Ολοένα
και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αντικαθιστούν το κλασικό πέμπτο
ζαντολάστιχο με τη ρόδα έκτακτης ανάγκης, ενώ τη θέση του κλασικού
γρύλου παίρνει το κιτ επισκευής.
Αν
και οι στατιστικές στην Ευρώπη δείχνουν ότι περίπου μόνον ένας στους
δέκα οδηγούς θα κατέβει να αλλάξει το σκασμένο ελαστικό του αυτοκινήτου
του και ενώ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι οδηγοί προτιμούν τη
λύση της ρεζέρβας έκτακτης ανάγκης ή του κιτ επισκευής, στη χώρα μας οι
οδηγοί συνεχίζουν να προτιμούν την κλασική ρεζέρβα κανονικού μεγέθους.
Εκτός
από την κανονική ρεζέρβα (που σπάνια συναντούμε στον στάνταρ εξοπλισμό
των περισσότερων καινούργιων μοντέλων), οι περισσότερες αντιπροσωπείες
δίνουν τη λύση της ρεζέρβας έκτακτης ανάγκης – γνωστή και ως λεπτή
ρεζέρβα – ή του κιτ επισκευής.
Υπάρχουν όμως και τα run-flat ελαστικά, που είναι και η πιο ακριβή λύση για την τσέπη του οδηγού.
Μπορεί
η πολυαγαπημένη ρεζέρβα κανονικού μεγέθους να μας δίνει δυνατότητα να
συνεχίσουμε το ταξίδι μας έπειτα από ένα κλατάρισμα χωρίς περιορισμούς
στην ταχύτητα και την απόσταση, έρευνες όμως δείχνουν ότι η κλασική
ρεζέρβα λόγω του αυξημένου βάρους της αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση
καυσίμου (υπολογίζεται ότι η μεταφορά της απαιτεί περίπου 60 λίτρα
καυσίμου ανά 100.000 χιλιόμετρα διαδρομής).
Και
όλα αυτά τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες πετάνε από το
αυτοκίνητο κάθε περιττό κιλό που μπορεί να επιβαρύνει την κατανάλωση
καυσίμου.
Η ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης επικρατεί στα περισσότερα μοντέλα.
Για
παράδειγμα, τέσσερα δημοφιλή μοντέλα στην ελληνική αγορά, το VW Golf,
το Audi A3, το Honda Civic αλλά και το Ford Focus, προσφέρονται με
ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης. Υπάρχουν και οι εταιρείες όπως η Peugeot αλλά
και η Skoda που προσφέρουν τα μοντέλα τους με την κλασική ρεζέρβα.
Πάντως και το κιτ επισκευής φαίνεται να κερδίζει έδαφος (τα Mitsubishi
Colt, Mitsubishi ASX και άλλα μοντέλα φέρουν στάνταρ κιτ επισκευής), το
οποίο «μπαλώνει» το ελαστικό προσφέροντας περιορισμό στην απόσταση, ενώ
με γνώμονα ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν οδική βοήθεια η αλλαγή
του ελαστικού στην άκρη του δρόμου από τον οδηγό αποτελεί πλέον σπάνια
εικόνα.
ΤΑ ΝΕΑ