4.1.15

Τέλος το χάρτινο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες

Στην πλήρη αντικατάσταση του χάρτινου εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών και στην τοποθέτηση μπαρών στο μετρό και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο προχωρεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ο ΟΑΣΑ, καθώς υπεγράφη η σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Πρόκειται για το έργο «Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς», το οποίο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα από την κοινοπραξία «LG -ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή».
Το έργο θα είναι διάρκειας δώδεκα ετών, ενώ οι πληρωμές θα πραγματοποιούνται βάσει της διαθεσιμότητας του συστήματος και της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Με την ολοκλήρωση της διάρκειας της σύμβασης, το σύστημα παραμένει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών.
Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηρόδρομου. Επίσης, περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και θα συμπληρώσουν την έκδοση εισιτηρίων μέσω mobile ticketing.
Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες» αυτές θα είναι δύο τύπων:
το «Πολλαπλό», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων και
την «Κάρτα», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, για παράδειγμα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Στις «έξυπνες κάρτες» θα αποθηκεύονται όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του απαιτούνται για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου.
Υποχρεωτικά
Η επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση. Οι επιβάτες θα επικυρώνουν την κάρτα τους με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη εντός του οχήματος στην περίπτωση των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ), ενώ στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, αστικός και προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου (υποχρεωτική και κατά την έξοδο).
«Το έργο προϋπολογισμού 77 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας κοινοτικούς πόρους ύψους 28 εκατ. ευρώ και ιδιωτικούς πόρους 42 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε η LG από την κορεατική τράπεζα Kexim, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα επιτυγχάνει να προσελκύει ιδιωτικά κεφάλαια πολλαπλασιάζοντας την επενδυτική αξία των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων», τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Η υπογραφή της σύμβασης ολοκληρώθηκε μετά από συντονισμένες ενέργειες της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, της Γενικής Γραμματείας ΣΔΙΤ και συναρμοδίων δημόσιων φορέων σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία η απορροφητικότητα των πόρων του ΕΣΠΑ είναι πολύτιμη για την ελληνική οικονομία, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και αναπτυξιακών προοπτικών, αλλά και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στο Λεκανοπέδιο», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Γ.Γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του υπουργείου Υποδομών.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου