Για το σύνθημα «Πνέει νέος άνεμος» δεν έχει αντίρρηση απολύτως κανένας. Αλλά τα όμορφα γυναικεία πόδια με τη φούστα να ανεβαίνει στο ύψος των μηρών από τον αέρα έδωσαν αφορμή για καβγά. Η πρώτη αντίδραση για την αφίσα που εμπνεύστηκε η ιταλική Κεντροαριστερά για να διαφημίσει τη γιορτή της «Ουνιτά» στη Ρώμη προκάλεσε την αντίδραση του κινήματος «Εάν όχι τώρα πότε;», δηλαδή των γυναικών που πριν από μερικούς μήνες υπερασπίστηκαν με ογκώδεις διαδηλώσεις τη γυναικεία αξιοπρέπεια από τις προσβολές του Ιταλού πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι.
Η κεντρική επιτροπή του κινήματος εξέφρασε την «έντονη δυσαρέσκειά» της για αφίσα «α λα Μέριλιν Μονρόε» και «τη σύνδεση που επιχειρείται ανάμεσα στο σύνθημα και την εκμετάλλευση της εικόνας γυναικείου σώματος». Τη σκυτάλη πήραν οι γυναίκες τού πιο μεγάλου συνδικάτου της χώρας: «Εάν ο νέος άνεμος που πνέει είναι αυτός που σηκώνει φούστες, είναι ασφαλώς ένας άνεμος που δεν μπορεί να αρέσει» δήλωσε η γενική γραμματέας του συνδικάτου CGIL Σουζάνα Καμούσο.
Προφανώς ο «νέος άνεμος που πνέει» είναι η δημοσκοπική καθίζηση του ιταλού πρωθυπουργού με την παράλληλη άνοδο των ποσοστών του Δημοκρατικού Κόμματος. Η εικόνα που συνοδεύει το σύνθημα δεν είναι καθόλου ξένη σε μια χώρα όπου σχεδόν τα πάντα διαφημίζονται από ημίγυμνα μοντέλα και δεν υπάρχει τηλεοπτικό πρόγραμμα χωρίς δυο - τρία σόου γκερλ. Η Ιταλία, όμως, θέλει να αλλάξει.
«Η εκμετάλλευση της εικόνας του γυναικείου σώματος έχει εξοριστεί από την κουλτούρα μας και την πολιτική δράση» δηλώνει η Φράνκα Πρίσκο, πρώην βουλευτίνα. Και στις ιστοσελίδες των βουλευτίνων του Δημοκρατικού Κόμματος εμφανίζονται βιτριολικά σχόλια του τύπου «καταλάβαμε, τις διαφημιστικές εκστρατείες του PD τις πληρώνει ο Μπερλουσκόνι». Το Δημοκρατικό Κόμμα υπόσχεται από την πλευρά του μια δημόσια συζήτηση για το θέμα στη γιορτή της «Ουνιτά». Η υπεύθυνη της ιστορικής γιορτής στη Ρώμη, Μικαέλα Καμπάνα, επιστρατεύει το χιούμορ για να αντιμετωπίσει την κατάσταση: «Την επόμενη φορά θα αποφασίσουμε με δημοψήφισμα». tanea
Η κεντρική επιτροπή του κινήματος εξέφρασε την «έντονη δυσαρέσκειά» της για αφίσα «α λα Μέριλιν Μονρόε» και «τη σύνδεση που επιχειρείται ανάμεσα στο σύνθημα και την εκμετάλλευση της εικόνας γυναικείου σώματος». Τη σκυτάλη πήραν οι γυναίκες τού πιο μεγάλου συνδικάτου της χώρας: «Εάν ο νέος άνεμος που πνέει είναι αυτός που σηκώνει φούστες, είναι ασφαλώς ένας άνεμος που δεν μπορεί να αρέσει» δήλωσε η γενική γραμματέας του συνδικάτου CGIL Σουζάνα Καμούσο.
Προφανώς ο «νέος άνεμος που πνέει» είναι η δημοσκοπική καθίζηση του ιταλού πρωθυπουργού με την παράλληλη άνοδο των ποσοστών του Δημοκρατικού Κόμματος. Η εικόνα που συνοδεύει το σύνθημα δεν είναι καθόλου ξένη σε μια χώρα όπου σχεδόν τα πάντα διαφημίζονται από ημίγυμνα μοντέλα και δεν υπάρχει τηλεοπτικό πρόγραμμα χωρίς δυο - τρία σόου γκερλ. Η Ιταλία, όμως, θέλει να αλλάξει.
«Η εκμετάλλευση της εικόνας του γυναικείου σώματος έχει εξοριστεί από την κουλτούρα μας και την πολιτική δράση» δηλώνει η Φράνκα Πρίσκο, πρώην βουλευτίνα. Και στις ιστοσελίδες των βουλευτίνων του Δημοκρατικού Κόμματος εμφανίζονται βιτριολικά σχόλια του τύπου «καταλάβαμε, τις διαφημιστικές εκστρατείες του PD τις πληρώνει ο Μπερλουσκόνι». Το Δημοκρατικό Κόμμα υπόσχεται από την πλευρά του μια δημόσια συζήτηση για το θέμα στη γιορτή της «Ουνιτά». Η υπεύθυνη της ιστορικής γιορτής στη Ρώμη, Μικαέλα Καμπάνα, επιστρατεύει το χιούμορ για να αντιμετωπίσει την κατάσταση: «Την επόμενη φορά θα αποφασίσουμε με δημοψήφισμα». tanea