Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Απευθύνω σε εσάς αυτή την επιστολή, ως «καθ’ ύλην» αρμόδιο, αλλά και γιατί γνωρίζω το ενδιαφέρον και την ευαισθησία σας για την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας. Άλλωστε, αυτό είναι πασιφανές και από την πολύπλευρη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει το Επιμελητήριο τα τελευταία, και όχι μόνο, χρόνια.
Με την επιστολή μου αυτή, και μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό με στόχο την επανεκκίνηση της κυβερνητικής προσπάθειας, καλώ το Επιμελητήριο Μεσσηνίας να αναλάβει πρωτοβουλία για τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα: «Οι αναπτυξιακές υποδομές της Μεσσηνίας και η πορεία ολοκλήρωσής τους». Ο κύριος σκοπός της ημερίδας που εισηγούμαι είναι ο συντονισμός των προσπαθειών και των δράσεων όλων των θεσμικών, εκλεγμένων φορέων της Μεσσηνίας (Βουλευτές, Δήμαρχοι, θεματικοί και τοπικοί Αντιπεριφερειάρχες, Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Επαγγελματικές Ενώσεις και Σύλλογοι, Συνεταιρισμοί, Επιμελητήρια κ.α.). Η συζήτηση που έχει ανοίξει, πρόσφατα, με αφορμή το αεροδρόμιο της Τρίπολης είναι ενδεικτική της ανάγκης συστράτευσης όλων των φορέων προς την ενίσχυση, την αναβάθμιση και τη βέλτιστη αξιοποίηση των υπαρχουσών δομών της Μεσσηνίας προς όφελος της επιχειρηματικής, εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης όλης της Πελοποννήσου και του νομού μας, ιδιαίτερα.
Πρέπει πλέον να θεωρείται δεδομένο ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και η ανάγκη δραστικής περιστολής των δαπανών έχει συγκεκριμένες επιπτώσεις και στη Μεσσηνία. Η μείωση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και των τμημάτων του στην Καλαμάτα, οι συζητήσεις για ενδεχόμενη συρρίκνωση των τμημάτων του Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας και το ενδεχόμενο κλείσιμο του Κέντρου Διαβιβάσεων δημιουργούν νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα στην περιοχή. Πέραν της αναγκαιότητας ή μη των παραπάνω αλλαγών, το γεγονός είναι ότι η μείωση του αγοραστικού κοινού και της καταναλωτικής δύναμης της Μεσσηνίας, όπως φαίνεται, είναι αναπόφευκτη.
Από την άλλη, η ύπαρξη του αεροδρομίου και τριών εμπορικών λιμένων σε ολόκληρη τη Μεσσηνία και άλλων βασικών υποδομών μπορεί με συντονισμένες κινήσεις και διεκδικητικές δράσεις να αποτελέσουν το αντίβαρο στην μελλοντική κάμψη της επιχειρηματικής και οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή. Μάλιστα, καίριο ρόλο στο εγχείρημα, αναμφισβήτητα, θα παίξει η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων που φτάνουν μέχρι τη Μεσσηνία. Η περάτωση του συνόλου του κεντρικού οδικού άξονα – από τα Παραδείσια μέχρι την Καλαμάτα, η ολοκλήρωση του δυτικού οδικού άξονα - από το λιμάνι της Πάτρας μέχρι την Τσακώνα -, η εξέλιξη του έργου του περιμετρικού της Καλαμάτας και η βελτίωση του τοπικού οδικού δικτύου μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρές αναπτυξιακές συνθήκες και προϋποθέσεις για την περιοχή, να δημιουργήσουν συνθήκες επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και να αντικρούσουν, γενικά, την εντεινόμενη ύφεση. Το ορθολογικό πλάνο, σύμφωνα με το οποίο έχουν σχεδιαστεί τα παραπάνω έργα, καθώς καθιστούν τη Μεσσηνία αφετηρία και απόληξη αγαθών και εμπορευμάτων που εισέρχονται και εξέρχονται στον ελλαδικό χώρο πρέπει να μην αφεθεί στην τύχη του.
Η ορθολογική αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών, η λειτουργική διασύνδεσή τους και η αναβάθμιση και ολοκλήρωση των εξαγγελθέντων έργων μπορούν να βγάλουν τον τόπο μας μια ώρα αρχύτερα από την κρίση και να του προσδώσουν πρωτοφανή επιχειρηματική δυναμική. Η προσπάθεια αυτή, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υπονομευθεί από κανέναν. Η πολιτική εκπροσώπηση, ο επιχειρηματικός κόσμος της Μεσσηνίας, αλλά και κάθε Μεσσήνιος πολίτης πρέπει να απαιτήσουμε καθαρές απαντήσεις και λύσεις, οι οποίες θα βασίζονται στην δυνατότητα του τόπου μας να διεκδικήσει και να «παίξει» το δικό του ρόλο στο αναπτυξιακό πλάνο ολόκληρης της Πελοποννήσου. Σε συμπληρωματική και όχι ανταγωνιστική βάση.
Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, μετά τα παραπάνω, σας καλώ ως εκπρόσωπο του επιχειρηματικού και εμπορικού κόσμου της Μεσσηνίας να αναλάβετε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση της προαναφερόμενης ημερίδας, έτσι ώστε ο τόπος μας με τις πολλαπλές και πολύπλευρες δυνατότητές του και με τη συμμετοχή όλων των Μεσσήνιων να μπορέσει να διεκδικήσει και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάθε αναπτυξιακή προοπτική με τις καλύτερες δυνατές υποδομές. Ιδιαίτερα, μάλιστα, μετά την εξαγγελθείσα επιτάχυνση του ΕΣΠΑ, την αύξηση της ευρωπαϊκής συμμετοχής στο 100% για τα μεγάλα έργα και τη δημιουργία έκτακτου προγράμματος χρηματοδότησης της ανάπτυξης, με πόρους των διαρθρωτικών ταμείων και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων η Μεσσηνία πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ευκαιρίες που «ανατέλλουν». Η διεκδίκηση και υλοποίηση των μελετών και τα, κατά καιρούς, εξαγγελθέντα μεγάλα έργα μπορούν να μας βγάλουν από τη δύσκολη καμπή που διανύουμε και να επιτύχουμε το αναπτυξιακό στοίχημα της περιοχής. Έχουμε χρέος προς τον τόπο μας να διεκδικήσουμε, όλοι μαζί, την υλοποίηση των υποδομών που έχουν προγραμματισθεί και βρίσκονται σε κατασκευαστική εξέλιξη στην περιοχή.
Με εκτίμηση,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου,
βουλευτής Μεσσηνίας
Προς τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Αθήνα, 22/06/11Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Απευθύνω σε εσάς αυτή την επιστολή, ως «καθ’ ύλην» αρμόδιο, αλλά και γιατί γνωρίζω το ενδιαφέρον και την ευαισθησία σας για την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας. Άλλωστε, αυτό είναι πασιφανές και από την πολύπλευρη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει το Επιμελητήριο τα τελευταία, και όχι μόνο, χρόνια.
Με την επιστολή μου αυτή, και μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό με στόχο την επανεκκίνηση της κυβερνητικής προσπάθειας, καλώ το Επιμελητήριο Μεσσηνίας να αναλάβει πρωτοβουλία για τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα: «Οι αναπτυξιακές υποδομές της Μεσσηνίας και η πορεία ολοκλήρωσής τους». Ο κύριος σκοπός της ημερίδας που εισηγούμαι είναι ο συντονισμός των προσπαθειών και των δράσεων όλων των θεσμικών, εκλεγμένων φορέων της Μεσσηνίας (Βουλευτές, Δήμαρχοι, θεματικοί και τοπικοί Αντιπεριφερειάρχες, Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Επαγγελματικές Ενώσεις και Σύλλογοι, Συνεταιρισμοί, Επιμελητήρια κ.α.). Η συζήτηση που έχει ανοίξει, πρόσφατα, με αφορμή το αεροδρόμιο της Τρίπολης είναι ενδεικτική της ανάγκης συστράτευσης όλων των φορέων προς την ενίσχυση, την αναβάθμιση και τη βέλτιστη αξιοποίηση των υπαρχουσών δομών της Μεσσηνίας προς όφελος της επιχειρηματικής, εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης όλης της Πελοποννήσου και του νομού μας, ιδιαίτερα.
Πρέπει πλέον να θεωρείται δεδομένο ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και η ανάγκη δραστικής περιστολής των δαπανών έχει συγκεκριμένες επιπτώσεις και στη Μεσσηνία. Η μείωση των φοιτητών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και των τμημάτων του στην Καλαμάτα, οι συζητήσεις για ενδεχόμενη συρρίκνωση των τμημάτων του Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας και το ενδεχόμενο κλείσιμο του Κέντρου Διαβιβάσεων δημιουργούν νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα στην περιοχή. Πέραν της αναγκαιότητας ή μη των παραπάνω αλλαγών, το γεγονός είναι ότι η μείωση του αγοραστικού κοινού και της καταναλωτικής δύναμης της Μεσσηνίας, όπως φαίνεται, είναι αναπόφευκτη.
Από την άλλη, η ύπαρξη του αεροδρομίου και τριών εμπορικών λιμένων σε ολόκληρη τη Μεσσηνία και άλλων βασικών υποδομών μπορεί με συντονισμένες κινήσεις και διεκδικητικές δράσεις να αποτελέσουν το αντίβαρο στην μελλοντική κάμψη της επιχειρηματικής και οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή. Μάλιστα, καίριο ρόλο στο εγχείρημα, αναμφισβήτητα, θα παίξει η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων που φτάνουν μέχρι τη Μεσσηνία. Η περάτωση του συνόλου του κεντρικού οδικού άξονα – από τα Παραδείσια μέχρι την Καλαμάτα, η ολοκλήρωση του δυτικού οδικού άξονα - από το λιμάνι της Πάτρας μέχρι την Τσακώνα -, η εξέλιξη του έργου του περιμετρικού της Καλαμάτας και η βελτίωση του τοπικού οδικού δικτύου μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρές αναπτυξιακές συνθήκες και προϋποθέσεις για την περιοχή, να δημιουργήσουν συνθήκες επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και να αντικρούσουν, γενικά, την εντεινόμενη ύφεση. Το ορθολογικό πλάνο, σύμφωνα με το οποίο έχουν σχεδιαστεί τα παραπάνω έργα, καθώς καθιστούν τη Μεσσηνία αφετηρία και απόληξη αγαθών και εμπορευμάτων που εισέρχονται και εξέρχονται στον ελλαδικό χώρο πρέπει να μην αφεθεί στην τύχη του.
Η ορθολογική αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών, η λειτουργική διασύνδεσή τους και η αναβάθμιση και ολοκλήρωση των εξαγγελθέντων έργων μπορούν να βγάλουν τον τόπο μας μια ώρα αρχύτερα από την κρίση και να του προσδώσουν πρωτοφανή επιχειρηματική δυναμική. Η προσπάθεια αυτή, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υπονομευθεί από κανέναν. Η πολιτική εκπροσώπηση, ο επιχειρηματικός κόσμος της Μεσσηνίας, αλλά και κάθε Μεσσήνιος πολίτης πρέπει να απαιτήσουμε καθαρές απαντήσεις και λύσεις, οι οποίες θα βασίζονται στην δυνατότητα του τόπου μας να διεκδικήσει και να «παίξει» το δικό του ρόλο στο αναπτυξιακό πλάνο ολόκληρης της Πελοποννήσου. Σε συμπληρωματική και όχι ανταγωνιστική βάση.
Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, μετά τα παραπάνω, σας καλώ ως εκπρόσωπο του επιχειρηματικού και εμπορικού κόσμου της Μεσσηνίας να αναλάβετε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση της προαναφερόμενης ημερίδας, έτσι ώστε ο τόπος μας με τις πολλαπλές και πολύπλευρες δυνατότητές του και με τη συμμετοχή όλων των Μεσσήνιων να μπορέσει να διεκδικήσει και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάθε αναπτυξιακή προοπτική με τις καλύτερες δυνατές υποδομές. Ιδιαίτερα, μάλιστα, μετά την εξαγγελθείσα επιτάχυνση του ΕΣΠΑ, την αύξηση της ευρωπαϊκής συμμετοχής στο 100% για τα μεγάλα έργα και τη δημιουργία έκτακτου προγράμματος χρηματοδότησης της ανάπτυξης, με πόρους των διαρθρωτικών ταμείων και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων η Μεσσηνία πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ευκαιρίες που «ανατέλλουν». Η διεκδίκηση και υλοποίηση των μελετών και τα, κατά καιρούς, εξαγγελθέντα μεγάλα έργα μπορούν να μας βγάλουν από τη δύσκολη καμπή που διανύουμε και να επιτύχουμε το αναπτυξιακό στοίχημα της περιοχής. Έχουμε χρέος προς τον τόπο μας να διεκδικήσουμε, όλοι μαζί, την υλοποίηση των υποδομών που έχουν προγραμματισθεί και βρίσκονται σε κατασκευαστική εξέλιξη στην περιοχή.
Με εκτίμηση,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου,
βουλευτής Μεσσηνίας