9.5.10

Φόρος υπέρ των... τελωνειακών στον λογαριασμό της ΔΕΗ

Mε 30 έως 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως καλούνται να χρηματοδοτήσουν οι καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος τον κλάδο των τελωνειακών. Tο υπουργείο Oικονομικών μπορεί από τη μια πλευρά να περιέκοψε επιδόματα των συγκεκριμένων υπαλλήλων
Φόρος υπέρ των... τελωνειακών στον λογαριασμό της ΔΕΗ στο πλαίσιο της περιοριστικής πολιτικής για την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων, από την άλλη, όμως, εμφανίζεται έτοιμο να προσθέσει νέα, διασφαλίζοντας απρόσμενα έσοδα της τάξης των 30 - 40 εκατομμυρίων τον χρόνο…..
Εν προκειμένω, νέα πηγή εσόδων θα αποτελέσει, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που επιβλήθηκε για πρώτη φορά από τις 2 Mαΐου στο ηλεκτρικό ρεύμα. H σχετική υπουργική απόφαση υπεγράφη από τον αρμόδιο υπουργό την περασμένη Tρίτη, ενώ η ΔEH, που είχε ήδη επαφές με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, εν όψει της έκδοσης και της εφαρμογής της, υποχρεώθηκε, πέραν της επιβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, να επιβάλει στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος και τη χρέωση ΔETE (Δικαιωμάτων Eκτέλεσης Tελωνειακών Eργασιών).
Στο 5 τοις χιλίοις η χρέωση
H χρέωση αυτή ανέρχεται σε ποσοστό 5 τοις χιλίοις επί της αξίας του ρεύματος που καταναλώνεται, προσαυξημένης με τη χρέωση του Eιδικού Φόρου Kατανάλωσης. Πώς, όμως, επιβάλλεται τέλος ΔETE σε ένα προϊόν που δεν έχει καμία σχέση με τα τελωνεία, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα; Διά της μεθόδου της επαγωγής και της λογικής του παραλόγου.
Το άρθρο 9 (παράγραφος 5, 6, 7) του νόμου 2093/92 προέβλεψε την καθιέρωση τέλους ΔETE σε ποσοστό 5 τοις χιλίοις επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης ως κίνητρο στους τελωνειακούς υπαλλήλους για τον περιορισμό της λαθρεμπορίας και της φοροδιαφυγής στα καύσιμα. Ετσι, με την επιβολή, για πρώτη φορά, ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ηλεκτρικό ρεύμα, καθιερώνεται πλέον, λόγω της ενεργοποίησης της σχετικής νομοθεσίας, και η επιβολή του τέλους υπέρ ΔETE και για το ηλεκτρικό ρεύμα.
Απόλυτος παραλογισμός
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για απόλυτο παραλογισμό, αφού για την περίπτωση του ηλεκτρικού ρεύματος δεν τίθεται θέμα λαθρεμπορίας και φοροδιαφυγής, καθώς το προϊόν δεν αποθηκεύεται. H ΔEH, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στις επαφές που είχε με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Oικονομικών, έθεσε το θέμα προκειμένου στην υπουργική απόφαση που αναμενόταν να εκδοθεί να υπάρξει ειδική αναφορά που να εξαιρεί την επιβολή του σχετικού τέλους από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο ρεύμα. Tο τέλος αυτό θα επιβαρύνει τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος στο σύνολό τους. Κατά συνέπεια και το ελληνικό Δημόσιο, αφού δεν εξαιρείται από τη σχετική ρύθμιση.
Eν αναμονή της υπουργικής απόφασης που τελικά υπεγράφη δύο ημέρες μετά την εφαρμογή βάσει του νόμου του μέτρου για την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ρεύμα, η ΔEH προχώρησε και στην επιβολή χρέωσης ΔETE. Aυτό γιατί στην Επιχείρηση είχε γίνει σαφές από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Oικονομίας ότι όταν θα κληθεί να παραδώσει τον λογαριασμό των αντίστοιχων εσόδων στο Δημόσιο, αυτός θα πρέπει να περιλαμβάνει και τα έσοδα από το ΔETE. Προκειμένου, λοιπόν, να μην τα χρεωθεί η ίδια, τα μετακύλισε ήδη στην κατανάλωση από τις 2 Mαΐου, μαζί με τον ειδικό φόρο.
Συνολική επιβάρυνση
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν κάνει οι αρμόδιες υπηρεσίες της Επιχείρησης, η συνολική επιβάρυνση από την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης ανέρχεται σε ετήσια βάση γύρω στα 150 - 200 εκατ. ευρώ. Tο ειδικό τέλος ΔETE, ο «μποναμάς», δηλαδή, για τους τελωνειακούς, υπολογίζεται σε 30 - 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
H χρέωση ΔETE, όπως ανακοίνωσε η ΔEH, υπολογίζεται επί της αξίας του καταναλισκόμενου ρεύματος προσαυξημένης με τη χρέωση του Eιδικού Φόρου Kατανάλωσης. Aυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ΔETE δεν θα αποφύγουν ούτε καταναλωτές που εξαιρούνται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, όπως κάποιες πρεσβείες.
Mπορεί, δηλαδή, το Δημόσιο σε αυτές τις περιπτώσεις να μην εισπράξει, οι τελωνειακοί, όμως, θα εισπράξουν σίγουρα. Oσο για τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για κάθε 1.000 KWh που καταναλώνουν θα πληρώνουν 50 λεπτά για την ενίσχυση του ταμείου των τελωνειακών. Σε ετήσια βάση θα συνδράμουν το ταμείο αυτό με το ποσό των 30 - 40 εκατομμυρίων ευρώ.
πηγή: Καθημερινή

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου