OΛOENA και μεγαλύτερη πίεση ασκεί στα οικονομικά αποτελέσματα του γαλλικού ομίλου Carrefour στην ελληνική αγορά η βαθιά ύφεση της οικονομίας.
Επηρεασμένη από την οικονομική κρίση και την υποχώρηση της ζήτησης, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η Carrefour - Μαρινόπουλος, καταγράφει σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις της το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, ενώ ακόμη μεγαλύτερη είναι η υποχώρησή τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πτώση στις πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο είναι κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη από τη μείωση που είχε καταγραφεί στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, ενώ και σε απόλυτο αριθμό οι πωλήσεις υπολείπονται κατά πολύ αυτών που είχε παρουσιάσει ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας στο β'Α τρίμηνο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο γαλλικός όμιλος, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος παγκοσμίως, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα υποχώρησαν το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου κατά 7,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Εάν ληφθούν υπόψη οι πωλήσεις ιδίων καταστημάτων, τότε η υποχώρηση είναι μεγαλύτερη, κατά 8%.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2011 οι πωλήσεις της Carrefour στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 8,4% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2010, ενώ σε αριθμό ιδίων καταστημάτων οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 9,4% σε σχέση με πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 6,8% στα 1,261 δισ. ευρώ ενώ η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, στο 7,3%, αν η σύγκριση γίνει στα ίδια καταστήματα. Αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις της Carrefour στην Ελλάδα, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 636 εκατ. ευρώ, είχαν σημειώσει μείωση 6,19%, ενώ με βάση τα ίδια καταστήματα η πτώση ήταν 6,6%.
Συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου Carrefour παγκοσμίως στο εννεάμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε 67,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,9% σε σχέση με το 2010. Η αρνητική πορεία της Carrefour έως τώρα είχε ως αποτέλεσμα ο επικεφαλής του ομίλου Λαρς Ολαφσον να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις για τα κέρδη –και μάλιστα για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες– εκτιμώντας ότι αυτά θα υποχωρήσουν το 2011 κατά 15% - 20% σε σχέση με πέρυσι.
Οι διαρκείς αρνητικές επιδόσεις της εταιρίας οδήγησαν σε δύο αλλαγές διευθύνοντων συμβούλων μέσα στο 2011, καθώς και στην απομάκρυνση και άλλων διοικητικών στελεχών.
Την ίδια ώρα, πληροφορίες θέλουν τον ένα εκ των δύο εταίρων, τη «Μαρινόπουλος», να αποκτά πλέον μεγαλύτερη εμπλοκή στη διοίκηση της Carrefour - Μαρινόπουλος έναντι των Γάλλων.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στις 27 Σεπτεμβρίου ορίστηκε νέος διευθύνων σύμβουλος της Carrefour - Μαρινόπουλος ο κ. Ζερόμ Λουμπέρ, ο οποίος από το 2008 είχε ενταχθεί στον όμιλο Μαρινόπουλου.
Επηρεασμένη από την οικονομική κρίση και την υποχώρηση της ζήτησης, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η Carrefour - Μαρινόπουλος, καταγράφει σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις της το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, ενώ ακόμη μεγαλύτερη είναι η υποχώρησή τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πτώση στις πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο είναι κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη από τη μείωση που είχε καταγραφεί στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, ενώ και σε απόλυτο αριθμό οι πωλήσεις υπολείπονται κατά πολύ αυτών που είχε παρουσιάσει ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας στο β'Α τρίμηνο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο γαλλικός όμιλος, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος παγκοσμίως, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα υποχώρησαν το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου κατά 7,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Εάν ληφθούν υπόψη οι πωλήσεις ιδίων καταστημάτων, τότε η υποχώρηση είναι μεγαλύτερη, κατά 8%.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2011 οι πωλήσεις της Carrefour στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 8,4% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2010, ενώ σε αριθμό ιδίων καταστημάτων οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 9,4% σε σχέση με πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 6,8% στα 1,261 δισ. ευρώ ενώ η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, στο 7,3%, αν η σύγκριση γίνει στα ίδια καταστήματα. Αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις της Carrefour στην Ελλάδα, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 636 εκατ. ευρώ, είχαν σημειώσει μείωση 6,19%, ενώ με βάση τα ίδια καταστήματα η πτώση ήταν 6,6%.
Συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου Carrefour παγκοσμίως στο εννεάμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε 67,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,9% σε σχέση με το 2010. Η αρνητική πορεία της Carrefour έως τώρα είχε ως αποτέλεσμα ο επικεφαλής του ομίλου Λαρς Ολαφσον να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις για τα κέρδη –και μάλιστα για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες– εκτιμώντας ότι αυτά θα υποχωρήσουν το 2011 κατά 15% - 20% σε σχέση με πέρυσι.
Οι διαρκείς αρνητικές επιδόσεις της εταιρίας οδήγησαν σε δύο αλλαγές διευθύνοντων συμβούλων μέσα στο 2011, καθώς και στην απομάκρυνση και άλλων διοικητικών στελεχών.
Την ίδια ώρα, πληροφορίες θέλουν τον ένα εκ των δύο εταίρων, τη «Μαρινόπουλος», να αποκτά πλέον μεγαλύτερη εμπλοκή στη διοίκηση της Carrefour - Μαρινόπουλος έναντι των Γάλλων.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στις 27 Σεπτεμβρίου ορίστηκε νέος διευθύνων σύμβουλος της Carrefour - Μαρινόπουλος ο κ. Ζερόμ Λουμπέρ, ο οποίος από το 2008 είχε ενταχθεί στον όμιλο Μαρινόπουλου.