Μάθημα ρομποτικής στο σχολείο;
Ίσως να φαντάζει σενάριο από το μακρινό
μέλλον, όμως στην πραγματικότητα δεν προϋποθέτει παρά λίγη αγάπη για τη
φυσική, τα μαθηματικά, την πληροφορική, την τεχνολογία και την έρευνα
και πολύ περιέργεια. Το απέδειξαν 16 μαθητές γυμνασίων και λυκείων της
Θεσσαλονίκης -ανάμεσά τους και ένας 13χρονός!- οι οποίοι κατάφεραν σε
διάστημα μόλις δύο ημερών και 12 εργαστηριακών ωρών να κατασκευάσουν ο
καθένας το δικό του ρομπότ, ένα αυτοκινητάκι διαστάσεων 20x20x20 εκ.,
που μπορεί να κινείται ελεύθερα στον χώρο, εντοπίζοντας και αποφεύγοντας
τα εμπόδια, με τη χρήση αισθητήρων.
Οι μαθητές «περιηγήθηκαν» στον θαυμαστό κόσμο της ρομποτικής τεχνολογίας στο πλαίσιο σεμιναρίου Ρομποτικής, που διοργάνωσε η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Τα ρομπότ παρουσιάστηκαν στο κοινό σε πρόσφατη ειδική εκδήλωση. «Φτιάξε το μόνος σου: Robo-cars, συναγερμός ή μετεωρολογικός σταθμός από 50 ευρώ».
Για να κατασκευάσουν τα ρομπότ, οι μαθητές διδάχθηκαν τη χρήση του μικροελεγκτή arduino. Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη ελεύθερη πλατφόρμα ανάπτυξης ηλεκτρονικών, ανοιχτού κώδικα. «Το σκεπτικό ήταν να βρούμε παιδιά που να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερες επιδόσεις από αυτές που προϋποθέτει ένα έτοιμο ρομποτικό κιτ, από αυτά που διατίθενται στο εμπόριο» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο καθηγητής Φυσικής της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του σεμιναρίου ρομποτικής Μιχάλης Σεβδυνίδης.
Οι μαθητές «περιηγήθηκαν» στον θαυμαστό κόσμο της ρομποτικής τεχνολογίας στο πλαίσιο σεμιναρίου Ρομποτικής, που διοργάνωσε η Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Τα ρομπότ παρουσιάστηκαν στο κοινό σε πρόσφατη ειδική εκδήλωση. «Φτιάξε το μόνος σου: Robo-cars, συναγερμός ή μετεωρολογικός σταθμός από 50 ευρώ».
Για να κατασκευάσουν τα ρομπότ, οι μαθητές διδάχθηκαν τη χρήση του μικροελεγκτή arduino. Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη ελεύθερη πλατφόρμα ανάπτυξης ηλεκτρονικών, ανοιχτού κώδικα. «Το σκεπτικό ήταν να βρούμε παιδιά που να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερες επιδόσεις από αυτές που προϋποθέτει ένα έτοιμο ρομποτικό κιτ, από αυτά που διατίθενται στο εμπόριο» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο καθηγητής Φυσικής της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του σεμιναρίου ρομποτικής Μιχάλης Σεβδυνίδης.