Στο όριο της βιωσιμότητάς τους βρίσκονται 120 καταστήματα των ΕΛΤΑ. Ο οργανισμός διαθέτει 865 καταστήματα πανελλαδικά, εκ των οποίων 120 βρίσκονται στο «κόκκινο», σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Ήδη έκλεισαν 20, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν...κι άλλα, πιθανότατα 50-60 ως τα τέλη του έτους. Η μείωση της διακίνησης ταχυδρομικών αντικειμένων κατά 9,6% στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την αλματώδη ανάπτυξη της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, αποτελούν τις κύριες αιτίες για το μαρασμό αρκετών καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Πάντως, ο οργανισμός κατάφερε πέρσι να επιστρέψει σε λειτουργική κερδοφορία, έπειτα από την «καταστροφική» χρήση του 2009.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η μητρική εταιρεία των ΕΛΤΑ πέτυχε πέρυσι κέρδη προ φόρων 3 εκατ. ευρώ, αν και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5%, διαμορφούμενες στα 540 εκατ. ευρώ, έναντι 570 εκατ. ευρώ το 2009. Η οριακή κερδοφορία οφείλεται στη «βουτιά» 60 και πλέον εκατ. ευρώ των δαπανών μισθοδοσίας (ημερομίσθια, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης), οι οποίες διαμορφώθηκαν κάτω από τα 400 εκατ. ευρώ, έναντι 460 εκατ. το 2009.
Tο 2009, ο όμιλος των ΕΛΤΑ κατέστη ζημιογόνος κατά 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008. Οι ζημιές – ρεκόρ, ασφαλώς δεν αποτελούν απόρροια του μειωμένου κύκλου εργασιών (570 εκατ. έναντι 576 εκατ. το 2008), αλλά και κρουσμάτων κακοδιαχείρισης.
Πτώση 4% στις ταχυμεταφορές
Ο «Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΕΛΤΑ) υπολογίζεται ότι και το 2010 κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο, τόσο επί των συνολικών αντικειμένων που διακινήθηκαν, όσο και επί των αντίστοιχων εσόδων. Συγκεκριμένα, ποσοστό 91,9% των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από το ΦΠΚΥ, ενώ το υπόλοιπο 8,1% διακινήθηκε από ιδιωτικές ταχυδρομικές επιχειρήσεις.
Από την πλευρά των εσόδων, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς ο ΦΠΚΥ εισπράττει το 59,9% επί των συνολικών εσόδων, με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις να μοιράζονται το υπόλοιπο 40,1%. Ο τομέας των ταχυμεταφορών γνώρισε μικρή πτώση, περίπου 4%.Τα έσοδα ανήλθαν στα 280 εκατ. έναντι 291 εκατ. το 2009 και 300 εκατ. το 2008. Από τις μελέτες που έχουν διεξαχθεί από την ΕΕΤΤ, έχει διαπιστωθεί ότι οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που δηλώνουν έσοδα, από διακίνηση ταχυδρομικών αντικειμένων, υψηλότερα από 4 εκ. ευρώ είναι μόλις 8.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η μητρική εταιρεία των ΕΛΤΑ πέτυχε πέρυσι κέρδη προ φόρων 3 εκατ. ευρώ, αν και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5%, διαμορφούμενες στα 540 εκατ. ευρώ, έναντι 570 εκατ. ευρώ το 2009. Η οριακή κερδοφορία οφείλεται στη «βουτιά» 60 και πλέον εκατ. ευρώ των δαπανών μισθοδοσίας (ημερομίσθια, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης), οι οποίες διαμορφώθηκαν κάτω από τα 400 εκατ. ευρώ, έναντι 460 εκατ. το 2009.
Tο 2009, ο όμιλος των ΕΛΤΑ κατέστη ζημιογόνος κατά 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008. Οι ζημιές – ρεκόρ, ασφαλώς δεν αποτελούν απόρροια του μειωμένου κύκλου εργασιών (570 εκατ. έναντι 576 εκατ. το 2008), αλλά και κρουσμάτων κακοδιαχείρισης.
Πτώση 4% στις ταχυμεταφορές
Ο «Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΕΛΤΑ) υπολογίζεται ότι και το 2010 κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο, τόσο επί των συνολικών αντικειμένων που διακινήθηκαν, όσο και επί των αντίστοιχων εσόδων. Συγκεκριμένα, ποσοστό 91,9% των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από το ΦΠΚΥ, ενώ το υπόλοιπο 8,1% διακινήθηκε από ιδιωτικές ταχυδρομικές επιχειρήσεις.
Από την πλευρά των εσόδων, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς ο ΦΠΚΥ εισπράττει το 59,9% επί των συνολικών εσόδων, με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις να μοιράζονται το υπόλοιπο 40,1%. Ο τομέας των ταχυμεταφορών γνώρισε μικρή πτώση, περίπου 4%.Τα έσοδα ανήλθαν στα 280 εκατ. έναντι 291 εκατ. το 2009 και 300 εκατ. το 2008. Από τις μελέτες που έχουν διεξαχθεί από την ΕΕΤΤ, έχει διαπιστωθεί ότι οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που δηλώνουν έσοδα, από διακίνηση ταχυδρομικών αντικειμένων, υψηλότερα από 4 εκ. ευρώ είναι μόλις 8.