομερή πίεση καθώς σκεφτόμασταν όλοι τι θα κάνουμε και αν θα δεχτούμε την εθελουσία ή να συνεχίσουμε τον αγώνα μας. Ο Β. τελικά δέχτηκε να υπογράψει την εθελουσία» είπε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μισοκέφαλος συνάδελφος του άτυχου 37χρονου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 37χρονος είχε έρθει σε πίεση προκειμένου να αποφασίσει τι θα κάνει και αναρωτιόταν γιατί να κλείσει το εργοστάσιο που έδινε ψωμί σε τόσες οικογένειες.
«Την επόμενη μέρα, την Τετάρτη το πρωί, ήρθε σε μας, τους εναπομείναντες εργαζόμενους, περίπου 13 άτομα, οι οποίοι συνεχίζαμε την απεργία μας. Όταν τον είδαμε καταλάβαμε ότι κάτι έχει, φαινόταν ξενύχτης και κουρασμένος. Ξαφνικά, άρχισε να κλαίει και να τρέμει, λέγοντάς μας πως θέλει να πάρει την υπογραφή του πίσω. Μαζευτήκαμε γύρω του να τον ηρεμήσουμε. Ήταν σε ταραχή. Αφού ηρέμησε πήγε στην εταιρία, μέσα στο εργοστάσιο και τους ζήτησε να αναιρέσει την υπογραφή του, κάτι που δεν κατάφερε αφού το συμβόλαιο της εθελουσίας ήταν δεσμευτικό. Την Πέμπτη στις 20 Ιουνίου, πήγαμε το σωματείο στην Αλεξάνδρεια για διαμαρτυρία σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Γάλακτος. Είχε έρθει και ο Β. και τον πήγα στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας προκειμένου αν του πουν πως μπορεί να πάρει την υπογραφή του πίσω. Οι δικηγόροι της Ομοσπονδίας του πρότειναν κάποιες λύσεις. Σήμερα Παρασκευή δυστυχώς μάθαμε τα άσχημα νέα, ότι ο Β. κρεμάστηκε στο σπίτι του. Φυσικά και συνδέεται ο θάνατος του με την πίεση του τελευταίου διαστήματος και το κλείσιμο του εργοστασίου» είπε ο συνάδελφός του, Γιάννης Μισοκέφαλος.
Το χρονικό της αυτοκτονίας 
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr ο 37χρονος άντρας το μεσημέρι της Παρασκευής αφού τελείωσε το φαγητό του με τους δικούς του σηκώθηκε από το τραπέζι, βγήκε στην αυλή και προχώρησε μέχρι την σιδερένια σκάλα από την οποία κρεμάστηκε.
Τον αυτόχειρα εντόπισε ο πατέρας του, ο οποίος άκουσε θόρυβο και βγήκε να δει τι συμβαίνει καθώς ο Β.  δεν απαντούσε στο κάλεσμά του, όταν τον είδε αμέσως κάλεσε τις πρώτες βοήθειες αλλά ήταν αργά για τον 37χρονο γιο του.
Μέχρι στιγμής η αστυνομία δεν έχει αναφέρει εάν υπάρχει σημείωμα στο οποίο να αναφερόντουσαν οι λόγοι της πράξης του άτυχου άντρα.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΚ ! Τρομάζουν τα νούμερα της ΕΛΣΤΑΤ για τη φτώχεια

Στοιχεία σοκ για τη φτώχεια στην Ελλάδα παρουσίασε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. 

 Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου ένας στους τρεις Έλληνες βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, αριθμοί που αποτυπώνουν με τον πιο σαφή τρόπο τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.
Στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2018, που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, αποκαλύπτουν ότι το 31,8% του πληθυσμού, δηλαδή 3.348.500 άτομα, βρίσκονται σε κίνδυνο. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, από το 34,8% (3.701.800 άτομα), σε σχέση με το 2017.
Ειδικότερα, από την έρευνα προκύπτει πως 763.174 νοικοκυριά βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας, σε σύνολο 4.125.263 και τα μέλη τους σε 1.954.400 στο σύνολο των 10.542.856 ατόμων του πληθυσμού της χώρας.
Την ίδια ώρα, ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά ηλικίας 0-17 ετών (παιδική φτώχεια) ανέρχεται σε 22,7%, σημειώνοντας μείωση κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2017, ενώ για τις ομάδες ηλικιών 18- 64 ετών και 65 ετών και άνω ανέρχεται σε 19,8% και 11,6%, αντίστοιχα.
Και γενικά, όμως, το ποσοστό του κινδύνου φτώχειας σημείωσε μείωση το 2018 σε σχέση με το 2017 σε διάφορες υποκατηγορίες του πληθυσμού, τόσο ως προς τους τύπους νοικοκυριών όσο και ως προς την κατηγοριοποίηση κατά φύλο και ηλικία απασχόλησης, καθώς και την κατηγοριοποίηση κατά φύλο, ομάδες ηλικιών και ιδιοκτησιακό καθεστώς της κύριας κατοικίας, με τις σημαντικότερες διαφορές (μείωση) να σημειώνονται ως εξής:
• Κατά 4,1 ποσοστιαίες μονάδες (15,3%) για το ποσοστό του πληθυσμού με τρεις ή περισσότερους ενήλικες χωρίς εξαρτώμενα παιδιά.
• Κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (20,4%) για το ποσοστό πληθυσμού ανδρών ηλικίας 18- 64 ετών που διαβιούν σε νοικοκυριά όπου ενοικιάζουν την κύρια κατοικία τους.
• Κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες (12,5%) για το ποσοστό των εργαζόμενων ανδρών.
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση του πληθυσμού ως προς το φύλο και την κατάσταση απασχόλησης, σημειώθηκε μείωση:
• κατά 1,1 ποσοστιαίες μονάδες (24,6%) για τις μη οικονομικά ενεργές (εκτός συνταξιούχων) γυναίκες και
• κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (24,7%) για τον λοιπό μη οικονομικά ενεργό (εκτός των συνταξιούχων) πληθυσμό.
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση του πληθυσμού ως προς το φύλο, τις ομάδες ηλικιών και το ιδιοκτησιακό καθεστώς κύριας κατοικίας καταγράφηκε μείωση του ποσοστού κινδύνου φτώχειας από 0,7 έως 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, σε αρκετές περιπτώσεις και συγκεκριμένα για το σύνολο των ιδιοκτητών στις ηλικιακές ομάδες 60+ετών, 65+ετών, 75+ετών.
Τέλος, μείωση κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες (21,5%) παρουσιάζεται για την ομάδα ηλικιών 18- 64 ετών των ενοικιαστών και κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (20,4%) για τους άνδρες ενοικιαστές της ίδιας ομάδας ηλικιών.
• Αναφορικά με τον τύπο νοικοκυριού, αύξηση κατά μισή ποσοστιαία μονάδα (32,8%) παρουσιάζεται στο ποσοστό του κινδύνου φτώχειας μόνο για τα μονογονεϊκά νοικοκυριά με, τουλάχιστον, ένα εξαρτώμενο παιδί.
Για τους νέους  
Ο πληθυσμός ηλικίας 18- 64 ετών που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, εκτιμάται ότι το 33% είναι Έλληνες και το 56,5% είναι αλλοδαποί που διαμένουν στην Ελλάδα.
Το κατώφλι της φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 4.718 ευρώ ετησίως ανά άτομο και σε 9.908 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών και ορίζεται στο 60% του διάμεσου συνολικού ισοδύναμου διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, το οποίο εκτιμήθηκε σε 7.863 ευρώ, ενώ το μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών εκτιμήθηκε σε 15.556 ευρώ.
Ο κίνδυνος φτώχειας που κατά το 2005 (με περίοδο αναφοράς εισοδήματος το 2004) ανερχόταν στο 19,6%, σημείωσε αυξητική πορεία έως το 2012 όπου εκτιμήθηκε στο 23,1%, ενώ άρχισε να μειώνεται από το 2014.
Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας πριν από όλες τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (δηλαδή μη συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών επιδομάτων και των συντάξεων στο συνολικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών) ανέρχεται σε 50,0% ενώ, όταν περιλαμβάνονται μόνο οι συντάξεις και όχι τα κοινωνικά επιδόματα, μειώνεται στο 23,2%. Αναφορικά με τα κοινωνικά επιδόματα, επισημαίνεται ότι αυτά περιλαμβάνουν παροχές κοινωνικής βοήθειας (όπως το κοινωνικό μέρισμα, το επίδομα μακροχρόνια ανέργων κ.λπ.), οικογενειακά επιδόματα (όπως επιδόματα τέκνων), καθώς και επιδόματα ή βοηθήματα ανεργίας, ασθένειας, αναπηρίας ή ανικανότητας, ή και εκπαιδευτικές παροχές.
Δεδομένου ότι το ποσοστό κινδύνου φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις ανέρχεται σε 18,5%, διαπιστώνεται ότι τα κοινωνικά επιδόματα συμβάλλουν στη μείωση του ποσοστού του κινδύνου φτώχειας κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ εν συνεχεία, οι συντάξεις κατά 26,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Το σύνολο των κοινωνικών μεταβιβάσεων μειώνει το ποσοστό του κινδύνου φτώχειας κατά 31,5 ποσοστιαίες μονάδες.

Προσοχή: Οι πολύ σοβαροί λόγοι να μην έχουμε το κινητό στην τσέπη μας



Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες που αφορούν την χρήση των κινητών τηλεφώνων είναι το ενδεχόμενο η ακτινοβολία τους να είναι επικίνδυνη για την άνθρωπο και φυσικά να συνδέεται με μορφές καρκίνου.
Τα αποτελέσματα της ακτινοβολίας των κινητών τηλεφώνων στην ανθρώπινη υγεία έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον και έχουν γίνει πολλές μελέτες και έρευνες, αποτέλεσμα της ευρείας εξάπλωσης της χρήσης τους σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι όσο χρήσιμα μπορεί να είναι τα κινητά τηλέφωνα, άλλο τόσο επικίνδυνα γίνονται όταν κανείς συνηθίζει να τα κρατά μαζί του κοντά στο σώμα του σε τσέπες.
Είναι μία κίνηση ρουτίνας που κάνουν οι περισσότεροι, τοποθετώντας το κινητό τηλέφωνο, στην μπροστά ή πίσω τσέπη του παντελονιού.
Πρέπει όμως να σταματήσουμε αυτή την κακή συνήθεια γιατί κινδυνεύει η υγεία μας, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Οι επιδράσεις στην υγεία περιλαμβάνουν αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου, κυτταρικού στρες, αύξηση των επιβλαβών ελεύθερων ριζών, γενετικές βλάβες δομικές και λειτουργικές αλλαγές του αναπαραγωγικού συστήματος, διαταραχές των λειτουργιών μάθησης και μνήμης.
Επίσης άμεσες επιπτώσεις με τη μορφή πονοκεφάλων, έλλειψης συγκέντρωσης, αϋπνίες, διαταραχές μνήμης, μείωση ανοσοποιητικού συστήματος αλλεργίες κ.τ.λ. αποτελούν καθημερινά συμπτώματα σε όσους έχουν την συνήθεια να κρατούν το κινητό διαρκώς κολλητά πάνω στο σώμα τους.
Αξίζει να αναφέρουμε πως έρευνες έδειξαν τεκμηριωμένα πως το να φοράς το κινητό στη περιοχή της λεκάνης (γοφούς) μπορεί να αποδυναμώσει την πυελική περιοχή. Με την χρήση ακτινογραφίας όπως αυτή που χρησιμοποιείται για την διάγνωση και την παρακολούθηση ασθενών με οστεοπόρωση, ερευνητές μέτρησαν την πυελική οστική μάζα σε 150 άνδρες που συνήθως κουβαλούσαν το κινητό στην ζώνη του παντελονιού τους.
Οι άντρες αυτοί είχαν απάνω τους το κινητό τους για περίπου 15 ώρες την ημέρα, και χρησιμοποιούσαν το κινητό για έξι χρόνια μέσο όρο. Οι ερευνητές βρήκαν, πως η οστική πυκνότητα είχε πέσει στην πλευρά του γοφού όπου κουβαλούσαν το κινητό, αυξάνοντας την πιθανότητα της οστικής μάζας να μπορεί να επηρεαστεί δυσμενώς απ΄ τις ηλεκτρομαγνητικές συχνότητες που εκπέμπουν τα κινητά.
Επίσης έρευνες έδειξαν πως η ακτινοβολία απ’τα κινητά επηρεάζει τον αριθμό σπερματοζωαρίων στους άντρες, καθώς και την ποιότητα και την κινητικότητα του σπέρματος.
Την ίδια ώρα σημειώνεται ότι σε καμία περίπτωση οι χρήστες των κινητών τηλεφώνων δεν πρέπει να κοιμούνται έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα στο μαξιλάρι ή στο κομοδίνο.
Η μακροχρόνια χρήση κινητών μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του εγκεφάλου, του ακουστικό νεύρου και των σιελογόνων αδένων, αλλά και σε πονοκεφάλους όπως και σε προβλήματα ύπνου.
Επομένως καλό είναι να μην βάζουμε το κινητό στην τσέπη μας και να το έχουμε στην τσάντα μας.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου