Ξεπερνά το 20% το ποσοστό των δειγμάτων των νοθευμένων καυσίμων, σύμφωνα
με τα αποτελέσματα των ελέγχων που διεξήχθησαν πανελλαδικά κατά το
2011, τα οποία δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής».
Ακόμη πιο μεγάλη είναι μάλιστα η νοθεία στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία προσεγγίζει το 30%!
Αξιοσημείωτο είναι ότι το φαινόμενο της νοθείας παρουσιάζει γεωμετρική πρόοδο τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω ενδεχομένως της υπέρμετρης φορολόγησης των καυσίμων, η οποία λειτουργεί σαν επιπλέον κίνητρο για τους επιτήδειους. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα νοθευμένα καύσιμα αποτελούσαν το 9% των δειγμάτων των αντίστοιχων ελέγχων το 2009, ενώ το 2010 αυξήθηκαν στο 17%, για να φθάσουν στο 20% το 2011.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δραστικός περιορισμός της λαθρεμπορίας καυσίμων με μια σειρά τεχνικών μεθόδων συμπεριλαμβάνεται πλέον στις υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στους δανειστές της. Όπως όμως επισημαίνει η «Καθημερινή της Κυριακής» οι νόμιμες εταιρείες φοβούνται ότι οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί το Δημόσιο και η αδυναμία αποτελεσματικού ελέγχου, κάνουν τελικά το καύσιμο ακριβότερο για όσους τηρούν τις προδιαγραφές.
Κάτι που φάνηκε και με την εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης με τον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης που υιοθετήθηκε, προκαλώντας τα γνωστά προβλήματα, αν και στο πετρέλαιο κίνησης η ύπαρξη 1000 φορές λιγότερου θείου λειτουργεί ως φυσικός ιχνοθέτης.
Ακόμη πιο μεγάλη είναι μάλιστα η νοθεία στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία προσεγγίζει το 30%!
Αξιοσημείωτο είναι ότι το φαινόμενο της νοθείας παρουσιάζει γεωμετρική πρόοδο τα δύο τελευταία χρόνια, λόγω ενδεχομένως της υπέρμετρης φορολόγησης των καυσίμων, η οποία λειτουργεί σαν επιπλέον κίνητρο για τους επιτήδειους. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα νοθευμένα καύσιμα αποτελούσαν το 9% των δειγμάτων των αντίστοιχων ελέγχων το 2009, ενώ το 2010 αυξήθηκαν στο 17%, για να φθάσουν στο 20% το 2011.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δραστικός περιορισμός της λαθρεμπορίας καυσίμων με μια σειρά τεχνικών μεθόδων συμπεριλαμβάνεται πλέον στις υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στους δανειστές της. Όπως όμως επισημαίνει η «Καθημερινή της Κυριακής» οι νόμιμες εταιρείες φοβούνται ότι οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί το Δημόσιο και η αδυναμία αποτελεσματικού ελέγχου, κάνουν τελικά το καύσιμο ακριβότερο για όσους τηρούν τις προδιαγραφές.
Κάτι που φάνηκε και με την εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης με τον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης που υιοθετήθηκε, προκαλώντας τα γνωστά προβλήματα, αν και στο πετρέλαιο κίνησης η ύπαρξη 1000 φορές λιγότερου θείου λειτουργεί ως φυσικός ιχνοθέτης.