ΞEΠEPNOYN τα 11 δισ. δολάρια οι επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών για νεότευκτα πλοία στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2011, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Αν και οι παραγγελίες πλοίων μειώθηκαν από τα 239 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 25,2 dwt για το 2010 σε 156 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 12,79 dwt για το 2011, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο σε μεταφορική ικανότητα κατά τη λίστα της Unctad.
Η πτώση των παραγγελιών οφείλεται σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες στην υπερπροσφορά χωρητικότητας, κυρίως στο ξηρό φορτίο και στα δεξαμενόπλοια. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα θα ήταν ακόμη μικρότερη εάν ορισμένοι εξ αυτών δεν επέλεγαν να ενδυναμώσουν την παρουσία τους σε σχετικά νέους τομείς για τον ελληνικό εφοπλισμό, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και τα ειδικά πλοία, όπως οι θαλάσσιες εξέδρες γεώτρησης και τα drillships. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν μόνο σε πέντε παραγγελίες πλοίων μεταφοράς αερίου, ενώ το 2011 σε 22. Επίσης σε ό,τι αφορά τα containerships, από 15 που είχαν παραγγείλει πέρυσι, εφέτος οι παραγγελίες έφθασαν τα 46 πλοία. Αντιθέτως, στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των παραγγελιών μειώθηκε από 65 πέρυσι στις 24 εφέτος, ενώ στο ξηρό φορτίο έπεσε από τις 152 μόλις στις 59.
Αν και οι παραγγελίες πλοίων μειώθηκαν από τα 239 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 25,2 dwt για το 2010 σε 156 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 12,79 dwt για το 2011, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο σε μεταφορική ικανότητα κατά τη λίστα της Unctad.
Η πτώση των παραγγελιών οφείλεται σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες στην υπερπροσφορά χωρητικότητας, κυρίως στο ξηρό φορτίο και στα δεξαμενόπλοια. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα θα ήταν ακόμη μικρότερη εάν ορισμένοι εξ αυτών δεν επέλεγαν να ενδυναμώσουν την παρουσία τους σε σχετικά νέους τομείς για τον ελληνικό εφοπλισμό, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και τα ειδικά πλοία, όπως οι θαλάσσιες εξέδρες γεώτρησης και τα drillships. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν μόνο σε πέντε παραγγελίες πλοίων μεταφοράς αερίου, ενώ το 2011 σε 22. Επίσης σε ό,τι αφορά τα containerships, από 15 που είχαν παραγγείλει πέρυσι, εφέτος οι παραγγελίες έφθασαν τα 46 πλοία. Αντιθέτως, στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των παραγγελιών μειώθηκε από 65 πέρυσι στις 24 εφέτος, ενώ στο ξηρό φορτίο έπεσε από τις 152 μόλις στις 59.