ΚΑΙ ΑΚΡΗ ...ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΑΝ !!!
Με βελτιωτικές προτάσεις για το δρόμο Καλαμάτας-Ριζομύλου επισκέφθηκε τη Μεσσήνη χθες ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μανώλης Αγγελάκας.
Ωστόσο οι Νησιώτες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά αρνητικοί και ζητούν ο δρόμος να έχει τα χαρακτηριστικά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας…
Η συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, παρότι ήταν πολύωρη και διεξοδική, κατέληξε σε αδιέξοδο.
Οι μελετητές επιμένουν στον υπερτοπικό χαρακτήρα του έργου και στην απαγόρευση της άμεσης πρόσβασης σε αυτόν των παρόδιων ιδιοκτησιών. Από την πλευρά τους οι Νησιώτες επιμένουν ότι κάθε ιδιοκτησία που θα έχει φάτσα στην αρτηρία θα πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση σε αυτή, όπως συμβαίνει με τη Νέα Είσοδο της Καλαμάτας.
Διαφορετικά τονίζουν ότι ο δρόμος θα διχοτομεί την παραλιακή περιοχή της Μεσσήνης και θα λειτουργεί ανασταλτικά στην τουριστική της ανάπτυξη αλλά και στην εξυπηρέτηση του αγροτικού κόσμου.
Μπροστά στο αδιέξοδο ο Μανώλης Αγγελάκας ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει με τους μελετητές τη δυνατότητα ικανοποίησης του αιτήματος των Νησιωτών για την άμεση πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στην αρτηρία. Συμφωνήθηκε σε μια εβδομάδα ο δήμαρχος Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος και οι επικεφαλής των μειοψηφιών, Νίκος Τζώρτζης, Κώστας Σπυρόπουλος και Κώστας Αποστολόπουλος, να επισκεφθούν τον Μανώλη Αγγελάκα στην Τρίπολη, προκειμένου να τους ανακοινώσει εάν μπορεί να γίνει αποδεκτό το αίτημα. Πάντως οι μελετητές υποστήριξαν ότι προϋπόθεση για την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ είναι ότι ο δρόμος θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και όχι χαρακτηριστικά αστικής οδού.
Ο Μανώλης Αγγελάκας τόνισε ότι η περιοχή έχει μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει ένα δρόμο που θα φέρει ανάπτυξη. Όπως είπε, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα απενταχθούν από το ΕΣΠΑ έργα που είναι βαλτωμένα προκειμένου να ενταχθούν άλλα με έτοιμες μελέτες, όπως είναι ο δρόμος Καλαμάτας-Ριζομύλου. Κάλεσε λοιπόν το Δήμο και τους κατοίκους να μην χάσουν αυτή την ευκαιρία, η οποία συνδέεται, όπως άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί και με το ενδιαφέρον που δείχνει ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς γι’ αυτό το έργο.
Ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης παραδέχτηκε ότι έγιναν λάθη, ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν εξετάστηκαν αυτά που ζητάει εδώ και χρόνια το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, πολλά από τα οποία είπε ότι είναι δίκαια.
Ανέφερε λοιπόν ότι μελέτησε προσεκτικά τα αιτήματα του Δημοτικού Συμβούλιου (από το 2010 και ύστερα) και σε συνεργασία με τους μελετητές κατέληξε σε βελτιωτικές προτάσεις προς το Σώμα. Ειδικότερα, ανακοίνωσε ότι θα χαμηλώσουν αισθητά τα ύψη του δρόμου, ώστε να μην διχοτομείται η περιοχή, δεδομένου ότι πρόκειται να γίνει πολεοδόμηση εκατέρωθεν του άξονα.
Επίσης γίνεται δεκτό το αίτημα για τη δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων, όπως και για την αντικατάσταση του διαχωριστικού τοιχίου από νησίδα, κάτι που θα μειώσει και το ανώτατο όριο ταχύτητας από τα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα στα 50. Στην αστική περιοχή από την οποία θα διέρχεται ο δρόμος θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια αλλά και ηλεκτροφωτισμός. Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στην αρτηρία ο κ. Αγγελάκας είπε ότι αυτή θα καθοριστεί στο πλαίσιο των πολεοδομικών μελετών που θα γίνουν.
Οι βελτιώσεις που ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας δεν μετέβαλαν την άποψη των κατοίκων, που επέμειναν ότι πρέπει να αλλάξει ο χαρακτηρισμός της αρτηρίας από Α3 (επαρχιακός δρόμος υπεραστικού χαρακτήρα) σε Γ3 (δρόμος με τα χαρακτηριστικά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας).
Ο κ. Αγγελάκας απάντησε ότι θα μελετήσει τι ακριβώς σημαίνουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους και θα απαντήσει στη συνάντηση που θα έχει με το δήμαρχο και τους επικεφαλής των μειοψηφιών την άλλη εβδομάδα.
Έχει ενδιαφέρον πάντως να σημειωθεί ότι ο κ. Αγγελάκας σημείωσε ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει, ο χαρακτηρισμός Α3 δόθηκε ύστερα από οδηγίες που είχαν δοθεί στους μελετητές από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ενώ οι μελετητές από την πλευρά τους δεν επιβεβαίωσαν κάτι τέτοιο.
Ακόμη, κάτοικοι χαρακτήρισαν ως ταφόπλακα για τη Μεσσήνη το δρόμο έτσι όπως πάει να κατασκευαστεί, κάποιοι μίλησαν αιχμηρά για τις παρεμβάσεις των δημάρχων Καλαμάτας και Πύλου-Νέστορος, Παναγιώτη Νίκα και Δημήτρη Καφαντάρη αντίστοιχα, άλλοι προειδοποίησαν για βροχή προσφυγών που θα κατατεθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ κάποιοι απείλησαν ότι θα πέσουν κορμιά εάν ξεκινήσει το έργο χωρίς να γίνουν δεκτά αυτά που ζητάει ο Δήμος.
Στ.Μ.kalamatajournal.gr
Με βελτιωτικές προτάσεις για το δρόμο Καλαμάτας-Ριζομύλου επισκέφθηκε τη Μεσσήνη χθες ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μανώλης Αγγελάκας.
Ωστόσο οι Νησιώτες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά αρνητικοί και ζητούν ο δρόμος να έχει τα χαρακτηριστικά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας…
Η συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, παρότι ήταν πολύωρη και διεξοδική, κατέληξε σε αδιέξοδο.
Οι μελετητές επιμένουν στον υπερτοπικό χαρακτήρα του έργου και στην απαγόρευση της άμεσης πρόσβασης σε αυτόν των παρόδιων ιδιοκτησιών. Από την πλευρά τους οι Νησιώτες επιμένουν ότι κάθε ιδιοκτησία που θα έχει φάτσα στην αρτηρία θα πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση σε αυτή, όπως συμβαίνει με τη Νέα Είσοδο της Καλαμάτας.
Διαφορετικά τονίζουν ότι ο δρόμος θα διχοτομεί την παραλιακή περιοχή της Μεσσήνης και θα λειτουργεί ανασταλτικά στην τουριστική της ανάπτυξη αλλά και στην εξυπηρέτηση του αγροτικού κόσμου.
Μπροστά στο αδιέξοδο ο Μανώλης Αγγελάκας ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει με τους μελετητές τη δυνατότητα ικανοποίησης του αιτήματος των Νησιωτών για την άμεση πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στην αρτηρία. Συμφωνήθηκε σε μια εβδομάδα ο δήμαρχος Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος και οι επικεφαλής των μειοψηφιών, Νίκος Τζώρτζης, Κώστας Σπυρόπουλος και Κώστας Αποστολόπουλος, να επισκεφθούν τον Μανώλη Αγγελάκα στην Τρίπολη, προκειμένου να τους ανακοινώσει εάν μπορεί να γίνει αποδεκτό το αίτημα. Πάντως οι μελετητές υποστήριξαν ότι προϋπόθεση για την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ είναι ότι ο δρόμος θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και όχι χαρακτηριστικά αστικής οδού.
Ο Μανώλης Αγγελάκας τόνισε ότι η περιοχή έχει μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει ένα δρόμο που θα φέρει ανάπτυξη. Όπως είπε, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα απενταχθούν από το ΕΣΠΑ έργα που είναι βαλτωμένα προκειμένου να ενταχθούν άλλα με έτοιμες μελέτες, όπως είναι ο δρόμος Καλαμάτας-Ριζομύλου. Κάλεσε λοιπόν το Δήμο και τους κατοίκους να μην χάσουν αυτή την ευκαιρία, η οποία συνδέεται, όπως άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί και με το ενδιαφέρον που δείχνει ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς γι’ αυτό το έργο.
Ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης παραδέχτηκε ότι έγιναν λάθη, ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν εξετάστηκαν αυτά που ζητάει εδώ και χρόνια το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, πολλά από τα οποία είπε ότι είναι δίκαια.
Ανέφερε λοιπόν ότι μελέτησε προσεκτικά τα αιτήματα του Δημοτικού Συμβούλιου (από το 2010 και ύστερα) και σε συνεργασία με τους μελετητές κατέληξε σε βελτιωτικές προτάσεις προς το Σώμα. Ειδικότερα, ανακοίνωσε ότι θα χαμηλώσουν αισθητά τα ύψη του δρόμου, ώστε να μην διχοτομείται η περιοχή, δεδομένου ότι πρόκειται να γίνει πολεοδόμηση εκατέρωθεν του άξονα.
Επίσης γίνεται δεκτό το αίτημα για τη δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων, όπως και για την αντικατάσταση του διαχωριστικού τοιχίου από νησίδα, κάτι που θα μειώσει και το ανώτατο όριο ταχύτητας από τα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα στα 50. Στην αστική περιοχή από την οποία θα διέρχεται ο δρόμος θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια αλλά και ηλεκτροφωτισμός. Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στην αρτηρία ο κ. Αγγελάκας είπε ότι αυτή θα καθοριστεί στο πλαίσιο των πολεοδομικών μελετών που θα γίνουν.
Οι βελτιώσεις που ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας δεν μετέβαλαν την άποψη των κατοίκων, που επέμειναν ότι πρέπει να αλλάξει ο χαρακτηρισμός της αρτηρίας από Α3 (επαρχιακός δρόμος υπεραστικού χαρακτήρα) σε Γ3 (δρόμος με τα χαρακτηριστικά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας).
Ο κ. Αγγελάκας απάντησε ότι θα μελετήσει τι ακριβώς σημαίνουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους και θα απαντήσει στη συνάντηση που θα έχει με το δήμαρχο και τους επικεφαλής των μειοψηφιών την άλλη εβδομάδα.
Έχει ενδιαφέρον πάντως να σημειωθεί ότι ο κ. Αγγελάκας σημείωσε ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει, ο χαρακτηρισμός Α3 δόθηκε ύστερα από οδηγίες που είχαν δοθεί στους μελετητές από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ενώ οι μελετητές από την πλευρά τους δεν επιβεβαίωσαν κάτι τέτοιο.
Ακόμη, κάτοικοι χαρακτήρισαν ως ταφόπλακα για τη Μεσσήνη το δρόμο έτσι όπως πάει να κατασκευαστεί, κάποιοι μίλησαν αιχμηρά για τις παρεμβάσεις των δημάρχων Καλαμάτας και Πύλου-Νέστορος, Παναγιώτη Νίκα και Δημήτρη Καφαντάρη αντίστοιχα, άλλοι προειδοποίησαν για βροχή προσφυγών που θα κατατεθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ κάποιοι απείλησαν ότι θα πέσουν κορμιά εάν ξεκινήσει το έργο χωρίς να γίνουν δεκτά αυτά που ζητάει ο Δήμος.
Στ.Μ.kalamatajournal.gr