Η μαζική άφιξη των μεταναστών στη Λέσβο το 2015 πέρασε από τον
φωτογραφικό φακό του Έλληνας φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP)
Άρη Μεσσήνη που βραβεύθηκε το Σάββατο με το βραβείο Visa d' or "News"
του διεθνούς φεστιβάλ φωτοειδησεογραφίας Visa pour Image στο Περπινιάν
της Γαλλίας.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αυτό το χρυσό βραβείο στην κατηγορία των
ειδήσεων ανακοινώθηκε κατά το κλείσιμο της εβδομάδας του φεστιβάλ που
είναι αφιερωμένη στους επαγγελματίες φωτορεπόρτερ.
Εδώ ο Άρης Μεσσήνης άφησε για λίγο την κάμερα για να βοηθήσει μικρό πρόσφυγα να βγει στη στεριά
"Κατέγραψα τον αγώνα τους για μια καλύτερη ζωή", δήλωσε ο Άρης Μεσσήνης παραλαμβάνοντας το βραβείο.
"Ο φωτογράφος μας Άρης Μεσσήνης έκανε μια αξιοσημείωτη δουλειά πάνω
στους μετανάστες μ' αυτή τη δυνατή και συγκινητική σειρά φωτογραφιών που
αναστατώνει τον θεατή", συγχαίρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος και
διευθύνων σύμβουλος του Γαλλικού Πρακτορείου Εμμανουέλ Ογκ.
"Αυτό το Visa d' or ανταμείβει επίσης το σύνολο των ομάδων του AFP
που καλύπτουν παντού στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή τη μεταναστευτική
κρίση", προσθέτει.
Οι φωτογραφίες του, συνταρακτικές και τραβηγμένες όσο το δυνατόν πιο
κοντά στη δράση -εικονίζουν σωσίβια γιλέκα και συντρίμμια πλοίων
ξεβρασμένα σε μια απόκρημνη ακτή, ανθρώπους που φωνάζουν από τη χαρά
τους που έφθασαν, επιχειρήσεις διάσωσης-, έκαναν τον γύρο του κόσμου.
Υπεύθυνος φωτογραφίας στο γραφείο του Γαλλικού Πρακτορείου στην
Αθήνα, ο 39χρονος Άρης Μεσσήνης, γιος φωτορεπόρτερ, εργάζεται από το
2003 για το AFP.
Μετά, το καλοκαίρι του 2015, η Λέσβος βρέθηκε στο επίκεντρο της
μεταναστευτικής κρίσης. "Αυτό που με σοκάρει περισσότερο στην κάλυψη
αυτού του θέματος είναι ότι σκέπτομαι πως δεν βρισκόμαστε σε πολεμική
ζώνη. Πως δουλεύουμε σε ζώνη ειρήνης. Όμως τα συναισθήματα που περνούν
από τον φακό μου είναι άξια μιας πολεμικής σκηνής", έγραψε σε άρθρο του
που δημοσιοποιήθηκε από το μπλογκ του AFP "Making of".
"Είναι δύσκολο επίσης να πρέπει να μεταδώσεις τα βάσανα των ανθρώπων,
τον πόνο τους, ενώ ο δεν διατρέχεις ο ίδιος κανέναν κίνδυνο. Όταν
καλύπτεις έναν πόλεμο, απειλείσαι κι εσύ, είσαι λοιπόν κατά κάποιον
τρόπο πιο πολύ στην ίδια θέση με τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις",
πρόσθεσε στο ίδιο άρθρο.
"Όμως εδώ δεν κινδυνεύεις καθόλου. Γι' αυτό συχνά αφήνω τη μηχανή και βοηθάω. Είναι μια ανάγκη", υπογράμμισε.